Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Page 5 of 9«123456789»
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Vissenspreekuur
Vissenspreekuur
carnotaurus
Datum: Zaterdag, 14 Jun 2014, 20:54 | Bericht # 41   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Leuk! Daarom heb ik nu nog een goudvis...

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtLeuk! Daarom heb ik nu nog een goudvis...

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 14 Jun 2014 om 20:54
Verzorger-Jarne
Datum: Dinsdag, 08 Jul 2014, 10:20 | Bericht # 42   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Reputatie: 2

Verzorger

En een tijdje geleden is mijn tweede antennebaarsje overleden. Mijn opa heeft blijkbaar toch zelf een koppel gehad en dat leefde ook maar 1-2 jaar. Het mijne ongeveer een maand of twee. Men zegt dat het vrij lastige vissen zijn die niet goed zijn voor een gezelschapbak door hun speciale benodigdheden zoals 28 graden.
BerichtEn een tijdje geleden is mijn tweede antennebaarsje overleden. Mijn opa heeft blijkbaar toch zelf een koppel gehad en dat leefde ook maar 1-2 jaar. Het mijne ongeveer een maand of twee. Men zegt dat het vrij lastige vissen zijn die niet goed zijn voor een gezelschapbak door hun speciale benodigdheden zoals 28 graden.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 08 Jul 2014 om 10:20
carnotaurus
Datum: Dinsdag, 08 Jul 2014, 14:42 | Bericht # 43   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Verzorger-Jarne, antennebaarsjes zijn idd niet de gemakkelijkste vissen. Ik heb ze ook gehad, bij mij zijn ze na 1 tot 2 jaar gestorven.

Momenteel heb ik trouwens (voor de eerste keer sinds afgelopen oktober) weer wat jonge helena-slakjes.

BerichtVerzorger-Jarne, antennebaarsjes zijn idd niet de gemakkelijkste vissen. Ik heb ze ook gehad, bij mij zijn ze na 1 tot 2 jaar gestorven.

Momenteel heb ik trouwens (voor de eerste keer sinds afgelopen oktober) weer wat jonge helena-slakjes.

Toegevoegd op 08 Jul 2014 om 14:42
ZooZa
Datum: Zaterdag, 30 Aug 2014, 07:12 | Bericht # 44   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

bij mij ging het heel goed
het vrouwtje is helaas overleden (was ook stuk kleiner dan de ander) maar ik ga op zoek naar een nieiwe

Added (30 Aug 2014, 07:12)
---------------------------------------------
oke, ik heb een nieuwe gekocht (bump ik nu heel erg?)
het is een mooi vrouwtje, mooie roze buik en korte vinnen en ze is iets boller, allemaal tekenen dat het een vrouwtje kan zijn/is
ook heeft ze een legbuis (hadden meerdere in het aquarium bij de winkel) en ze begon meteen een kuiltje te maken, steentjes weghalen, vuilverwijderen door wapperen en uitspugen
nog geen eitjes gezien helaas
het mannetje zit er ook steeds bij
kwam er ook chter dat er een bijlzalmpje uitgedroogd bij mijn stekkers lag… ik geloofde dat soort verhalen nooit  :D

Berichtbij mij ging het heel goed
het vrouwtje is helaas overleden (was ook stuk kleiner dan de ander) maar ik ga op zoek naar een nieiwe

Added (30 Aug 2014, 07:12)
oke, ik heb een nieuwe gekocht (bump ik nu heel erg?)
het is een mooi vrouwtje, mooie roze buik en korte vinnen en ze is iets boller, allemaal tekenen dat het een vrouwtje kan zijn/is
ook heeft ze een legbuis (hadden meerdere in het aquarium bij de winkel) en ze begon meteen een kuiltje te maken, steentjes weghalen, vuilverwijderen door wapperen en uitspugen
nog geen eitjes gezien helaas
het mannetje zit er ook steeds bij
kwam er ook chter dat er een bijlzalmpje uitgedroogd bij mijn stekkers lag… ik geloofde dat soort verhalen nooit  :D

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 30 Aug 2014 om 07:12
carnotaurus
Datum: Zondag, 31 Aug 2014, 20:47 | Bericht # 45   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

ZooZa, ik geloofde dat bijlzalmen verhaal ook niet, tot ik er één vond, gelukkig bleef het bij die keer.
Andere vissen waarvan ik hoor dat dit gebeurt zijn danio's en vlindervissen, maar die laatste zie je niet zo veel bij hobbyisten.
Bij garnalen schijnt het ook vaak te gebeuren, ik heb echter al jaren verschillende soorten garnalen, vroeger pinoccio's en cristal reds,
nu heb ik nog 20 vuurtjes en een japonica in mijn bakje, en maar één keer is er een uit gesprongen.

Laten we maar zeggen dat men door schade en schande (langzaam!) wijs wordt.
Na beide incidenten heb ik de nodige aanpassingen gedaan om het te voorkomen (bv een betere dekruit), en met succes.

BerichtZooZa, ik geloofde dat bijlzalmen verhaal ook niet, tot ik er één vond, gelukkig bleef het bij die keer.
Andere vissen waarvan ik hoor dat dit gebeurt zijn danio's en vlindervissen, maar die laatste zie je niet zo veel bij hobbyisten.
Bij garnalen schijnt het ook vaak te gebeuren, ik heb echter al jaren verschillende soorten garnalen, vroeger pinoccio's en cristal reds,
nu heb ik nog 20 vuurtjes en een japonica in mijn bakje, en maar één keer is er een uit gesprongen.

Laten we maar zeggen dat men door schade en schande (langzaam!) wijs wordt.
Na beide incidenten heb ik de nodige aanpassingen gedaan om het te voorkomen (bv een betere dekruit), en met succes.

Toegevoegd op 31 Aug 2014 om 20:47
ZooZa
Datum: Maandag, 01 Sep 2014, 10:27 | Bericht # 46   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ carnotaurus, oke bedankt voor de info
ik zal nog een keer een foto plaatsen van het nieuwe vrouwtje en de plantjes (had ik nog beloofd aan Kit_Fisto ;) )

Bericht@ carnotaurus, oke bedankt voor de info
ik zal nog een keer een foto plaatsen van het nieuwe vrouwtje en de plantjes (had ik nog beloofd aan Kit_Fisto ;) )

Toegevoegd op 01 Sep 2014 om 10:27
carnotaurus
Datum: Donderdag, 18 Sep 2014, 16:56 | Bericht # 47   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

ZooZa, Ik wil die planten en zo ook wel zien!
Helaas gaat het niet zo goed met mijn planten, ik heb één ''hoofdplant'',
en die heeft het jaren goed gedaan, maar de laatste tijd gaat het minder.
Ook nieuwe aanwinsten (planten dan) doen het slecht, de een wortelt niet goed, de ander zit onder de alg.
Weet iemand wat er mis kan zijn?

Added (18 Sep 2014, 16:56)
Nog leuke nieuwtjes:

Toen ik een tijdje geleden wat nieuwe roodkopjes kocht om mijn school te vergroten
zat er een heel klein visje bij, en ik wist niet of het een andere soort was of een jonge roodkopzalm.
Toen hij opgroeide bleek het een koperzalm te zien en omdat die weinig bijzondere eisen nodig heeft
dacht ik dat ik hem wel kon houden, zeker omdat hij goed met de roodkopjes kon opschieten.

Maar binnen twee dagen veranderde dat: als hij niet eenzaam door het water dreef (normaal zijn het actieve vissen)
viel hij de roodkopjes aan! Echt heel vaak dus heb ik hem uitgevangen (met veel stress) en in een guppybreeder gezet.
Omdat voeren etc. gigantisch stressvol was heb ik contact gezocht met de viswinkel en ik kon hem inleveren tegen een roodkop.
Nou ging het mij niet dat ik die roodkop per se moest hebben maar om het welzijn van mijn roodkopjes en de koperzalm.

Na een rit die hij bijzonder goed doorstond kwamen we aan bij de speciaalzaak waar ik een roodkopje kreeg en de koperzalm
bij de andere koperzalmen gezet werd, naast het roodkopjesaquarium dus misschien is hij overgesprongen of zo.
Maar toen hij weer bij de andere zat was hij gelijk actief en zwom met de school mee.
Eind goed al goed, zullen we maar zeggen, en het nieuwe roodkopje is al helemaal gewend, eet goed en is ogenschijnlijk kerngezond!

BerichtZooZa, Ik wil die planten en zo ook wel zien!
Helaas gaat het niet zo goed met mijn planten, ik heb één ''hoofdplant'',
en die heeft het jaren goed gedaan, maar de laatste tijd gaat het minder.
Ook nieuwe aanwinsten (planten dan) doen het slecht, de een wortelt niet goed, de ander zit onder de alg.
Weet iemand wat er mis kan zijn?

Added (18 Sep 2014, 16:56)
Nog leuke nieuwtjes:

Toen ik een tijdje geleden wat nieuwe roodkopjes kocht om mijn school te vergroten
zat er een heel klein visje bij, en ik wist niet of het een andere soort was of een jonge roodkopzalm.
Toen hij opgroeide bleek het een koperzalm te zien en omdat die weinig bijzondere eisen nodig heeft
dacht ik dat ik hem wel kon houden, zeker omdat hij goed met de roodkopjes kon opschieten.

Maar binnen twee dagen veranderde dat: als hij niet eenzaam door het water dreef (normaal zijn het actieve vissen)
viel hij de roodkopjes aan! Echt heel vaak dus heb ik hem uitgevangen (met veel stress) en in een guppybreeder gezet.
Omdat voeren etc. gigantisch stressvol was heb ik contact gezocht met de viswinkel en ik kon hem inleveren tegen een roodkop.
Nou ging het mij niet dat ik die roodkop per se moest hebben maar om het welzijn van mijn roodkopjes en de koperzalm.

Na een rit die hij bijzonder goed doorstond kwamen we aan bij de speciaalzaak waar ik een roodkopje kreeg en de koperzalm
bij de andere koperzalmen gezet werd, naast het roodkopjesaquarium dus misschien is hij overgesprongen of zo.
Maar toen hij weer bij de andere zat was hij gelijk actief en zwom met de school mee.
Eind goed al goed, zullen we maar zeggen, en het nieuwe roodkopje is al helemaal gewend, eet goed en is ogenschijnlijk kerngezond!

Toegevoegd op 18 Sep 2014 om 16:56
ZooZa
Datum: Donderdag, 06 Nov 2014, 19:33 | Bericht # 48   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

haha leuk verhaal
ben nog steeds vergeten om foto's te plaatsen, ik zal kijken waneer ik tijd heb..!!
de legbuis is trouwens weg en is niet meer terug gekomen, misschien is ze nog een beetje te klein voor het mannetje?!

Added (06 Nov 2014, 19:33)
nog een vraagje
het vrouwtje die ik toen had gekocht, had toen al meteen een legbuis, het mannetje zwom ook de hele tijd met haar samen
even door gelezen en kwam erachter dat sommige paartjes na 2-3 weken weer een nieuw nestje kunnen hebben, en aangezien ze toen zo leuk samen zwommen en heel aardig tegen elkaar deden, had ik wel verwacht dat ze een paartje werden
maar nu na al die tijd heb ik de legbuis nooit meer gezien en ze word ook niet meer zo gekleurd als die eerste dag, terwijl ik had gelezen dat vrouwtjes ook om de 2-3 weken vruchtbaar zijn
kan dit aan mijn waterwaardes/temperatuur liggen? het hoeft niet van mij meteen een nestje te zijn, maar ik weet niet of ze wel gezond is ja of nee?
trouwens, ik heb van mijn oom en tante hele oude aquariumboeken gekregen, met daarin superveel kweekinformatie over bijna alle soorten (zelfs schuttersvissen!)
dus als je kweekinfo nodig hebt, vraag het maar :D

Berichthaha leuk verhaal
ben nog steeds vergeten om foto's te plaatsen, ik zal kijken waneer ik tijd heb..!!
de legbuis is trouwens weg en is niet meer terug gekomen, misschien is ze nog een beetje te klein voor het mannetje?!

Added (06 Nov 2014, 19:33)
nog een vraagje
het vrouwtje die ik toen had gekocht, had toen al meteen een legbuis, het mannetje zwom ook de hele tijd met haar samen
even door gelezen en kwam erachter dat sommige paartjes na 2-3 weken weer een nieuw nestje kunnen hebben, en aangezien ze toen zo leuk samen zwommen en heel aardig tegen elkaar deden, had ik wel verwacht dat ze een paartje werden
maar nu na al die tijd heb ik de legbuis nooit meer gezien en ze word ook niet meer zo gekleurd als die eerste dag, terwijl ik had gelezen dat vrouwtjes ook om de 2-3 weken vruchtbaar zijn
kan dit aan mijn waterwaardes/temperatuur liggen? het hoeft niet van mij meteen een nestje te zijn, maar ik weet niet of ze wel gezond is ja of nee?
trouwens, ik heb van mijn oom en tante hele oude aquariumboeken gekregen, met daarin superveel kweekinformatie over bijna alle soorten (zelfs schuttersvissen!)
dus als je kweekinfo nodig hebt, vraag het maar :D

Toegevoegd op 06 Nov 2014 om 19:33
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 28 Nov 2014, 18:05 | Bericht # 49   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

ZooZa, Het kan zijn dat je vissen massakweek zijn, deze zijn niet zo mooi van kleur maar dit
is bij winkels te verhullen door kleurvoer te geven, wat overigens niet mijn voorkeur verdient.
Het kan aan je waterwaardes liggen, of gewoon aan het koppel.
Mijn bijlzalmen waren gisteren ook aan het baltsen (!) maar omdat ik het aquarium niet
ga verduisteren, de waterwaardes etc. ga veranderen verwacht ik geen jongen.

Added (28 Nov 2014, 18:05)
Tikken en fotoflits
Ik las net in het AD dat er in een Russisch aquarium een haai een ware zenuwinzinking heeft gehad.
De haai bleef in blinde woede het glas waarachter de bezoekers stonden aanvallen, toen
deze maar tegen het glas bleven tikken. Moet je voorstellen hoe erg dat is voor een vis!

Bepaalde vissen zoals de populaire discussen zijn hier zo gevoelig voor dat ze er vaak aan sterven,
en hoewel de doorsnee goudvis het overleeft, verwacht ik niet dat hij dat prettig zal vinden.
Dus voor iedereen die nog steeds tikt, stop ermee, het is pure vismishandeling.

Iets anders om voor te waarschuwen is het fotograferen met flits.
Schrikken de meeste zoogdieren, reptielen en vogels er hoogstens van, vissen worden er tijdelijk blind van,
en heeft het risico tegen scherpe ornamenten of stenen aan te zwemmen, om tegen het glas te knallen.
Dus ook gelieve geen flits gebruiken bij het fotograferen van vissen!

BerichtZooZa, Het kan zijn dat je vissen massakweek zijn, deze zijn niet zo mooi van kleur maar dit
is bij winkels te verhullen door kleurvoer te geven, wat overigens niet mijn voorkeur verdient.
Het kan aan je waterwaardes liggen, of gewoon aan het koppel.
Mijn bijlzalmen waren gisteren ook aan het baltsen (!) maar omdat ik het aquarium niet
ga verduisteren, de waterwaardes etc. ga veranderen verwacht ik geen jongen.

Added (28 Nov 2014, 18:05)
Tikken en fotoflits
Ik las net in het AD dat er in een Russisch aquarium een haai een ware zenuwinzinking heeft gehad.
De haai bleef in blinde woede het glas waarachter de bezoekers stonden aanvallen, toen
deze maar tegen het glas bleven tikken. Moet je voorstellen hoe erg dat is voor een vis!

Bepaalde vissen zoals de populaire discussen zijn hier zo gevoelig voor dat ze er vaak aan sterven,
en hoewel de doorsnee goudvis het overleeft, verwacht ik niet dat hij dat prettig zal vinden.
Dus voor iedereen die nog steeds tikt, stop ermee, het is pure vismishandeling.

Iets anders om voor te waarschuwen is het fotograferen met flits.
Schrikken de meeste zoogdieren, reptielen en vogels er hoogstens van, vissen worden er tijdelijk blind van,
en heeft het risico tegen scherpe ornamenten of stenen aan te zwemmen, om tegen het glas te knallen.
Dus ook gelieve geen flits gebruiken bij het fotograferen van vissen!

Toegevoegd op 28 Nov 2014 om 18:05
Verzorger-Jarne
Datum: Dinsdag, 09 Jun 2015, 15:08 | Bericht # 50   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Reputatie: 2

Verzorger

Heeft er hier iemand ervaring met rode aquariumplanten? Ik heb momenteel wel een rode tijgerlotus in mijn rio 180 staan maar ik wil er eigenlijk nog een rode plant in zetten. De vraag waar ik nu mee zit is of een rode plant het lang volhoud of dat die na een paar maanden doodgaat want dan neem ik misschien toch liever een groene maar taaiere plant.
BerichtHeeft er hier iemand ervaring met rode aquariumplanten? Ik heb momenteel wel een rode tijgerlotus in mijn rio 180 staan maar ik wil er eigenlijk nog een rode plant in zetten. De vraag waar ik nu mee zit is of een rode plant het lang volhoud of dat die na een paar maanden doodgaat want dan neem ik misschien toch liever een groene maar taaiere plant.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 09 Jun 2015 om 15:08
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Vissenspreekuur
Page 5 of 9«123456789»
Search:

Hosted by uCoz