Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Page 1 of 212»
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Domme opmerkingen in dierentuinen
Domme opmerkingen in dierentuinen
JowJonas
Datum: Woensdag, 09 Sep 2015, 16:30 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Ik kwam dit idee tegen op een andere site, en het leek me wel een leuk idee om het hier ook in te voeren!

Aangezien ik zo'n dierenliefhebber (en kenner) ben, ga ik natuurlijk graag naar dierentuinen. Daar kom je vaak niet zo'n grote kenners tegen die dieren fout benoemen etc... Vaak geraak ik er gefrusteerd van, maar meestal zijn ze wel grappig. Ik vond het wel een leuk idee om deze met elkaar te delen.

Het is natuurlijk niet bedoeld om mensen te kwetsen of te beledigen, soms zijn mensen gewoon niet zo thuis in de dierenwereld en maken ze grappige opmerkingen.

Zo'n 2 maand geleden was ik in Zoo Antwerpen en het regende dus gingen we schuilen in het mensapengebouw. Er waren ook enkele zomerkampen hier op uitstap, en toevallig was er een zomerkamp ook daarbinnen met jongeren van 16 à 18 jaar, begeleid door een dame die hen rondgidste bij de dieren. In het Frans was ze aan het vertellen tegen de jongeren dat in dit gebouw de chimpansees en gorilla's zaten. Blijkbaar vergat ze dat er ook siamangs zaten, want toen ze twee siamangs zag zitten begon ze meteen enthousiast aan een uitleg over chimpansees... Terwijl er duidelijk een bordje met 'siamang' stond... En de chimpansees gewoon aan de overkant zaten.

Ook diezelfde dag in Antwerpen, bij de jaguars. Deze was nog niet zó dom, maar de frustratie was er al wel bij mij. In Antwerpen zitten 2 panters, een zwarte en een 'gewone'. Natuurlijk werden de dieren meteen uitgemaakt tot panter en luipaard (kan ik nog mee leven), tot de mensen begonnen met 'die zwarte is een panter en die andere een luipaard', 'nee, die zwarte is de jongen en de andere het meisje'. Terwijl het dus jaguars zijn, en dan nog zussen zijn uit hetzelfde nest... En er een bordje staat met uitleg over de kleur. Maar ja, ik vrees dat veel mensen deze gewoon niet lezen.

Waarschijnlijk ken ik nog heel wat verhalen, waar ik nu gewoon niet op kan komen. Ik zou graag jullie verhalen ook eens horen, dat is altijd leuk :)

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
BerichtIk kwam dit idee tegen op een andere site, en het leek me wel een leuk idee om het hier ook in te voeren!

Aangezien ik zo'n dierenliefhebber (en kenner) ben, ga ik natuurlijk graag naar dierentuinen. Daar kom je vaak niet zo'n grote kenners tegen die dieren fout benoemen etc... Vaak geraak ik er gefrusteerd van, maar meestal zijn ze wel grappig. Ik vond het wel een leuk idee om deze met elkaar te delen.

Het is natuurlijk niet bedoeld om mensen te kwetsen of te beledigen, soms zijn mensen gewoon niet zo thuis in de dierenwereld en maken ze grappige opmerkingen.

Zo'n 2 maand geleden was ik in Zoo Antwerpen en het regende dus gingen we schuilen in het mensapengebouw. Er waren ook enkele zomerkampen hier op uitstap, en toevallig was er een zomerkamp ook daarbinnen met jongeren van 16 à 18 jaar, begeleid door een dame die hen rondgidste bij de dieren. In het Frans was ze aan het vertellen tegen de jongeren dat in dit gebouw de chimpansees en gorilla's zaten. Blijkbaar vergat ze dat er ook siamangs zaten, want toen ze twee siamangs zag zitten begon ze meteen enthousiast aan een uitleg over chimpansees... Terwijl er duidelijk een bordje met 'siamang' stond... En de chimpansees gewoon aan de overkant zaten.

Ook diezelfde dag in Antwerpen, bij de jaguars. Deze was nog niet zó dom, maar de frustratie was er al wel bij mij. In Antwerpen zitten 2 panters, een zwarte en een 'gewone'. Natuurlijk werden de dieren meteen uitgemaakt tot panter en luipaard (kan ik nog mee leven), tot de mensen begonnen met 'die zwarte is een panter en die andere een luipaard', 'nee, die zwarte is de jongen en de andere het meisje'. Terwijl het dus jaguars zijn, en dan nog zussen zijn uit hetzelfde nest... En er een bordje staat met uitleg over de kleur. Maar ja, ik vrees dat veel mensen deze gewoon niet lezen.

Waarschijnlijk ken ik nog heel wat verhalen, waar ik nu gewoon niet op kan komen. Ik zou graag jullie verhalen ook eens horen, dat is altijd leuk :)

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 09 Sep 2015 om 16:30
ZooZa
Datum: Woensdag, 09 Sep 2015, 18:20 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Curator

umm, mensen die paardenrassen een merk noemen :P
verder niet echt domme opmerkingen, maar een geestelijk gehandicapte die een heel verhaal ging vertellen dat "Chimpansee" Bokito al wist dat morgen de wereld verging  <_< verder nog wel in Burgers' Zoo, bij de safari, dat mensen de Waterbok zagen als Basterdgemsbok, kan ik me nog wel voorstellen eigenlijk, qua kleur

Berichtumm, mensen die paardenrassen een merk noemen :P
verder niet echt domme opmerkingen, maar een geestelijk gehandicapte die een heel verhaal ging vertellen dat "Chimpansee" Bokito al wist dat morgen de wereld verging  <_< verder nog wel in Burgers' Zoo, bij de safari, dat mensen de Waterbok zagen als Basterdgemsbok, kan ik me nog wel voorstellen eigenlijk, qua kleur

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 09 Sep 2015 om 18:20
JowJonas
Datum: Woensdag, 09 Sep 2015, 18:57 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

"Soortenvergissingen" zoals bij die gemsbokken kan ik nog mee leven, zolang ze niet overdreven zijn. Rassen als merken zien is wel erg... speciaal.

Bericht"Soortenvergissingen" zoals bij die gemsbokken kan ik nog mee leven, zolang ze niet overdreven zijn. Rassen als merken zien is wel erg... speciaal.

Toegevoegd op 09 Sep 2015 om 18:57
jeffrey
Datum: Woensdag, 09 Sep 2015, 19:53 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens

Curator

Het staat me vaag bij dat er al eens een soort zelfde topic is aangemaakt voor dit soort opmerkingen, maar dat is al wel een hele tijd terug...

De domste opmerking die ik ooit gehoord heb en waar ik altijd weer aan moet denken komt uit Burgers ZOO. Ik was daar met mijn neef (die ook veel van dieren af weet) en we stonden bij de Cheeta's. Er stonden daar een man en vrouw met het dochtertje (rond de 8 jaar denk ik). Het gesprek ging zo:

'Dochter: Leeuwen!'
'Man: Nee, dat zijn Panters'
'Vrouw: Zijn het geen Tijgers? Die zaten toch ook hier zo?' 
'Man: O dat kan ook wel ja'

Ik herinner me ook nog laatst in Emmen dat er  een vrouw in geuren en kleuren aan haar kinderen uitlegde dat de Struisvogels zo groot waren om dichter bij de takken van de bomen te komen...

Always look on the bright side of life!
BerichtHet staat me vaag bij dat er al eens een soort zelfde topic is aangemaakt voor dit soort opmerkingen, maar dat is al wel een hele tijd terug...

De domste opmerking die ik ooit gehoord heb en waar ik altijd weer aan moet denken komt uit Burgers ZOO. Ik was daar met mijn neef (die ook veel van dieren af weet) en we stonden bij de Cheeta's. Er stonden daar een man en vrouw met het dochtertje (rond de 8 jaar denk ik). Het gesprek ging zo:

'Dochter: Leeuwen!'
'Man: Nee, dat zijn Panters'
'Vrouw: Zijn het geen Tijgers? Die zaten toch ook hier zo?' 
'Man: O dat kan ook wel ja'

Ik herinner me ook nog laatst in Emmen dat er  een vrouw in geuren en kleuren aan haar kinderen uitlegde dat de Struisvogels zo groot waren om dichter bij de takken van de bomen te komen...

Bericht getypt door - jeffrey
Toegevoegd op 09 Sep 2015 om 19:53
carnotaurus
Datum: Woensdag, 09 Sep 2015, 20:11 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Rassen of soorten 'merken' noemen heb ik wel vaker gehoord. Ik ken iemand die dat zo doet en die bedoelt gewoon ras (en bij eekhoorns soort ^_^ ).

Burgers' zoo, tijdje geleden:
Bezoekers lopen door de Bush, er vliegt een ibis voorbij, er zit een piha te schreeuwen en pal boven ze zit een zonneral.
Eerste reactie: 'wel jammer dat je hier geen dieren ziet'.

Sowieso vindt ik het VOOR HEN jammer dat bezoekers in de Bush of Desert niet meer moeite doet of geduld hebt.
Wat wel grappig is, is dat vaak mensen opmerken dat ik tegen een vriend zeg: 'kijk daar, een sumbawalijster', 'daar vliegt de jungletimalia' etc,
en dat ze dan ONS volgen omdat wij wel veel vogels zien.

Ook bij de Mangrove, bleef er een man en een vrouw met camera ons volgen om de vogels die wij vonden te fotografen. :D
Over het algemeen vindt ik de Mangrove ondergewaardeerd.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtRassen of soorten 'merken' noemen heb ik wel vaker gehoord. Ik ken iemand die dat zo doet en die bedoelt gewoon ras (en bij eekhoorns soort ^_^ ).

Burgers' zoo, tijdje geleden:
Bezoekers lopen door de Bush, er vliegt een ibis voorbij, er zit een piha te schreeuwen en pal boven ze zit een zonneral.
Eerste reactie: 'wel jammer dat je hier geen dieren ziet'.

Sowieso vindt ik het VOOR HEN jammer dat bezoekers in de Bush of Desert niet meer moeite doet of geduld hebt.
Wat wel grappig is, is dat vaak mensen opmerken dat ik tegen een vriend zeg: 'kijk daar, een sumbawalijster', 'daar vliegt de jungletimalia' etc,
en dat ze dan ONS volgen omdat wij wel veel vogels zien.

Ook bij de Mangrove, bleef er een man en een vrouw met camera ons volgen om de vogels die wij vonden te fotografen. :D
Over het algemeen vindt ik de Mangrove ondergewaardeerd.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 09 Sep 2015 om 20:11
JowJonas
Datum: Donderdag, 10 Sep 2015, 11:03 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ carnotaurus, Hahaha, ik ken het, ik moet van mijn ouders ook altijd dieren zoeken omdat zij ze niet vinden... Ik denk dat je als ervaren dierentuinganger gewoon weet waar je moet zoeken. Onlangs was ik ook naar een dierentuin geweest met vrienden, en natuurlijk stelden ze heel de tijd vragen aan mij omdat ik bekend sta als de kenner. Maar toen een babyolifantje opeens de uitwerpselen van zijn vader begon op te eten stond ik toch ook even met mijn mond vol tanden...

De mangrove is indd best ondergewaardeerd. Ik ben nog maar 2x in Burgers' geweest, maar elke keer was het daar best leeg qua bezoekers. Volgens mij is dat gewoon zo omdat daar niet echt de grote en populaire soorten zitten, zoals in de Bush.

Bericht@ carnotaurus, Hahaha, ik ken het, ik moet van mijn ouders ook altijd dieren zoeken omdat zij ze niet vinden... Ik denk dat je als ervaren dierentuinganger gewoon weet waar je moet zoeken. Onlangs was ik ook naar een dierentuin geweest met vrienden, en natuurlijk stelden ze heel de tijd vragen aan mij omdat ik bekend sta als de kenner. Maar toen een babyolifantje opeens de uitwerpselen van zijn vader begon op te eten stond ik toch ook even met mijn mond vol tanden...

De mangrove is indd best ondergewaardeerd. Ik ben nog maar 2x in Burgers' geweest, maar elke keer was het daar best leeg qua bezoekers. Volgens mij is dat gewoon zo omdat daar niet echt de grote en populaire soorten zitten, zoals in de Bush.

Toegevoegd op 10 Sep 2015 om 11:03
ZooZa
Datum: Donderdag, 10 Sep 2015, 15:02 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ carnotaurus, dat ken ik ook zo goed! in Burgers' zoo wil ik altijd naar de Mangrove en de Bush, omdat je daar zo dicht bij de dieren kan vinden en je daar echt het wilde gevoel hebt zegmaar
mijn ouders en broertje willen alleen maar naar de Ocean, omdat je daar de beesten ziet zegmaar, en de Desert vinden ze nog het allersaaist, daar is het echt zo kaal en niks te zien zeggen ze dan, ik vind het allemaal mooi, vooral de vogels als de Californische Kwartel in de Desert en de RoelRoel Bush die dan gewoon voor je voeten doorlopen
en ja, de mangrove word ondergewaardeerd, ik ben daar de vorige keren toen het park bijna sloot nog ingegaan, loopt er niemand en zitten ze gewoon over op die loopbruggen ;)

Bericht@ carnotaurus, dat ken ik ook zo goed! in Burgers' zoo wil ik altijd naar de Mangrove en de Bush, omdat je daar zo dicht bij de dieren kan vinden en je daar echt het wilde gevoel hebt zegmaar
mijn ouders en broertje willen alleen maar naar de Ocean, omdat je daar de beesten ziet zegmaar, en de Desert vinden ze nog het allersaaist, daar is het echt zo kaal en niks te zien zeggen ze dan, ik vind het allemaal mooi, vooral de vogels als de Californische Kwartel in de Desert en de RoelRoel Bush die dan gewoon voor je voeten doorlopen
en ja, de mangrove word ondergewaardeerd, ik ben daar de vorige keren toen het park bijna sloot nog ingegaan, loopt er niemand en zitten ze gewoon over op die loopbruggen ;)

Toegevoegd op 10 Sep 2015 om 15:02
carnotaurus
Datum: Donderdag, 10 Sep 2015, 19:06 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

@ JowJonas, klopt denk ik wel. Als 'liefhebber' krijg je daar toch wel ervaring mee.

@ ZooZa, in de mangrove is spotten van bv katvogels, koningsparkieten of sumbawa's niet moeilijk.
Voor de rest moet je meer moeite doen, maar dan nog is de kans op shama's, woudapen en zo goed mogelijk.
Weet jij trouwens of er nog duiven in de mangrove zitten? Die zie ik daar nooit (net als de snijdervogel)

Sowieso vindt ik wel dat Burgers' van de door mij bezochte parken het meest in de buurt van 'het wild' komt.
Misschien ook wel de reden dat ze als enige ooit met piha's kweekten en dat de slangenhalzen het zo goed deden.
Maar daar moet de standaard bezoeker aan wennen, dan ze niet meteen alles zien, anderzijds, als ze het doorkrijgen
is er meteen meer beleving en wordt een bezoekje veel avontuurlijker.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht@ JowJonas, klopt denk ik wel. Als 'liefhebber' krijg je daar toch wel ervaring mee.

@ ZooZa, in de mangrove is spotten van bv katvogels, koningsparkieten of sumbawa's niet moeilijk.
Voor de rest moet je meer moeite doen, maar dan nog is de kans op shama's, woudapen en zo goed mogelijk.
Weet jij trouwens of er nog duiven in de mangrove zitten? Die zie ik daar nooit (net als de snijdervogel)

Sowieso vindt ik wel dat Burgers' van de door mij bezochte parken het meest in de buurt van 'het wild' komt.
Misschien ook wel de reden dat ze als enige ooit met piha's kweekten en dat de slangenhalzen het zo goed deden.
Maar daar moet de standaard bezoeker aan wennen, dan ze niet meteen alles zien, anderzijds, als ze het doorkrijgen
is er meteen meer beleving en wordt een bezoekje veel avontuurlijker.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 10 Sep 2015 om 19:06
Verzorger-Jarne
Datum: Zaterdag, 07 Nov 2015, 11:37 | Bericht # 9   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Verzorger

Dit lijkt een beetje op de serre in planckendael, daar heb je ook bijna alleen maar vogels. Alleen moet je bij deze dingen gaan wanneer het niet druk is. Ik ben eergisteren naar planckendael geweest en was zo een 10 minuten de enige bezoeker. Eerste wat ik deed was naar de serre gaan. Ik heb daar nog nooit zo veel vogels op en vlak bij de paden gezien. Ook het aauarium in de Antwerpse is iets dat in beter vind als het rustig is. Zelf vindt ik doorloopverblijven ook geweldig zolang mensen zich gedragen. Heb in planckendael bij de maki's ook gesproken met een nederlandse vrouw die bezig was met een onderzoek over agressie en de grootte van het verblijf (binnen vs buiten) blijkbaar was er dan iemand eerder die week bijna gebeten. Een meisje dat gewoon effe een moormaki vastpalte met haar twee handen. Laat het weten wat jullie vinden van mensen die denken dat alles knuffelberen zijn (en vooral ouders die dat toelaten). Alleszins jammer dat ze niet echt is gebeten. Ze zou het anders nooit meer doen.

Added (07 Nov 2015, 11:37)
---------------------------------------------
En sorry voor de vele typfouten. Ik kan gewoon niet goed typen met een iphone.

BerichtDit lijkt een beetje op de serre in planckendael, daar heb je ook bijna alleen maar vogels. Alleen moet je bij deze dingen gaan wanneer het niet druk is. Ik ben eergisteren naar planckendael geweest en was zo een 10 minuten de enige bezoeker. Eerste wat ik deed was naar de serre gaan. Ik heb daar nog nooit zo veel vogels op en vlak bij de paden gezien. Ook het aauarium in de Antwerpse is iets dat in beter vind als het rustig is. Zelf vindt ik doorloopverblijven ook geweldig zolang mensen zich gedragen. Heb in planckendael bij de maki's ook gesproken met een nederlandse vrouw die bezig was met een onderzoek over agressie en de grootte van het verblijf (binnen vs buiten) blijkbaar was er dan iemand eerder die week bijna gebeten. Een meisje dat gewoon effe een moormaki vastpalte met haar twee handen. Laat het weten wat jullie vinden van mensen die denken dat alles knuffelberen zijn (en vooral ouders die dat toelaten). Alleszins jammer dat ze niet echt is gebeten. Ze zou het anders nooit meer doen.

Added (07 Nov 2015, 11:37)
---------------------------------------------
En sorry voor de vele typfouten. Ik kan gewoon niet goed typen met een iphone.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 07 Nov 2015 om 11:37
ZooZa
Datum: Zaterdag, 07 Nov 2015, 12:29 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ Verzorger-Jarne, Oh je moest Apenheul eens zien, bij ieder doorloop verblijf kinderen achter de dieren aanrennen, vastpakken, staarten trekken, bang maken, vasthouden, aaien, en dan huilen omdat ze gebeten worden, gekrabt, of gewoon omdat hij niet iwl blijven zitten. Prachtig concept, maar het kan veel beter
laat ze loslopen, zet de bezoekers achter hekken, laat ze niet aan de beesten komen! dat ze op de schouders komen zitten, oke, maar pak ze niet vast, etc
verzorgers doen er ook weinig tot niets aan, zoals ik gezien heb in ieder geval. als iemand word gebeten, word er geholpen, dat is wel heel goed, maar beter gewoon de mensen op afstand houden!

@ carnotaurus, In de mangrove zitten zeker duiven, heb er nog een foto van gemaakt, dezelfde soort zit ook in de Bush ;)

Ohja, was laatst dus in Burgers', ik zal zo even foto's posten, was echt een mooie dag trouwens! maar daar was dus een meisje, die dacht dat de nieuwe Mangabeys leeuwen waren... tjaaaa
(verder nog een meisje, die met haar vriendinnetje langsliep en vroeg; "ben je hier helemaal alleen?" "voel je je dan niet in de steek gelaten", en dan keihard lachen en wegrennen XD coole kids hoor, maar niet heus)

Bericht veranderd door: ZooZa - Zaterdag, 07 Nov 2015, 12:34
Bericht@ Verzorger-Jarne, Oh je moest Apenheul eens zien, bij ieder doorloop verblijf kinderen achter de dieren aanrennen, vastpakken, staarten trekken, bang maken, vasthouden, aaien, en dan huilen omdat ze gebeten worden, gekrabt, of gewoon omdat hij niet iwl blijven zitten. Prachtig concept, maar het kan veel beter
laat ze loslopen, zet de bezoekers achter hekken, laat ze niet aan de beesten komen! dat ze op de schouders komen zitten, oke, maar pak ze niet vast, etc
verzorgers doen er ook weinig tot niets aan, zoals ik gezien heb in ieder geval. als iemand word gebeten, word er geholpen, dat is wel heel goed, maar beter gewoon de mensen op afstand houden!

@ carnotaurus, In de mangrove zitten zeker duiven, heb er nog een foto van gemaakt, dezelfde soort zit ook in de Bush ;)

Ohja, was laatst dus in Burgers', ik zal zo even foto's posten, was echt een mooie dag trouwens! maar daar was dus een meisje, die dacht dat de nieuwe Mangabeys leeuwen waren... tjaaaa
(verder nog een meisje, die met haar vriendinnetje langsliep en vroeg; "ben je hier helemaal alleen?" "voel je je dan niet in de steek gelaten", en dan keihard lachen en wegrennen XD coole kids hoor, maar niet heus)

Toegevoegd op 07 Nov 2015 om 12:29
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Domme opmerkingen in dierentuinen
Page 1 of 212»
Search:

Hosted by uCoz