Ik ben benieuwt wat jullie mening is over de verhuizing van Emmen en het nieuwe Wildlands.
Persoonlijk vindt ik dat de verblijven (zoals het op de foto's eruit ziet natuurlijk) erg mooi en ruim zijn. Maar het concept zelf stoort me wel. Naar mijn mening is het geen dierenpark, maar een themapark.
Het ergste vindt ik de vergaande concentratie op de ABC-soorten, en dan nog alleen zoogdieren. Persoonlijk houdt ik wel van wat verscheidenheid aan dieren. Ik wil het liefst van alles wat zien. In dit nieuwe park is de keuze zeer beperkt tot enkele publiekslievelingen. Erg jammer.
Maar dan flamingo's en tijgers niet goed genoeg meer zijn, vond ik nog verbazingwekkend. Zie het artikeltje. http://www.nrc.nl/next....1572444) dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
Ik vind het vooral jammer dat het unieke stadsidee weg is, dat maakte juist Emmen zo mooi vond ik: één van de weinige overgebleven echte stadsdierentuinen in Nederland.
Wat ik verder vooral jammer vind is dat één van mijn lievelingsdieren verdwijnt: de Bizon. Er zijn al bijna geen dierentuinen met Bizons in Nederland helaas. :(
Ik heb trouwens begrepen dat een groot deel van de vissen uit Emmen verhuist naar Aqua Zoo Friesland. Always look on the bright side of life!