Er was veel vraag naar een nieuwe attractie in de Veluwe. Na wat administratieve rompeslompen zijn we dan nu zo ver om ons park vandaag voor de eerste mensen te openen.
Aan de ingang (die deels nog gebouwd word), zit een groot aquarium gebouw die in verschillende thema's is opgebouwd (Veluwse Oceans). Hier zullen we vandaag doorheen lopen.
We gaan dus maar eens snel beginnen. Zo ziet de ingang er nu uit, maar binnenkort (als de bestelling afgeleverd is) zal hier een prachtig entree bord komen te hangen voor de Veluwe Bos Zoo:
Links naast de ingang licht er een stukje decoratie, waar wellicht nog een eenden soort of dergelijk in zou kunnen komen:
Zoals iedere bezoeker kopen ook wij een kaartje bij de kassa. Deze kassa's zijn tijdelijk, doordat de echte kassa's nog gebouwd worden:
Als we een kaartje hebben worden we deze kant opgestuurd om de route te lopen:
We volgen de rest en gaan richting die donkere grot:
De grot loopt stijl naar beneden:
Eenmaal beneden gaan we naar links en lopen direct tegen dit verblijf op:
In dit verblijf zit de in dierentuinen extreem zeldzame diersoort, de Japanse Reuzen salamander:
We lopen door, waarbij we voor ons alweer het volgende verblijf zien:
Het zijn 3 ook enorm zeldzame Klompvissen:
Dan gaan we nu de grot maar weer eens uit:
We komen dan uit in een enorm Tropisch Regenwoud:
De eerste tenk die we tegenkomen bevatten Arapaima's:
We lopen richting het bruggetje dat ons over het water gaat brengen:
Aan de linkerkant van de brug bevind zich een diepe vijver met vissen, daar gaan we zo eens beter naar kijken:
Aan de rechterkant is er een mooie waterval te zien die het water van het verblijf van de Arapaima's in de vijver laat vallen:
We lopen door, zodat we eens beter bij de vijver kunnen gaan kijken:
We slaan links de hoek om, en gaan naar beneden:
Hier zitten onze Severums en Ayamura regenboogvisjes in:
We draaien ons om, en gaan weer naar boven:
We gaan nu in deze soort Tropische Grot:
Deze man staat al te kijken naar het verblijf van de Australische Longvissen:
Ik moet enorm nodig naar de wc, dus vraag ik aan deze mevrouw met een plattegrond daar naar toe:
Toevallig zit deze net om de hoek, dus ga ik er maar even heen:
Ook de wc's moeten nog af worden gemaakt, zo moeten er nog bordjes komen, en deuren geplaatst worden:
Waarom ga je met me mee naar de wc?? Kijk dan in ieder geval de andere kant op!
Dat is dat, dus we vervolgen onze weg door de Tropische Grot:
Dan gaan we nu eens de tijd nemen om het verblijf van de Longvissen goed te gaan bekijken:
De Australische longvissen hebben veel verstop mogelijkheden in dit verblijf, zodat ze volledige rust kunnen krijgen. Wij hebben een fokprogramma met deze soort, waardoor we extra hopen op jongen:
We lopen de Tropische Grot uit, en komen terecht in de Kwallen Kamer:
Met Oorkwallen langs de muur, en Haarkwallen in het midden hebben we een mooi assortiment aan kwallen:
We gaan de Kwallen Kamer alweer uit, en gaan naar het volgende gebied (Rif):
Hier zijn enorm veel kunst koralen en rotsen geplaatst om een mooi rif thema te creëren:
In de grote tank zitten niet alleen echte koralen, maar ook Papagaaivissen, Koraalduivels en Franse Keizervissen:
We lopen door want ik begin honger te krijgen:
Om bij het volgende gebied te komen, moet je door een tunnel heen lopen, die je een uniek zicht op de dieren geeft:
Dan komen we aan in het Rif Restaurant:
Je kunt hier zowel eten...
Als naar de unieke rif dieren kijken:
In dit grote verblijf zitten Gevlekte Adelaarsroggen, Reuzenmurene's en Napoleonvissen:
We lopen weer door een tunnel heen, waarbij we in een tussen kamer zonder een echt thema komen:
Aan de linkerkant krijg je nog een keer de kans om het verblijf van de grote rifdieren te zien:
Het kan ook zicht geven op net die laatste diersoort die je nog niet had gezien:
We lopen terug en komen langs een toilet:
Maar ik ben net al geweest, dus ga ik door naar het volgende thema gebied:
Het laatste gebied is de Kust Doorloop:
In dit lange verblijf zitten Geepen, Goudmakrelen, Chinookzalmen en Zee engels:
We lopen door, waarmee dit thema gebied eindigd:
En daarmee ook de rondleiding door ons Aquarium gebouw:
Ik hoop dat jullie mijn rondleiding door mijn nieuwe zoo "Veluwe Bos Zoo" konden waarderen. Laat gerust een bericht achter!!
Dan heb ik nu nog 3 overzichts foto's voor jullie:
En een plattegrond. Wel is deze net iets anders dan normaal. Ik heb geprobeerd er iets bijzonders van te maken:
@ raymondhoek, Leuke update! Ik vind het grappig dat je echt de gebieden inloopt en je het zelfde voelt als de dieren. Jammer dat het rif restaurant nog niet zo gevuld is. Hopelijk komt dat snel! Het mooiste vind ik de tropische grot, met de hangende planten enzovoorts.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Hallo Raymond, Heel erg mooi gemaakt met die grotten allemaal, dat maakt het wel allemaal spannend. En dan die wc prachtig gewoon!!!! De dieren hebben het allemaal naar hun zin bij jou en kunnen het goed met elkaar vinden. De kwallenkamer vind ik heel erg mooi, groot en lekker ruim en licht. Ga zo door en groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 409 Prijzenkast:
1
Curator
het ziet er allemaal weeer heel cool uit ray! ik moet zeggen dat ik in het begin bang was dat het een soort remake van dierenpark de wonderen was, met alleen maar thema's , een grote tropen hal enzovoort, maar het pakt heel positief uit, alles past altijd zo onmogelijk goed in mekaar, vanaf boven af ziet dat er dan geweldig uit altijd, ik vind die wc ook echt leuk gedaan, is dat trouwens een download die ik gemist heb, of is dat een eigen project?
het enige min puntje vind ik , is dat je meteen zon berg aan geld hebt, in diernepak de wonderen was dat heel anders dan begon je met gewoon wat verblijfen, jet is nu meteen een thema stuk, maar dat is maar een kleinigheidje, verder top gedaan ray, ik kijk uit naar de volgende update!
thanks to umpaloompa for this amazing avatar&banner!
@ Jeweetwelwie, Tja we zijn natuurlijk net begonnen, dus veel soorten zijn er nog niet, maar we zijn op zoek!
@ Laraatje2008, Dankje!
@ caspar1995, Dat wilde ik juist bij deze zoo andersom doen. Eerst een groot iets, en dan kleine stukjes erbij, zo gaat het meestal bij echte zoo's ook. En aquaria en terraria zijn meestal van die begin gebouwen, en daarom heb ik hier voor gekozen. Maar het gebouw is zo gemaakt dat het in feite nog niet eens echt af is.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 181 Prijzenkast:
2
Verzorger
toen ik de naam zag dacht ik eigenlijk iets heel anders te zien, das wel een heel nat bos zeg... xD en als dit een echte zoo zou zijn zou de plaatselijke dierentuin net zo goed meteen kunnen sluiten, maar ja
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
Leuk dat je weer begonnen bent! Het ziet er tof uit, leuk gebouw! En ook leuk dat we ook wat voorproefje van downloads te zien krijgen. Zoals bij die grot met dat dak! Goed gedaan! Niels
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
wow
echt geweldig nou ik sta paf( of hoe je t ook zegt op t internet) gewoonweg super van bomenkeuze tot de wc's ik zie ook dat je nieuwe download al zijn gebruikt, je hebt wal t maisje van het bezoekersstandbeeldenpack veraden en blabla & blabla... ...al die zever over downloads, maar nu terug naar de zoo ik vind het verder ook geweldig hoe je hoogte van je reef kiest je beplanting boven de wc ingang en alles erond ... i heb de indruk dat je al verder aan het bouwen bent... (de graafmachines)
en dan komen we bij die plattegrond... echt gewoon super!! je hebt hier vast heel veel werk aan gehad(denk ik) super dat de dieren er met een afbeelding bij komen!!
ik vind wel zoals @ chickboy, je naam raar gekozen, maar dat zal nog komen denk ik