Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Page 4 of 6«123456»
Forum moderator: ZTAO-Crew2 
Zoo Tycoon SUPER Forum » ZTAO » ZTAO Algemeen » ZTAO - vernieuwing (tijd voor meer activiteit!)
ZTAO - vernieuwing
Joshua
Datum: Zondag, 28 Dec 2014, 23:15 | Bericht # 31   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Curator

Is het niet een idee om juist die dieren weg te doen XD

Ik weet uit ervaring en ik denk zeker dat ik niet de enige ben dat stokstaartjes, struisvogels en pauwen super snel voortplanten.

BerichtIs het niet een idee om juist die dieren weg te doen XD

Ik weet uit ervaring en ik denk zeker dat ik niet de enige ben dat stokstaartjes, struisvogels en pauwen super snel voortplanten.

Bericht getypt door - Joshua
Toegevoegd op 28 Dec 2014 om 23:15
tigerman
Datum: Maandag, 29 Dec 2014, 01:37 | Bericht # 32   
tigerman 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

ZTAO

Curator

Zoals Joshua dus zei, zie ik het misschien ook wel zitten om mee te doen. Na een beetje rond te kijken, zie ik echter mijn oud trade-topic nergens meer staan.. Ik weet nochthans dat ik redelijk veel zeldzame diersoorten had, waarvan ik er waarschijnlijk wel een paar van wil houden. 

Ook heb ik nu redelijk wat credits, blijf ik deze dan behouden, of niet?

Banner+Avatar made by McCamel
BerichtZoals Joshua dus zei, zie ik het misschien ook wel zitten om mee te doen. Na een beetje rond te kijken, zie ik echter mijn oud trade-topic nergens meer staan.. Ik weet nochthans dat ik redelijk veel zeldzame diersoorten had, waarvan ik er waarschijnlijk wel een paar van wil houden. 

Ook heb ik nu redelijk wat credits, blijf ik deze dan behouden, of niet?

Bericht getypt door - tigerman
Toegevoegd op 29 Dec 2014 om 01:37
ZooZa
Datum: Maandag, 29 Dec 2014, 07:06 | Bericht # 33   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

ja de credits zullen verhoogd worden naar een realistischer aantal
bijvoorbeeld: 200 credits voor een rode panda word nu 6000 credits 
en zo gaan we dus ook het aantal credits dat iedereen heeft die meedoet verhogen
(van iedereen die niet mee willen doen, zetten we het tradecenter in het archief, van daaruit kunnen we het altijd weer terugplaatsen)

Berichtja de credits zullen verhoogd worden naar een realistischer aantal
bijvoorbeeld: 200 credits voor een rode panda word nu 6000 credits 
en zo gaan we dus ook het aantal credits dat iedereen heeft die meedoet verhogen
(van iedereen die niet mee willen doen, zetten we het tradecenter in het archief, van daaruit kunnen we het altijd weer terugplaatsen)

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 29 Dec 2014 om 07:06
carnotaurus
Datum: Maandag, 29 Dec 2014, 10:25 | Bericht # 34   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

tigerman, waarschijnlijk heb je de, enigszins mislukte, poging van de crew op ZTAO te vernieuwen gemist...

dinojos, ik ben nog bezig met dieren inventariseren, maar de soortenrijkdom van duurzame soorten is enorm klein.
Alleen dieren als pauwen, stokstaarten etc. zijn dat. Van de andere soorten zijn er gewoon te weinig exemplaren.

Edit: alle dieren (incl. opvang) zijn geïnventariseerd. Hieronder de dieren die de status 'kritiek' hebben ontvangen.
Van deze dieren kan geen koppel worden gevormd, één koppel verspreid over meer zoos of alleen in de opvang voorkomen.
- Chinookzalm
- Picasso trekkersvis
- grote hamerhaai
- kleintandzaagvis
- luipaardhaai
- verpleegsterhaai
- koningscobra
- olm
- sporenschildpad
- heremietibis
- aasgier
- groene juffer
- nandoe
- zadelbekooievaar
- groene reiger
- kleine kantjil
- ellipswaterbok
- tasmaanse duivel
- dromedaris
- massaigiraf
- tuimelaar
- thomsongazelle
- caracal
- saiga
- sabelantilope

Deze dierensoorten hebben de stempel 'sustainable' gekregen,
dat is als ze in minimaal 2 zoo's met minimaal 6 dieren voorkomen.
- belugasteur
- schuttervis
- pauwoogzoetwaterrog
- blauwe haai
- blauwe pauw
- eidereend
- emoe
- kluut
- helmparelhoen
- stokstaart
- capibara
- damhert
- bongo
- fennek
- amerikaanse bizon
- gewone zeehond
- ringstaartmaki

Er zijn 127 soorten gevonden, voor 25 ervan is er weinig hoop, dan blijven er zo'n 100 over.
Daarvan zijn er slechts 17 met een groot genoeg aantal en verspreiden voor duurzaamheid.
De overige 85 soorten komen slecht in één zoo voor of er zijn maar 5 of minder exemplaren over.
Dramatisch dus. Grappig is wel dat er 150 (!) blauwe pauwen aanwezig zijn!

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!

Bericht veranderd door: carnotaurus - Maandag, 29 Dec 2014, 11:12
Berichttigerman, waarschijnlijk heb je de, enigszins mislukte, poging van de crew op ZTAO te vernieuwen gemist...

dinojos, ik ben nog bezig met dieren inventariseren, maar de soortenrijkdom van duurzame soorten is enorm klein.
Alleen dieren als pauwen, stokstaarten etc. zijn dat. Van de andere soorten zijn er gewoon te weinig exemplaren.

Edit: alle dieren (incl. opvang) zijn geïnventariseerd. Hieronder de dieren die de status 'kritiek' hebben ontvangen.
Van deze dieren kan geen koppel worden gevormd, één koppel verspreid over meer zoos of alleen in de opvang voorkomen.
- Chinookzalm
- Picasso trekkersvis
- grote hamerhaai
- kleintandzaagvis
- luipaardhaai
- verpleegsterhaai
- koningscobra
- olm
- sporenschildpad
- heremietibis
- aasgier
- groene juffer
- nandoe
- zadelbekooievaar
- groene reiger
- kleine kantjil
- ellipswaterbok
- tasmaanse duivel
- dromedaris
- massaigiraf
- tuimelaar
- thomsongazelle
- caracal
- saiga
- sabelantilope

Deze dierensoorten hebben de stempel 'sustainable' gekregen,
dat is als ze in minimaal 2 zoo's met minimaal 6 dieren voorkomen.
- belugasteur
- schuttervis
- pauwoogzoetwaterrog
- blauwe haai
- blauwe pauw
- eidereend
- emoe
- kluut
- helmparelhoen
- stokstaart
- capibara
- damhert
- bongo
- fennek
- amerikaanse bizon
- gewone zeehond
- ringstaartmaki

Er zijn 127 soorten gevonden, voor 25 ervan is er weinig hoop, dan blijven er zo'n 100 over.
Daarvan zijn er slechts 17 met een groot genoeg aantal en verspreiden voor duurzaamheid.
De overige 85 soorten komen slecht in één zoo voor of er zijn maar 5 of minder exemplaren over.
Dramatisch dus. Grappig is wel dat er 150 (!) blauwe pauwen aanwezig zijn!

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 29 Dec 2014 om 10:25
Kit_Fisto
Datum: Maandag, 29 Dec 2014, 11:25 | Bericht # 35   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Curator

@ carnotaurus, maar zijn de dieren waar er maar 5 of minder van voorkomen allemaal, bijvoorbeeld mannetjes of vrouwtjes, of zitten er ook nog koppels tussen. zodat we er nog wel een beetje mee kunnen fokken.  we moeten dan wel inteelt voorkomen en ik weet niet of dat makkelijk is..

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Bericht@ carnotaurus, maar zijn de dieren waar er maar 5 of minder van voorkomen allemaal, bijvoorbeeld mannetjes of vrouwtjes, of zitten er ook nog koppels tussen. zodat we er nog wel een beetje mee kunnen fokken.  we moeten dan wel inteelt voorkomen en ik weet niet of dat makkelijk is..

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 29 Dec 2014 om 11:25
ZooZa
Datum: Maandag, 29 Dec 2014, 12:00 | Bericht # 36   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

we zullen vandaag beginnen met het pm'en naar iedereen die op het moment nog een tradecenter heeft in het actieve gedeelte (dus niet het archief)
wil iemand toch zijn tradecenter uit het archief terug hebben, dit kunnen wij op het moment nog niet regelen… maar je kan wel een nieuwe starten (even met mij en carnotaurus overleggen) en daar dan gewoon je lijsten in overzetten
voor het moment is dat even het handigst  ^_^

Berichtwe zullen vandaag beginnen met het pm'en naar iedereen die op het moment nog een tradecenter heeft in het actieve gedeelte (dus niet het archief)
wil iemand toch zijn tradecenter uit het archief terug hebben, dit kunnen wij op het moment nog niet regelen… maar je kan wel een nieuwe starten (even met mij en carnotaurus overleggen) en daar dan gewoon je lijsten in overzetten
voor het moment is dat even het handigst  ^_^

Toegevoegd op 29 Dec 2014 om 12:00
carnotaurus
Datum: Maandag, 29 Dec 2014, 13:38 | Bericht # 37   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Helaas kunnen we nog niet zoveel omdat we nog niet de bevoegdheden van de crew hebben.

Kit_Fisto, in alle gevallen die niet op de lijst staat zijn is er nog minimaal één mannetje en één vrouwtje.
Maar als er maar één koppel is en de soort plant zich langzaam voort (bv olifanten) is er nog weinig hoop.
Vandaar dat we ook wat fokadviezen gaan geven. Niemand is verplicht om dit op te volgen, het is een advies.
De fokadviezen zullen uiteindelijk als doel hebben de diversiteit en duurzaamheid van diersoorten te verhogen.
Bij een positief advies moedigen we fok aan en bij een negatief advies juist niet, om zo bepaalde soorten
die binnen een groep de meeste overlevingskansen hebben een goede kans te bieden.

Op dit moment zal ik alvast de volgende positieve fokadviezen geven.
- groene leguaan
- temminck tragopan
- auerhoen
- ree
- stekelvarken

Al deze soorten haalden de 'duurzame' categorie net niet, omdat er precies 5 exemplaren zijn.
Belangrijk is vooral de eerste, de groene leguaan, omdat er niet één reptiel 'duurzaam' is nu.
Ik denk dat ik voor de fokadviezen binnenkort een apart topic opricht.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtHelaas kunnen we nog niet zoveel omdat we nog niet de bevoegdheden van de crew hebben.

Kit_Fisto, in alle gevallen die niet op de lijst staat zijn is er nog minimaal één mannetje en één vrouwtje.
Maar als er maar één koppel is en de soort plant zich langzaam voort (bv olifanten) is er nog weinig hoop.
Vandaar dat we ook wat fokadviezen gaan geven. Niemand is verplicht om dit op te volgen, het is een advies.
De fokadviezen zullen uiteindelijk als doel hebben de diversiteit en duurzaamheid van diersoorten te verhogen.
Bij een positief advies moedigen we fok aan en bij een negatief advies juist niet, om zo bepaalde soorten
die binnen een groep de meeste overlevingskansen hebben een goede kans te bieden.

Op dit moment zal ik alvast de volgende positieve fokadviezen geven.
- groene leguaan
- temminck tragopan
- auerhoen
- ree
- stekelvarken

Al deze soorten haalden de 'duurzame' categorie net niet, omdat er precies 5 exemplaren zijn.
Belangrijk is vooral de eerste, de groene leguaan, omdat er niet één reptiel 'duurzaam' is nu.
Ik denk dat ik voor de fokadviezen binnenkort een apart topic opricht.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 29 Dec 2014 om 13:38
ZooZa
Datum: Maandag, 29 Dec 2014, 14:22 | Bericht # 38   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ carnotaurus, goed idee!

Bericht@ carnotaurus, goed idee!

Toegevoegd op 29 Dec 2014 om 14:22
Joshua
Datum: Maandag, 29 Dec 2014, 14:25 | Bericht # 39   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

Ik heb op zich een leuk idee voor dieren die niet meer in het spel zitten. Idee heb ik gekregen nadat ik een gesprek heb gehad met de coördinator van ZOO Antwerpen.

Dieren die niet meer in het spel aanwezig zijn of er zijn er bijvoorbeeld nog maar 4 van. Zeg dat er 8 van zijn 4 M / 4 V. Dit zullen dan ook waarschijnlijk dieren zijn waar je veel moeite voor moet doen om ze überhoud te bemachtigen.

BerichtIk heb op zich een leuk idee voor dieren die niet meer in het spel zitten. Idee heb ik gekregen nadat ik een gesprek heb gehad met de coördinator van ZOO Antwerpen.

Dieren die niet meer in het spel aanwezig zijn of er zijn er bijvoorbeeld nog maar 4 van. Zeg dat er 8 van zijn 4 M / 4 V. Dit zullen dan ook waarschijnlijk dieren zijn waar je veel moeite voor moet doen om ze überhoud te bemachtigen.

Bericht getypt door - Joshua
Toegevoegd op 29 Dec 2014 om 14:25
tigerman
Datum: Maandag, 29 Dec 2014, 14:56 | Bericht # 40   
tigerman 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

ZTAO

Curator

Hmmm, dus mijn trade-topic is gewoon weg? Met welke diersoorten begin ik dan?

Banner+Avatar made by McCamel
BerichtHmmm, dus mijn trade-topic is gewoon weg? Met welke diersoorten begin ik dan?

Bericht getypt door - tigerman
Toegevoegd op 29 Dec 2014 om 14:56
Zoo Tycoon SUPER Forum » ZTAO » ZTAO Algemeen » ZTAO - vernieuwing (tijd voor meer activiteit!)
Page 4 of 6«123456»
Search:

Hosted by uCoz