Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Page 7 of 9«1256789»
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Vissenspreekuur
Vissenspreekuur
Verzorger-Jarne
Datum: Vrijdag, 10 Jul 2015, 13:10 | Bericht # 61   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Verzorger

Mijn bak is te klein voor een argus denk ik. Zelfs voor een jonkie. Momenteel heb ik van algeneters twee ancistrussen, een steenkruiper, vier modderkruipers en twee platty's. Ik heb al producten gebruikt en die hebben het enkel vertraagd dus dat is ook geen oplossing. Verder helpt afschrapen ook niet want ik had twee weken geleden geen zichtbare alg. Nu zit de alg terug op al mijn planten behalve mijn tijgerlotus. Die stoot precies alg af.
Ik heb genoeg stroming en het is niet te warm. Blauwalg is nu ook weg. Ik denk dat het door de voedingsbodem is omdat die enkel van voor zat waar geen planten zaten. Ik denk dat de blauwalg daar dan dus de voedingstoffen gebruikte.
BerichtMijn bak is te klein voor een argus denk ik. Zelfs voor een jonkie. Momenteel heb ik van algeneters twee ancistrussen, een steenkruiper, vier modderkruipers en twee platty's. Ik heb al producten gebruikt en die hebben het enkel vertraagd dus dat is ook geen oplossing. Verder helpt afschrapen ook niet want ik had twee weken geleden geen zichtbare alg. Nu zit de alg terug op al mijn planten behalve mijn tijgerlotus. Die stoot precies alg af.
Ik heb genoeg stroming en het is niet te warm. Blauwalg is nu ook weg. Ik denk dat het door de voedingsbodem is omdat die enkel van voor zat waar geen planten zaten. Ik denk dat de blauwalg daar dan dus de voedingstoffen gebruikte.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 10 Jul 2015 om 13:10
ZooZa
Datum: Zaterdag, 11 Jul 2015, 08:51 | Bericht # 62   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

oeps, ben weer 2 bijlzalmen kwijt… nu heb ik er nog 1tje
verder heb ik mijn neontetra weggegeven, en nu zoek ik nog een tehuis voor bloedendharttetra's, dan ga ik na de vakantie cory's en ramirezi's toevoegen en mijn bak goed schoon houden en testen, ben nu nog een beetje slordig

Berichtoeps, ben weer 2 bijlzalmen kwijt… nu heb ik er nog 1tje
verder heb ik mijn neontetra weggegeven, en nu zoek ik nog een tehuis voor bloedendharttetra's, dan ga ik na de vakantie cory's en ramirezi's toevoegen en mijn bak goed schoon houden en testen, ben nu nog een beetje slordig

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 11 Jul 2015 om 08:51
Verzorger-Jarne
Datum: Zaterdag, 11 Jul 2015, 12:39 | Bericht # 63   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ ZooZa, Ben je ze kwijt doordat ze er uit zijn gesprongen? Ik wou er gaan houden maar ga nu waarschijnlijk eerder bij mijn twee platy mannen drie vrouwen (1 uit 30 liter en twee nieuwe) bijzetten. Zo hoop ik weer iets meer te doen tegen de alg. Misschien zet ik er dan ook nog een 7-9 tal otocincli in. Nu mijn blauwalg weg is overleven ze misschien wel.
Bericht@ ZooZa, Ben je ze kwijt doordat ze er uit zijn gesprongen? Ik wou er gaan houden maar ga nu waarschijnlijk eerder bij mijn twee platy mannen drie vrouwen (1 uit 30 liter en twee nieuwe) bijzetten. Zo hoop ik weer iets meer te doen tegen de alg. Misschien zet ik er dan ook nog een 7-9 tal otocincli in. Nu mijn blauwalg weg is overleven ze misschien wel.

Toegevoegd op 11 Jul 2015 om 12:39
carnotaurus
Datum: Maandag, 13 Jul 2015, 08:43 | Bericht # 64   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Verzorger-Jarne, blauwalg ontstaat warm, lichtarm, zacht tot niet stromend water met te veel voedingsstoffen.
Ik denk dat die alg mogelijk ook door het teveel aan voedingsstoffen kan opbloeien, je hebt met algenbloei te maken.

ZooZa, wat betreft testen ben ik ook vrij slordig, maar ik heb roodkopzalmen (gevoelige visjes) die bij
slechte waterkwaliteit meteen het loodje leggen, en die doen het goed dus zal de waterkwaliteit ook wel redelijk zijn.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtVerzorger-Jarne, blauwalg ontstaat warm, lichtarm, zacht tot niet stromend water met te veel voedingsstoffen.
Ik denk dat die alg mogelijk ook door het teveel aan voedingsstoffen kan opbloeien, je hebt met algenbloei te maken.

ZooZa, wat betreft testen ben ik ook vrij slordig, maar ik heb roodkopzalmen (gevoelige visjes) die bij
slechte waterkwaliteit meteen het loodje leggen, en die doen het goed dus zal de waterkwaliteit ook wel redelijk zijn.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 13 Jul 2015 om 08:43
Verzorger-Jarne
Datum: Maandag, 13 Jul 2015, 14:40 | Bericht # 65   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ carnotaurus, Mijn temperatuur is oké, net zoals de stroming. Intussen is de blauwalg al weg (wat ik jammer genoeg niet kan zeggen van de bruine baardalg)
Bericht@ carnotaurus, Mijn temperatuur is oké, net zoals de stroming. Intussen is de blauwalg al weg (wat ik jammer genoeg niet kan zeggen van de bruine baardalg)

Toegevoegd op 13 Jul 2015 om 14:40
ZooZa
Datum: Maandag, 13 Jul 2015, 15:29 | Bericht # 66   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

mijn roodkopzalmen zijn best goed eigenlijk, toen ik ze laatst 2 keer een lange tijd in een emmer moest laten zitten (ivm opnieuw inrichten etc van aquarium) heeft er maar 1tje het loodje gelegd, zelfs toen ze een hele nacht in die emmer zaten zonder verwarming zegmaar, de rest van de vissen ook trouwens, viel me nog mee! en hij stierf waarschijnlijk van de stress toen ze weer terug mochten, de volgende dag stierf die

Berichtmijn roodkopzalmen zijn best goed eigenlijk, toen ik ze laatst 2 keer een lange tijd in een emmer moest laten zitten (ivm opnieuw inrichten etc van aquarium) heeft er maar 1tje het loodje gelegd, zelfs toen ze een hele nacht in die emmer zaten zonder verwarming zegmaar, de rest van de vissen ook trouwens, viel me nog mee! en hij stierf waarschijnlijk van de stress toen ze weer terug mochten, de volgende dag stierf die

Toegevoegd op 13 Jul 2015 om 15:29
jonasgn
Datum: Dinsdag, 06 Okt 2015, 17:51 | Bericht # 67   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

ZTAO
Reputatie: 1

Stagiaire

Hey  ik wil eigenlijk ook gaan beginnen met aquaria
Ik heb nu een  bak met goudvissen. Ik wil natuurlijk iets moeilijkers.
Waarmee zou ik het best kunnen beginnen?
(Sorry voor de bump  ;) )
BerichtHey  ik wil eigenlijk ook gaan beginnen met aquaria
Ik heb nu een  bak met goudvissen. Ik wil natuurlijk iets moeilijkers.
Waarmee zou ik het best kunnen beginnen?
(Sorry voor de bump  ;) )

Bericht getypt door - jonasgn
Toegevoegd op 06 Okt 2015 om 17:51
carnotaurus
Datum: Dinsdag, 06 Okt 2015, 19:54 | Bericht # 68   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

jonasgn, je kunt het best met een wat makkelijker zoetwatervis nemen, soorten die niet zo kwetsbaar zijn.
Dat wil niet zeggen dat het niet meteen goed gaat, maar als je nog nooit met PH, specifieke temperatuur, bacteriecultuur, plantenpopulatie,
draadalgen, wat ingewikkeldere pomp- en stroming-installaties te maken hebt gehad, kun je het best soorten pakken waarbij
deze dingen niet zo belangrijk zijn, en mogelijk soorten die je aquarium 'dierklaar' maken (denk aan guppen, slakken, etc.)
Hieronder veel gehouden groepen:

Karperzalmen: neontetra, vuurneon, zwarte tetra, kardinaaltetra (die laatste twee zijn naar mijn weten iets kwetsbaarder
Levendbarenden: guppy, zwaarddrager, platy, molly (ook leuk is dat deze zich makkelijk voortplanten)
Algeneters: simpelere ancistrus-soorten, corydoras-soorten, chinese algeneter, (iets moeilijker) pleco's
Cichliden: niet aan te bevelen voor kleine gezelschapsbak, als je ze toch wil zou ik  voor maanvis, kersenbuik of kleine Malawi/Tanganyika soorten gaan
Overig: kleine goerami's, kardinaalbaars, kempvis (alleen weinig combineerbaar)

Dit is wat zo snel bij me opkomt, dus ik heb waarschijnlijk nog een hoop overgeslagen :D

Berichtjonasgn, je kunt het best met een wat makkelijker zoetwatervis nemen, soorten die niet zo kwetsbaar zijn.
Dat wil niet zeggen dat het niet meteen goed gaat, maar als je nog nooit met PH, specifieke temperatuur, bacteriecultuur, plantenpopulatie,
draadalgen, wat ingewikkeldere pomp- en stroming-installaties te maken hebt gehad, kun je het best soorten pakken waarbij
deze dingen niet zo belangrijk zijn, en mogelijk soorten die je aquarium 'dierklaar' maken (denk aan guppen, slakken, etc.)
Hieronder veel gehouden groepen:

Karperzalmen: neontetra, vuurneon, zwarte tetra, kardinaaltetra (die laatste twee zijn naar mijn weten iets kwetsbaarder
Levendbarenden: guppy, zwaarddrager, platy, molly (ook leuk is dat deze zich makkelijk voortplanten)
Algeneters: simpelere ancistrus-soorten, corydoras-soorten, chinese algeneter, (iets moeilijker) pleco's
Cichliden: niet aan te bevelen voor kleine gezelschapsbak, als je ze toch wil zou ik  voor maanvis, kersenbuik of kleine Malawi/Tanganyika soorten gaan
Overig: kleine goerami's, kardinaalbaars, kempvis (alleen weinig combineerbaar)

Dit is wat zo snel bij me opkomt, dus ik heb waarschijnlijk nog een hoop overgeslagen :D

Toegevoegd op 06 Okt 2015 om 19:54
ZooZa
Datum: Woensdag, 07 Okt 2015, 16:24 | Bericht # 69   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

Cichliden zou ik je ook zeker aan kunnen raden, maar dan bijvoorbeeld in combinatie met een andere soort, behalve als je meteen groot van start gaat
neem bijvoorbeeld de Ramirezi of Dwergcichlide, heel territoriaal, maar het gedrag is zeer fascinerend! echter, doordat ze zo druk en territoriaal zijn, zeker wanneer ze voortplanten, ook heel mooi om te zien ;) , kunnen ze wel andere vissoorten de pan uit jagen, en dan bedoel ik echt de pan uit, die sterven gewoon omdat ze zo agressief kunnen zijn
als je veel vissen wil kunnen zien, etc, zou ik daar dus niet zo voor gaan, maar als je een 2 meter bak hebt, kan je bijvoorbeeld goed Maanvissen, Neontetra's, corydorassen, een L-nummer combineren, maar met een kleiner bakje van bijvoorbeeld 60 cm, zou ik het als ik jou was houden bij 2-3-4 soorten, zoals ik nu ook ga doen: Microgeophagus Ramirezi-Corydoras Panda-Lnummer-Pristella Maxilaris

nu heb ik ook nog iets, ben weer helemaal into aquariums! heb besloten van mijn 60 cm aquarium een blackwater aquarium te maken (niet brakwater ;)
die zijn typisch door zijn vele bladeren op de bodem, weinig planten, veel hout, donkerrood/bruin water
hierin ga ik dus Microgeophagus Ramirezi, Corydoras Panda, een L-nummer en Pristella Maxilaris houden, naar mijn idee een prima combinatie
de Ramirezi en Pristella Maxilaris hebben mooie kleuren, die door het donkerrode water, extra mooi zullen worden; Geel, Wit en Blauw
nu dus al Eendenkroos in mijn aquarium gegooid om het donkerder te maken, verder eikenblad, beukenblad en wat eikentakjes in de bak gedaan, geeft het al een wilde sfeer
wat me ook opviel, is dat weinig planten het in mijn aquarium volhouden, en in blackwater zijn amper planten, wat dus ook weer goed uitkomt
de enigste plant die ik dan nog ga toevoegen is Zuid-Amerikaanse Waterlelie en Braziliaanse Klimop, vrij makkelijke planten, hopelijk word het wat!
geef maar tips!

Bericht veranderd door: ZooZa - Woensdag, 07 Okt 2015, 16:29
BerichtCichliden zou ik je ook zeker aan kunnen raden, maar dan bijvoorbeeld in combinatie met een andere soort, behalve als je meteen groot van start gaat
neem bijvoorbeeld de Ramirezi of Dwergcichlide, heel territoriaal, maar het gedrag is zeer fascinerend! echter, doordat ze zo druk en territoriaal zijn, zeker wanneer ze voortplanten, ook heel mooi om te zien ;) , kunnen ze wel andere vissoorten de pan uit jagen, en dan bedoel ik echt de pan uit, die sterven gewoon omdat ze zo agressief kunnen zijn
als je veel vissen wil kunnen zien, etc, zou ik daar dus niet zo voor gaan, maar als je een 2 meter bak hebt, kan je bijvoorbeeld goed Maanvissen, Neontetra's, corydorassen, een L-nummer combineren, maar met een kleiner bakje van bijvoorbeeld 60 cm, zou ik het als ik jou was houden bij 2-3-4 soorten, zoals ik nu ook ga doen: Microgeophagus Ramirezi-Corydoras Panda-Lnummer-Pristella Maxilaris

nu heb ik ook nog iets, ben weer helemaal into aquariums! heb besloten van mijn 60 cm aquarium een blackwater aquarium te maken (niet brakwater ;)
die zijn typisch door zijn vele bladeren op de bodem, weinig planten, veel hout, donkerrood/bruin water
hierin ga ik dus Microgeophagus Ramirezi, Corydoras Panda, een L-nummer en Pristella Maxilaris houden, naar mijn idee een prima combinatie
de Ramirezi en Pristella Maxilaris hebben mooie kleuren, die door het donkerrode water, extra mooi zullen worden; Geel, Wit en Blauw
nu dus al Eendenkroos in mijn aquarium gegooid om het donkerder te maken, verder eikenblad, beukenblad en wat eikentakjes in de bak gedaan, geeft het al een wilde sfeer
wat me ook opviel, is dat weinig planten het in mijn aquarium volhouden, en in blackwater zijn amper planten, wat dus ook weer goed uitkomt
de enigste plant die ik dan nog ga toevoegen is Zuid-Amerikaanse Waterlelie en Braziliaanse Klimop, vrij makkelijke planten, hopelijk word het wat!
geef maar tips!

Toegevoegd op 07 Okt 2015 om 16:24
carnotaurus
Datum: Woensdag, 07 Okt 2015, 21:17 | Bericht # 70   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Hierin verschillen we van mening :p

Op zich wel, er zijn minder moeilijke soorten, maar door hun territoriale gedrag en sloopneiging vaak niet geschikt voor
de beginner, ervanuit gaande dat je als beginner een 'normale' gezelschapsbak wil! ramirezi is daarop, naast anderen, wel een uitzondering.
Stond al als antennebaars in mijn lijst :D

Plus: ik zou nooit volwassen maanvissen met welke kleine karperzalm dan ook houden, zij het neontetra's, kardinaaltetra's of vuurneons.
De enige optie is ze samen laten opgroeien vanaf jongs af aan, en een 'grotere' karperzalm nemen (formaat vuurneon of groter, keizertetra of zwarte tetra),
en niet de wat kleinere soorten (blauwe neon, mogelijk wat kleinere kardinaaltetra's)

_________________________________________________________________________________________________________

En blackwater? Leuke uitdaging! Het jammere daarin vindt ik dat mijn favoriete soorten moeilijk gedijen, omdat deze wel veel planten nodig hebben.
Maar als je de juiste vissen kiest (ramirezi is een zeer goede keus vindt ik). Een L-nummer is wel een goed idee, tegen als.
Wat voor verlichting heb je als ik het vragen mag?

Ikzelf ga mijn grotere bak (zodra mijn argus eruit is) tot een Zuid-Amerikaans aquarium omvormen.
De exacte rivieren ga ik niet na, maar ik houd me aan de noordelijke regio's van Zuid-Amerika.
Hierin behoren de landen 'onder' midden Amerika, met nadruk op Colombia, Venezuela en Suriname.
De vissen worden: bijlzalm (mogelijk), Roodkopzalm, Ancistrus, Zoengoerami en clownbotia (van die laatste twee heb ik nog één
exemplaar, die mag blijven maar de soort wordt niet meer aangekocht).

BerichtHierin verschillen we van mening :p

Op zich wel, er zijn minder moeilijke soorten, maar door hun territoriale gedrag en sloopneiging vaak niet geschikt voor
de beginner, ervanuit gaande dat je als beginner een 'normale' gezelschapsbak wil! ramirezi is daarop, naast anderen, wel een uitzondering.
Stond al als antennebaars in mijn lijst :D

Plus: ik zou nooit volwassen maanvissen met welke kleine karperzalm dan ook houden, zij het neontetra's, kardinaaltetra's of vuurneons.
De enige optie is ze samen laten opgroeien vanaf jongs af aan, en een 'grotere' karperzalm nemen (formaat vuurneon of groter, keizertetra of zwarte tetra),
en niet de wat kleinere soorten (blauwe neon, mogelijk wat kleinere kardinaaltetra's)

_________________________________________________________________________________________________________

En blackwater? Leuke uitdaging! Het jammere daarin vindt ik dat mijn favoriete soorten moeilijk gedijen, omdat deze wel veel planten nodig hebben.
Maar als je de juiste vissen kiest (ramirezi is een zeer goede keus vindt ik). Een L-nummer is wel een goed idee, tegen als.
Wat voor verlichting heb je als ik het vragen mag?

Ikzelf ga mijn grotere bak (zodra mijn argus eruit is) tot een Zuid-Amerikaans aquarium omvormen.
De exacte rivieren ga ik niet na, maar ik houd me aan de noordelijke regio's van Zuid-Amerika.
Hierin behoren de landen 'onder' midden Amerika, met nadruk op Colombia, Venezuela en Suriname.
De vissen worden: bijlzalm (mogelijk), Roodkopzalm, Ancistrus, Zoengoerami en clownbotia (van die laatste twee heb ik nog één
exemplaar, die mag blijven maar de soort wordt niet meer aangekocht).

Toegevoegd op 07 Okt 2015 om 21:17
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Vissenspreekuur
Page 7 of 9«1256789»
Search:

Hosted by uCoz