De vernieuwing van ZTAO heeft bijna fase 2 bereikt, dan gaat er veel veranderen. Eén van de grootste veranderingen is de hervorming van de reputaties, we gaan terug naar vijf. Dan gaat het credits-aantal omhoog, om zo meer variaties in prijzen te kunnen krijgen. Voorlopig gaat de minimumprijs ook weg.
De complete lijst met welke dieren bij welke reputatie horen komt nog. De reputaties komen vooral te liggen op aantal dieren en diersoorten, niet op handel, creditbezit of het bezit van bepaalde diersoorten. Voor iedereen die wil weten wat de nieuwe reputaties precies inhouden, hier de link naar een kladblokbestand: https://www.dropbox.com/s/gj861hka1ur50a7/ZTAOreputatie.txt?dl=0
De veranderingen kunnen ingrijpende gevolgen hebben voor je dierencollectie. Zo kan het zijn dat je bepaalde soorten niet meer mag houden. Zodra de nieuwe reputaties ingaan krijgen alle leden de tijd hun dieren om te wisselen naar credits of om de dieren te ruilen met/geven aan andere leden. En ja, je hebt heel veel nodig voor rep. 5, maar bij rep. 4 heb je al alle dieren en de overgrote meerderheid is al beschikbaar vanaf reputatie 3.
Fase 1 nog niet afgelopen
Helaas kan dit nog even duren, fase 1 is nog niet helemaal afgerond. Binnenkort gaan de inactieve topics op slot, maar kunnen altijd weer naar verzoek geopend worden. Het actienieuws is alweer begonnen, al hebben we maar drie leden.
Heb je vragen, tips of kritiek: hier kun je het plaatsen! Follow the rules...
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
kun je ook de dieren waar je dan niet de goeden reputatie voor hebt houden maar dat je ze niet mag ruilen/verkopen? dat kon de vorige keer ook. ik zou dat wel fijn vinden want ik vind het een beetje zonden om dan veel van mijn dieren weg te doen.
iets anders, ik heb het kladblokbestand gezien en het ziet er echt heel goed uit! ook met dat je iets krijgt vind ik een heel goed idee! gr. Marijn
ps. mischien een beetje een domme vraag, maar wat zijn precies Monitoringen?
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Bericht veranderd door: Kit_Fisto - Vrijdag, 02 Jan 2015, 11:06
@ Kit_Fisto, we gaan dit nog bekijken, het zou niet helemaal eerlijk zijn, maar vaak kunnen ze gewoon blijven desnoods kunnen we het zo doen dat die verkocht moeten worden aan anderen of aan de ZTAO opvang voor iets meer geld, dan heb je er toch nog wat aan
Kit_Fisto, waarschijnlijk maken we één topic waar alle dieren worden 'opgeslagen' tot de nodige reputatie er is. Dieren uit die lijst kunnen niet geruild worden maar wel verkocht aan de ZTAO. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
We naderen het einde met betrekking tot de verandering van reputaties. Maar voor het zover is willen we jullie alvast een voorproefje geven op de verbeterde dierenlijst. Deze soorten kunnen in de komende adoptielijsten/het actienieuws verschijnen, in combinatie van al bestaande soorten. De reputatie erachter is de HUIDIGE reputatie, niet de nieuwe. De andere soorten behouden voorlopig hun reputatie.
Het is nog maar een kleine lijst, maar deze zal spoedig uitbreiden. We houden jullie op de hoogte!
Added (06 Jan 2015, 19:11) --------------------------------------------- Gesloten topics
Zoals een aantal van jullie al hebben gezien zijn een hoop oude topic op slot gegaan. Hiermee kunnen we officieel fase 1 van de vernieuwing afronden.
Fase 2 zal verder gaan. Iedereen die zich nu heeft opgegeven zal een verdubbeling van Credits krijgen vanwege het vernieuwde systeem. Iedereen krijgt opnieuw de 1e/2e etc. reputatie credits, te zien in de link in het eerste bericht. Om iedereen toch wat tegemoet te komen zullen de credits verdubbeld worden, zodat ze toch iets betekenen in het nieuwe systeem. Follow the rules...
Bericht veranderd door: ZTAO-Crew2 - Dinsdag, 06 Jan 2015, 19:12
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 5 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Vrijwilliger
Even een vraagje. Ik heb me bij jullie aangemeld maar moet ik me ook nog ergens anders aanmelden. Zo nee wanneer krijg dan mijn credits want ik wil beginnen met showen.
hiddje99, we hebben op dit moment een probleem: we kunnen reputaties niet aanpassen. Je kunt alvast een trade topic aanmaken dan probeer ik zsm ervoor te zorgen dat je rep. 1 en de bijbehorende credits krijgt. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Ondanks alle moeite zijn de reputaties helaas nog niet helemaal op orde. Dat betekend dat wij nu nog nauwelijks tot niet reputaties kunnen aanpassen. Maar voor nu is er een tijdelijke regeling: als iemand zijn/haar reputatie verhoogd wil zien kan dit gewoon als reputatie-aanvraag bericht verstuurd worden.
Je ontvangt dan een PM als je bericht gezien is. Als alles goed is krijg je bericht dat je die reputatie verdient, en ook in de bijbehorende soorten mag handelen, maar de reputatie officieel niet kan krijgen vanwege de huidige beperkingen. Als je op deze manier een reputatie ontvang is het VERPLICHT deze te vermelden in je trade topic op de eerste pagina. We proberen het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.
Added (30 Jan 2015, 18:56) --------------------------------------------- Vertraging
Er is nog wat vertraging voor de vernieuwingen, met name met de reputaties zitten we nog vast. Binnenkort releasen we de dierenlijst, zodra de laatste dingetjes bijgewerkt zijn. Bij deze lijst zit ook de verdeling over de nieuwe reputaties, die zullen niet lang nadat de reputaties daadwerkelijk werken geïntroduceerd worden.
Added (30 Jan 2015, 19:17) --------------------------------------------- Monitoringen
Wel weer iets nieuws: monitoringen, die nu een testfase ingaan. De monitoring is een vrijere vorm van een fokprogramma, zonder minimumeisen. In de dieren kan vrij gehandeld worden, de verantwoordelijke moet fok aanmoedigen. Een monitoring kan zonder probleem overgaan in een echt fokprogramma of opgeheven worden.
Monitoringen zijn bedoeld voor dieren die zeldzaam zijn, op die weer wat algemener te maken, zonder alle regels en moeilijkheden van een fokprogramma. (maar moet wel door de crew worden goedgekeurd) Tevens mag er één keer een importaanvraag komen, dan krijgt de verantwoordelijke een koppen onverwante dieren, om te dienen als nieuw bloed. De crew kan dieren schenken, maar ook een ophef-advies geven, als de monitoring onnodig gevonden worden. Als er geen geldige reden gegeven wordt zal het fokprogramma opgeheven worden.
Added (15 Feb 2015, 19:23) --------------------------------------------- Reputatie-problemen
Er is nog steeds een probleem omtrent de reputaties. We vragen jullie om nieuwe reputaties via de officiële manier aan te vragen. Kijk hiervoor in het reputatie-topic bij de ZTAO-uitleg. Zo kunnen we op zijn minst zien bij wie we nog 'achterlopen'.