jammer dat er maar 5 fotos geplaatst mogen worden, want wilde nog veel meer laten zien
Ja er moet ergens een grens getrokken worden anders krijg je posts met 20 afbeeldingen en dat wordt een beetje veel om te beoordelen Always look on the bright side of life!
Bij de makelaar vond ik een brochure. Er was een oude kerk te koop. Het dierenpark hoefde niet lang te twijfelen en wilde deze meteen kopen om extra uit te breiden. Hier zie je onze uitbreiding 'de Kerk'.
Bij de kerk kregen we er een aantal dieren cadeau. Hoe dit kwam zullen we meteen vertellen. In de toren van de kerk is een opening voor oehoe's. Indien zij willen rusten en willen eten, kunnen zij naar binnen vliegen in de toren, en hier komen zij in een speciaal verblijf terecht. Aangezien wij dit een mooi initiatief vonden en de dieren keer op keer terug kwamen, hebben wij besloten om dit zo te laten. De trappen zijn voor de bezoekers toegankelijk gemaakt. Op de vorige foto kon je de trap in de verte al zien. We zijn nu via de vele trappen (230 tredes!) omhoog gelopen Verder geeft een verzorger informatie. Hierbij een foto:
De vogels hebben niet een heel groot verblijf maar ze zitten hier wel lekker overdekt. Op de foto kon je zien dat er een uil weg ging vliegen.
Toen we een praatje maakte met de verzorger kwamen we het volgende te weten. Op dit moment bevinden zich twee koppeltjes hier in de omgeving. Elke dag zijn hier wel dieren te vinden en het park heeft grote vermoedens dat ze hier druk aan het broeden zijn. We verwachten binnenkort dan ook, dat er kleine oehoe's hier rond zullen vliegen. We vinden het heel fijn dat ze bij ons terecht kunnen (:
Als we weer naar beneden lopen, zien we een soort klimrek staan. Wat is dat nou? Een bordje erbij geeft ons meer informatie. Vogels en uilen zitten ook wel eens op een rek. Zouden wij het ook 5 minuten vol kunnen houden om er stil op te zitten? voor de kleinere zijn er een aantal mini paaltjes neer gezet en voor de grotere is dat klimrek.
Je ziet al een verblijf aan de linkerkant liggen. Hier zitten steenuilen in. Doordat deze uilen vrij goedkoop zijn, houden veel mensen ze thuis. Als deze mensen de uilen niet meer willen, komen ze hier terecht. Omdat ze vroeger in gevangenschap leefde kunnen ze helaas niet meer terug het wild in. Bij ons in de opvang kunnen ze nog genieten van hun oude dag.
Wist je dat uilen vaak weinig drinken? De uilen halen meestal hun vocht uit het eten. Daarom zul je een uil bijna nooit zien drinken. Het water in hun verblijf staat er dan ook niet voor het vocht, maar voor de verkoeling. Ze vinden het fijn om zich te wassen in een bakje. Aan de rechterkant naast de uitgang staat een fontein. Daar kan jij je even lekker opfrissen. (heerlijk met warm weer natuurlijk :))
Hierbij nog een overzichtsfoto. Zoals je ziet is er naast een kerk ook nog een bloemenperkje voor de rust en loopt er linksonder een pad tussen de bomen door. Overal staan bankjes zodat je lekker uit kan rusten en kan genieten van de vrije natuur, net zoals de uilen dat doen tijdens een vogelvlucht.
Hier een bericht dat ik naar jeffrey gestuurd heb naar aanleiding van zijn vraag over wanneer de uitslag van het contest is Misschien wel handig voor iedereen.
Hoi Jeffrey,
Het is erg veel om na te kijken en ik heb best weinig tijd. Ik zit namelijk elke dag van half 9 tot 5 op stage en dan ben ik pas 6 uur thuis. Ik moet dan eten en daarna vaak sporten (4x per week). Zaterdags moet ik voetballen en vandaag had ik een verjaardag.
Ik denk dat de uitslag in de loop van de week op het ztsf te staan komt.