Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Page 8 of 9«126789»
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Vissenspreekuur
Vissenspreekuur
jonasgn
Datum: Zaterdag, 10 Okt 2015, 10:59 | Bericht # 71   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 1

Stagiaire

Ik heb nog een paar vraagjes.

Welke ondergrond zou ik kunnen gaan gebruiken ivm plantjes.
Welk aquarium zou ik kunnen gaan gebruiken? Mischien een Juwel?
Moeten plantjes als ze wortels hebben als je ze wilt gaan inplanten?
pH waarde, temperaturen, verwarmingselementen, hoe werkt het?

Bericht veranderd door: jonasgn - Zaterdag, 10 Okt 2015, 11:00
BerichtIk heb nog een paar vraagjes.

Welke ondergrond zou ik kunnen gaan gebruiken ivm plantjes.
Welk aquarium zou ik kunnen gaan gebruiken? Mischien een Juwel?
Moeten plantjes als ze wortels hebben als je ze wilt gaan inplanten?
pH waarde, temperaturen, verwarmingselementen, hoe werkt het?

Bericht getypt door - jonasgn
Toegevoegd op 10 Okt 2015 om 10:59
ZooZa
Datum: Zaterdag, 10 Okt 2015, 19:04 | Bericht # 72   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

Ik zal even zeggen wat ik heb:

-Ik gebruik zelf op de ondergrond een voedinsbodem, dat is een fijn grind van 2-3 mm, en daaroverheen heb ik fijn zand, filterzand, speciaal zand dat door zijn structuur niet snel dichtslibt en ook niet gaat rotten
als je die twee op verschillende delen mixt, ziet het er heel natuurlijk uit, en door het grind slibt het nog minder snel dicht ;)
-Ik heb een Juwel, heb hier geen spijt van, maar ik heb nu een filter erbij gekregen, en ik begin echt te haten op dat ding XD
als ik jou was zou ik die er dan of uithalen, of vanaf het begin loshalen, en dan goed vastkitten, die van mij werd zo vies vanachteren, omdat er veel water tussenlangs kon komen en dus heel erg ging stinken etc, dus goed dichtkitten aan alle kanten, dan blijft hij mooi van achteren (ziet er ook zo lelijk uit)
-Planten hoeven niet altijd wortels te hebben om te groeien, maar zijn dan naar mijn idee wel sterker, bij mij doen ze het niet zonder namelijk
maar mocht je ooit Cabomba nemen, dat is een plant die begint zonder wortels, die kan je gewoon in de grond steken en groeit dan zelf wortels ;)
zo zijn er dacht ik meerderen
-ik test nooit mijn waterwaarden, maar de PH is bij mij gewoon goed, mijn water zal binnenkort door de eikenbladen nog wel iets zachter en zuurder worden, temperatuur bij mij nu 24 graden celcius, dat ga ik nu opkrikken naar 26 graden, alsof het een klein, warm, poeltje in de hete jungle is zegmaar
mocht je echter stromend water hebben, dus echt een rivier nabootsen, zal ik het op 24 graden houden, verschilt echter per vis, cory's en neons zitten volgens mij liever nog iets kouder
-verwarmingselement zat bij mij al in het filter ingebouwd, heb hier nooit echt naar gekeken, kan ik gewoon op een bepaalde stand zetten en dan doet hij het denk ik XD

BerichtIk zal even zeggen wat ik heb:

-Ik gebruik zelf op de ondergrond een voedinsbodem, dat is een fijn grind van 2-3 mm, en daaroverheen heb ik fijn zand, filterzand, speciaal zand dat door zijn structuur niet snel dichtslibt en ook niet gaat rotten
als je die twee op verschillende delen mixt, ziet het er heel natuurlijk uit, en door het grind slibt het nog minder snel dicht ;)
-Ik heb een Juwel, heb hier geen spijt van, maar ik heb nu een filter erbij gekregen, en ik begin echt te haten op dat ding XD
als ik jou was zou ik die er dan of uithalen, of vanaf het begin loshalen, en dan goed vastkitten, die van mij werd zo vies vanachteren, omdat er veel water tussenlangs kon komen en dus heel erg ging stinken etc, dus goed dichtkitten aan alle kanten, dan blijft hij mooi van achteren (ziet er ook zo lelijk uit)
-Planten hoeven niet altijd wortels te hebben om te groeien, maar zijn dan naar mijn idee wel sterker, bij mij doen ze het niet zonder namelijk
maar mocht je ooit Cabomba nemen, dat is een plant die begint zonder wortels, die kan je gewoon in de grond steken en groeit dan zelf wortels ;)
zo zijn er dacht ik meerderen
-ik test nooit mijn waterwaarden, maar de PH is bij mij gewoon goed, mijn water zal binnenkort door de eikenbladen nog wel iets zachter en zuurder worden, temperatuur bij mij nu 24 graden celcius, dat ga ik nu opkrikken naar 26 graden, alsof het een klein, warm, poeltje in de hete jungle is zegmaar
mocht je echter stromend water hebben, dus echt een rivier nabootsen, zal ik het op 24 graden houden, verschilt echter per vis, cory's en neons zitten volgens mij liever nog iets kouder
-verwarmingselement zat bij mij al in het filter ingebouwd, heb hier nooit echt naar gekeken, kan ik gewoon op een bepaalde stand zetten en dan doet hij het denk ik XD

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 10 Okt 2015 om 19:04
carnotaurus
Datum: Maandag, 12 Okt 2015, 19:44 | Bericht # 73   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Paar kleine correcties ZooZa!

Planten met wortels ligt aan de soort. Drijfplanten wortelen natuurlijk niet, vaststaande wel.
Dat in de grond steken noemt met gewoon stekken! :D

Samengeval: 'stekbare' planten kun je zonder wortel er in zetten, bij sommige soorten lukt dit niet.
Vraag erna bij je speciaalzaak.

De details over je PH, waterwaarden en andere techniek moet je maar eens opzoeken in een infogidsje,
die zijn (bijna altijd gratis) te verkrijgen bij elke goede speciaalzaak. Voor simpele soorten komt het minder precies.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtPaar kleine correcties ZooZa!

Planten met wortels ligt aan de soort. Drijfplanten wortelen natuurlijk niet, vaststaande wel.
Dat in de grond steken noemt met gewoon stekken! :D

Samengeval: 'stekbare' planten kun je zonder wortel er in zetten, bij sommige soorten lukt dit niet.
Vraag erna bij je speciaalzaak.

De details over je PH, waterwaarden en andere techniek moet je maar eens opzoeken in een infogidsje,
die zijn (bijna altijd gratis) te verkrijgen bij elke goede speciaalzaak. Voor simpele soorten komt het minder precies.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 12 Okt 2015 om 19:44
ZooZa
Datum: Woensdag, 14 Okt 2015, 19:34 | Bericht # 74   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

Quote carnotaurus ()
Drijfplanten wortelen natuurlijk niet

Nou...

die worden beiden drijfplanten genoemd, en die laatsten, maken soms wel uitlopers van 30 cm... :P

Bericht
Quote carnotaurus ()
Drijfplanten wortelen natuurlijk niet

Nou...

die worden beiden drijfplanten genoemd, en die laatsten, maken soms wel uitlopers van 30 cm... :P

Toegevoegd op 14 Okt 2015 om 19:34
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 16 Okt 2015, 17:19 | Bericht # 75   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Hahaha, ik bedoelde drijfplanten als in de letterlijke zin van het woord: planten die drijven.

Hoe gaat het inmiddels met je bak?

Ik heb ook iets nieuws aangeschaft: een Superfish Home 25: een prachtig, bijna hypermodern aquarium.
Totaal anders dan ik tot nu toe heb gehad. Mijn garnalen en slakken gaan er plaats in krijgen.
Ik wil er wel aan aquascaping gaan doen om er iets extra moois van te maken!

Added (16 Okt 2015, 17:19)
---------------------------------------------
Aquarium update!

Alle onderdelen (bak, pomp, etc.) zijn schoon gemaakt en 'geïnstalleerd',
het aquarium zal vanavond of morgen op zijn plek staan met alles aangesloten.
De stenen gaan erin en mogelijk het eerste javamos, en een bacteriepopulatie.

Dan ga ik een week naar Londen dus kan ik water mooi een beetje op niveau komen.
Mijn planning is om dat meer javamos te halen, en andere planten om alles te beplanten.
Het weekend erna kunnen de garnalen en vissen erin.

Als jullie willen blijf ik jullie (met foto's!) op de hoogte houden van de ontwikkelingen rond het aquarium.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtHahaha, ik bedoelde drijfplanten als in de letterlijke zin van het woord: planten die drijven.

Hoe gaat het inmiddels met je bak?

Ik heb ook iets nieuws aangeschaft: een Superfish Home 25: een prachtig, bijna hypermodern aquarium.
Totaal anders dan ik tot nu toe heb gehad. Mijn garnalen en slakken gaan er plaats in krijgen.
Ik wil er wel aan aquascaping gaan doen om er iets extra moois van te maken!

Added (16 Okt 2015, 17:19)
---------------------------------------------
Aquarium update!

Alle onderdelen (bak, pomp, etc.) zijn schoon gemaakt en 'geïnstalleerd',
het aquarium zal vanavond of morgen op zijn plek staan met alles aangesloten.
De stenen gaan erin en mogelijk het eerste javamos, en een bacteriepopulatie.

Dan ga ik een week naar Londen dus kan ik water mooi een beetje op niveau komen.
Mijn planning is om dat meer javamos te halen, en andere planten om alles te beplanten.
Het weekend erna kunnen de garnalen en vissen erin.

Als jullie willen blijf ik jullie (met foto's!) op de hoogte houden van de ontwikkelingen rond het aquarium.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 16 Okt 2015 om 17:19
ZooZa
Datum: Vrijdag, 16 Okt 2015, 18:00 | Bericht # 76   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

Foto's Foto's Foto's!!! Tuurlijk willen we hem zien!
klinkt goed, welke garnalen heb je?
met mijn bak gaat het gematigd, dit weekend ga ik wat plantjes bestellen, zoals de Braziliaanse Klimop, ik koop daarbij nog wat Catappa bladeren, ik vertrouw die eikenblaadjes en takjes niet helemaal, er zat een beetje een witte laag over mijn water... snel wat water ververst, zal wel weer goedkomen! :D
hopen dat dat kroos snel dichtgroeid, duurt me veel te lang XD het lijkt alsof er meer verdwijnt dan erbij komt...

BerichtFoto's Foto's Foto's!!! Tuurlijk willen we hem zien!
klinkt goed, welke garnalen heb je?
met mijn bak gaat het gematigd, dit weekend ga ik wat plantjes bestellen, zoals de Braziliaanse Klimop, ik koop daarbij nog wat Catappa bladeren, ik vertrouw die eikenblaadjes en takjes niet helemaal, er zat een beetje een witte laag over mijn water... snel wat water ververst, zal wel weer goedkomen! :D
hopen dat dat kroos snel dichtgroeid, duurt me veel te lang XD het lijkt alsof er meer verdwijnt dan erbij komt...

Toegevoegd op 16 Okt 2015 om 18:00
Verzorger-Jarne
Datum: Maandag, 26 Okt 2015, 19:18 | Bericht # 77   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid

ZTAO
Reputatie: 2

Verzorger

Hey allemaal,

Ik ga normaalgezien ofwel deze winter ofwel volgende zomer mijn aquarium compleet leegmaken en beginnen met een nieuw plantenbestand. Dit omdat ik er maar niet in slaag om die baardalg weg te krijgen. Momenteel groeien mijn planten nog dus kan ik hem zo laten maar het ziet er wel niet mooi uit. Mijn visbestand zet ik dan tijdelijk in een andere bak die ik nog heb staan. Nu heb ik dus de vraag: welke planten zou ik er dan moeten in zetten. Liefst planten die ofwel redelijk goedkoop zijn ofwel planten die ik kan stekken. Mijn budget is namelijk niet zo hoog. Hout heb ik nog dus dat is geen probleem. Verder sta ik ook open voor suggesties waardoor ik mijn planten niet moet wegdoen. Begin alleen niet met producten want dat werkt niet bij uitgegroeide baardalg.

groetjes,
jarne
BerichtHey allemaal,

Ik ga normaalgezien ofwel deze winter ofwel volgende zomer mijn aquarium compleet leegmaken en beginnen met een nieuw plantenbestand. Dit omdat ik er maar niet in slaag om die baardalg weg te krijgen. Momenteel groeien mijn planten nog dus kan ik hem zo laten maar het ziet er wel niet mooi uit. Mijn visbestand zet ik dan tijdelijk in een andere bak die ik nog heb staan. Nu heb ik dus de vraag: welke planten zou ik er dan moeten in zetten. Liefst planten die ofwel redelijk goedkoop zijn ofwel planten die ik kan stekken. Mijn budget is namelijk niet zo hoog. Hout heb ik nog dus dat is geen probleem. Verder sta ik ook open voor suggesties waardoor ik mijn planten niet moet wegdoen. Begin alleen niet met producten want dat werkt niet bij uitgegroeide baardalg.

groetjes,
jarne

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 26 Okt 2015 om 19:18
ZooZa
Datum: Dinsdag, 27 Okt 2015, 19:37 | Bericht # 78   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

Wat heb je allemaal geprobeerd? ik zie van genoeg mensen dat ze wat minder CO2 geven, een nieuw licht (Led light zorgt voor weinig tot geen algengroei) maar er zijn ook mensen die het gewoon iedere dag verwijderen en na verloop van tijd verdwijnt het
verder zou ik, als je dan toch opnieuw begint, beginnen met snelgroeiers
je zou bijvoorbeeld ook, zoals ik deed, het water in emmers doen, zelfde voor de vis en planten die je behoud, en dan de hele bak schoonspoelen, deel water verversen, nieuw zand, etc

BerichtWat heb je allemaal geprobeerd? ik zie van genoeg mensen dat ze wat minder CO2 geven, een nieuw licht (Led light zorgt voor weinig tot geen algengroei) maar er zijn ook mensen die het gewoon iedere dag verwijderen en na verloop van tijd verdwijnt het
verder zou ik, als je dan toch opnieuw begint, beginnen met snelgroeiers
je zou bijvoorbeeld ook, zoals ik deed, het water in emmers doen, zelfde voor de vis en planten die je behoud, en dan de hele bak schoonspoelen, deel water verversen, nieuw zand, etc

Toegevoegd op 27 Okt 2015 om 19:37
Verzorger-Jarne
Datum: Dinsdag, 27 Okt 2015, 23:03 | Bericht # 79   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid

ZTAO
Reputatie: 2

Verzorger

Ik dacht inderdaad al aan snelgroeiers maar dan om twee redenen: geld en ecologisch evenwicht. Wat ik dan ga doen is deze kerstvakantie als mijn bak trouwens 1 jaar staat hem helemaal leeg maken. Vissen samen met wat planten voor evenwicht in 60-70 liter (60x30x48). Rest van planten weg en vermoedelijk ook het grind. Hout schrobben (zonder zeep uiteraard) en hele bak uitkuisen en ook de voedingsbodem er uit. Het ging veel beter vroeger zonder voedingsbodem. En als je echt wil weten wat ik heb geprobeerd:
CO2
Speciale plantenvoeding
Algenproduct van esha
Speciale lampen voor meer UV en minder warmte
Fosfaatfilter
Snelgroeiende planten
90% planten vervangen + bak bijna helemaal leeghalen.
Siamese/chinese (of zoiets) algeneters

En het er af schrapen is enorm lastig aangezien het op alle planten zit en absoluut niet gemakkelijk loskomt. Mijn anubias staat zelfs helemaal vol. Bovendien is de blauwalg ook lichtjes aan het terugkomen. Bovendien kan ik niet blijven rommelen met producten. Het wordt te duur en het is niet goed voor de vissen.
BerichtIk dacht inderdaad al aan snelgroeiers maar dan om twee redenen: geld en ecologisch evenwicht. Wat ik dan ga doen is deze kerstvakantie als mijn bak trouwens 1 jaar staat hem helemaal leeg maken. Vissen samen met wat planten voor evenwicht in 60-70 liter (60x30x48). Rest van planten weg en vermoedelijk ook het grind. Hout schrobben (zonder zeep uiteraard) en hele bak uitkuisen en ook de voedingsbodem er uit. Het ging veel beter vroeger zonder voedingsbodem. En als je echt wil weten wat ik heb geprobeerd:
CO2
Speciale plantenvoeding
Algenproduct van esha
Speciale lampen voor meer UV en minder warmte
Fosfaatfilter
Snelgroeiende planten
90% planten vervangen + bak bijna helemaal leeghalen.
Siamese/chinese (of zoiets) algeneters

En het er af schrapen is enorm lastig aangezien het op alle planten zit en absoluut niet gemakkelijk loskomt. Mijn anubias staat zelfs helemaal vol. Bovendien is de blauwalg ook lichtjes aan het terugkomen. Bovendien kan ik niet blijven rommelen met producten. Het wordt te duur en het is niet goed voor de vissen.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 27 Okt 2015 om 23:03
ZooZa
Datum: Donderdag, 29 Okt 2015, 16:05 | Bericht # 80   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

hoorde ook dat bepaalde thee soorten zouden helpen? is met een verversing er meteen weer uit, zitten bepaalde looistoffen in ofzo, maar dan wel 100% pure thee nemen
en het geeft een mooi blackwater kleurtje
daarbij, ik ga dit zelf ook eens proberen in mijn aquarium, als het wat is laat ik het wel weten!

Berichthoorde ook dat bepaalde thee soorten zouden helpen? is met een verversing er meteen weer uit, zitten bepaalde looistoffen in ofzo, maar dan wel 100% pure thee nemen
en het geeft een mooi blackwater kleurtje
daarbij, ik ga dit zelf ook eens proberen in mijn aquarium, als het wat is laat ik het wel weten!

Toegevoegd op 29 Okt 2015 om 16:05
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Vissenspreekuur
Page 8 of 9«126789»
Search:

Hosted by uCoz