ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
Ik vind het wat overdreven. Tv-makers laten uiteraard graag sensatie zien en dat is makkelijker te bereiken met krietiek. Daarbij hebben zij ook geen verstand van deze dieren. Ik ga er dus vanuit dat het allemaal erger wordt gemaakt dan het daadwerkelijk bij het dolfinarium is. Always look on the bright side of life!
@ Zoo_Ramon25, Allereerst... Kan best iets genuanceerder, Ten 2e, probeer het te onderbouwen. Dus in dit geval, waarom vind jij het dolfinarium minder leuk?
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 1 Prijzenkast:
0
Vrijwilliger
Ben er toevallig vorige week geweest. Weet je wat het is, er is altijd kritiek op zulke parken. Er wordt zelfs gezegd dat de dieren uitgehongerd worden voor een show zodat ze het doen, wie gelooft dat nog.. "achter de schermen" filmpjes waar de dieren in te kleine bassins zitten. Achteraf blijkt dit voor medisch onderzoek nodig te zijn. Ik vind de dolfijnen bassins inderdaad wat aan de kleine en oude kant, maar verder geloof ik niet dat de dieren het daar slecht hebben. Wel ben ik absoluut tegen het opnieuw vangen van zeedieren voor zulke parken, en het hele morgan verhaal vind ik ook nog steeds vreemd. Ben wel van mening dat de "circus trukjes" zoals het genoemd wordt dan wat meer educatief kan zijn, de shows zijn prachtig, maar 4 keer per dag, dag in dag uit voor de dieren hetzelfde doen lijkt me ook vervelend worden. Een educatieve voorstelling er tussendoor zou goed zijn om mensen bewust te maken van de schoonheid van de oceanen