Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Page 4 of 9«12345689»
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Vissenspreekuur
Vissenspreekuur
Verzorger-Jarne
Datum: Zondag, 25 Mei 2014, 21:20 | Bericht # 31   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Verzorger

@ carnotaurus,  Natuurlijk, ik heb ook niet al mijn vissen 1 dag nadat ik er aquatan en bacteriën in had gedaan er in gedaan. planten zijn er ook direct in gegaan omdat die het nitraat wegwerken. Trouwens gourami's zijn eigenlijk niet zo'n moeilijke vissen omdat ze lucht aan het wateroppervlak halen. Daardoor zullen ze minder last hebben van nitriet en nitraat. Ze zijn immers ook familie van siamese kempvissen en die kan je zelfs houden zonder filter. Platy's zijn daarentegen heel kwetsbaar voor ziekten (heeft mijn opa al ontdekt na 50 jaar ervaring).
Bericht@ carnotaurus,  Natuurlijk, ik heb ook niet al mijn vissen 1 dag nadat ik er aquatan en bacteriën in had gedaan er in gedaan. planten zijn er ook direct in gegaan omdat die het nitraat wegwerken. Trouwens gourami's zijn eigenlijk niet zo'n moeilijke vissen omdat ze lucht aan het wateroppervlak halen. Daardoor zullen ze minder last hebben van nitriet en nitraat. Ze zijn immers ook familie van siamese kempvissen en die kan je zelfs houden zonder filter. Platy's zijn daarentegen heel kwetsbaar voor ziekten (heeft mijn opa al ontdekt na 50 jaar ervaring).

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 25 Mei 2014 om 21:20
ZooZa
Datum: Donderdag, 05 Jun 2014, 21:18 | Bericht # 32   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

heeft iemand eigenlijk al die website geprobeerd?
ik ga misschien geld van mijn verjaardag er aan uitgeven  :D
dus als dat hem word, ga ik hier zeker foto's posten en laten horen hoe de service enzo was

Berichtheeft iemand eigenlijk al die website geprobeerd?
ik ga misschien geld van mijn verjaardag er aan uitgeven  :D
dus als dat hem word, ga ik hier zeker foto's posten en laten horen hoe de service enzo was

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 05 Jun 2014 om 21:18
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 06 Jun 2014, 16:23 | Bericht # 33   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Verzorger-Jarne, dan heb ik toch andere ervaringen dan jou(w opa). goerami's kunnen best moeilijk zijn, ligt eraan welke soort.
En dan vissen familie van elkaar zijn betekend om het grof te zeggen niets over kwetsbaarheid, eisen etc.
Dit geld alleen als de lichaamsbouw, gedrag, biotoop etc. overeenkomen: en dat kan binnen een familie nog al eens verschillen.
Naar mijn mening zijn platy's erg makkelijke vissen.

ZooZa, ik heb die website niet geprobeerd, maar ik hoor graag of het bevalt!

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtVerzorger-Jarne, dan heb ik toch andere ervaringen dan jou(w opa). goerami's kunnen best moeilijk zijn, ligt eraan welke soort.
En dan vissen familie van elkaar zijn betekend om het grof te zeggen niets over kwetsbaarheid, eisen etc.
Dit geld alleen als de lichaamsbouw, gedrag, biotoop etc. overeenkomen: en dat kan binnen een familie nog al eens verschillen.
Naar mijn mening zijn platy's erg makkelijke vissen.

ZooZa, ik heb die website niet geprobeerd, maar ik hoor graag of het bevalt!

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 06 Jun 2014 om 16:23
Verzorger-Jarne
Datum: Vrijdag, 06 Jun 2014, 17:31 | Bericht # 34   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ carnotaurus, daar kan je gelijk in hebben. De mijne hebben alleszins een vrij hoog nietrietgehalte een stuk of 10 dagen overleeft tot het over was. Mijn opa zijn platy's hadden wel altijd vrij snel ziektes. Misschien had hij pech.
Bericht@ carnotaurus, daar kan je gelijk in hebben. De mijne hebben alleszins een vrij hoog nietrietgehalte een stuk of 10 dagen overleeft tot het over was. Mijn opa zijn platy's hadden wel altijd vrij snel ziektes. Misschien had hij pech.

Toegevoegd op 06 Jun 2014 om 17:31
carnotaurus
Datum: Maandag, 09 Jun 2014, 08:09 | Bericht # 35   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Verzorger-Jarne, dat is het mooie van dieren: de één kan onder perfecte omstandigheden nog geen guppy houden,
terwijl de ander onder slechte omstandigheden zelfs Indische modderkruipers* tot kweek brengt.
Je weet nooit zeker wat erachter zit: en dat maakt deze hobby zo leuk.

* De Indische modderkruiper plant zich over het algemeen niet voort in gevangenschap,
maar sommigen lukt het (meestal toevalskweek) heel af en toe wat jongen te krijgen.

BerichtVerzorger-Jarne, dat is het mooie van dieren: de één kan onder perfecte omstandigheden nog geen guppy houden,
terwijl de ander onder slechte omstandigheden zelfs Indische modderkruipers* tot kweek brengt.
Je weet nooit zeker wat erachter zit: en dat maakt deze hobby zo leuk.

* De Indische modderkruiper plant zich over het algemeen niet voort in gevangenschap,
maar sommigen lukt het (meestal toevalskweek) heel af en toe wat jongen te krijgen.

Toegevoegd op 09 Jun 2014 om 08:09
Verzorger-Jarne
Datum: Maandag, 09 Jun 2014, 12:09 | Bericht # 36   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ carnotaurus, Ik heb nu ook een minder leuke verrassing meegemaakt. Mijn mannetjes gourami is doodgegaan. Ik weet niet waarom, waarschijnlijk toeval want ik heb toen direct het water getest en alles was in orde. Wat wel opviel dat die gourami net als al mijn andere gestorven vissen van de Maxi Zoo kwam, daar zijn trouwens ook nogal vaak bakken in quarantaine. De rest van mijn vissen doet wel normaal.

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Maandag, 09 Jun 2014, 12:09
Bericht@ carnotaurus, Ik heb nu ook een minder leuke verrassing meegemaakt. Mijn mannetjes gourami is doodgegaan. Ik weet niet waarom, waarschijnlijk toeval want ik heb toen direct het water getest en alles was in orde. Wat wel opviel dat die gourami net als al mijn andere gestorven vissen van de Maxi Zoo kwam, daar zijn trouwens ook nogal vaak bakken in quarantaine. De rest van mijn vissen doet wel normaal.

Toegevoegd op 09 Jun 2014 om 12:09
carnotaurus
Datum: Maandag, 09 Jun 2014, 13:21 | Bericht # 37   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Verzorger-Jarne, als je denkt dat het een ziekte is (witstip etc.) moet je wat medicijn in het water doen.
Het zou kunnen dat er een ziekte in die winkel is uitgebroken, dan zou je daar even niet moeten kopen.
Is het geen ziekte kan het stres zijn, of heb je gewoon een zwakke (inteelt, massakweek) of oude goerami gekocht.
Ik zou er sowieso geen vissen bij zetten tot je zeker bent dat er geen ziekte in zit.

BerichtVerzorger-Jarne, als je denkt dat het een ziekte is (witstip etc.) moet je wat medicijn in het water doen.
Het zou kunnen dat er een ziekte in die winkel is uitgebroken, dan zou je daar even niet moeten kopen.
Is het geen ziekte kan het stres zijn, of heb je gewoon een zwakke (inteelt, massakweek) of oude goerami gekocht.
Ik zou er sowieso geen vissen bij zetten tot je zeker bent dat er geen ziekte in zit.

Toegevoegd op 09 Jun 2014 om 13:21
Verzorger-Jarne
Datum: Dinsdag, 10 Jun 2014, 14:27 | Bericht # 38   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ carnotaurus, Ik zag ook niets raars toen ik hem er uit haalde een paar dagen geleden en trouwens zit hij er al een 4 tal weken in dus een ziekte zou dan al zijn uitgebroken vermoedelijk. Ik ben nu ook even aan het wachten voor ik een nieuw mannetje er in zou zetten maar ik denk dat het gewoon aan de winkel ligt. Volgens mij zijn de vissen daar gewoon zwak.

Added (10 Jun 2014, 14:27)
---------------------------------------------
En ik heb nu weer een dode. Dit keer een antennebaarsje. Ik weet niet goed of het het mannetje of vrouwtje is. Normaalgezien kan je dat zien aan de kleur maar de dode had niet echt veel kleur meer dus weet ik het niet. Nu vraag ik me af omdat dat me opviel:
kan dit komen door:
1: de temperatuur van 27-28 graden ( en kan dit ook schadelijk zijn voor garnalen want mijn zus heeft die en haar bak is ook zo warm).
2: een teveel aan rottende planten en bladeren hoewel mijn water toen ik het enkele dagen geleden testte nog goed was.
ik zou graag weten of dit oorzaken kunnen zijn zodat ik erger kan voorkomen. De antennebaarsjes kwamen niet van de Maxizoo dus daar ligt het niet aan. Mijn vissen doen ook niet raar. Wat ook opviel maar misschien is dat normaal. de gourami en het antennebaarsje waren helemaal stijf en toen ik ze er uit haalden bogen ze geen millimeter.

Bericht@ carnotaurus, Ik zag ook niets raars toen ik hem er uit haalde een paar dagen geleden en trouwens zit hij er al een 4 tal weken in dus een ziekte zou dan al zijn uitgebroken vermoedelijk. Ik ben nu ook even aan het wachten voor ik een nieuw mannetje er in zou zetten maar ik denk dat het gewoon aan de winkel ligt. Volgens mij zijn de vissen daar gewoon zwak.

Added (10 Jun 2014, 14:27)
---------------------------------------------
En ik heb nu weer een dode. Dit keer een antennebaarsje. Ik weet niet goed of het het mannetje of vrouwtje is. Normaalgezien kan je dat zien aan de kleur maar de dode had niet echt veel kleur meer dus weet ik het niet. Nu vraag ik me af omdat dat me opviel:
kan dit komen door:
1: de temperatuur van 27-28 graden ( en kan dit ook schadelijk zijn voor garnalen want mijn zus heeft die en haar bak is ook zo warm).
2: een teveel aan rottende planten en bladeren hoewel mijn water toen ik het enkele dagen geleden testte nog goed was.
ik zou graag weten of dit oorzaken kunnen zijn zodat ik erger kan voorkomen. De antennebaarsjes kwamen niet van de Maxizoo dus daar ligt het niet aan. Mijn vissen doen ook niet raar. Wat ook opviel maar misschien is dat normaal. de gourami en het antennebaarsje waren helemaal stijf en toen ik ze er uit haalden bogen ze geen millimeter.

Toegevoegd op 10 Jun 2014 om 14:27
carnotaurus
Datum: Woensdag, 11 Jun 2014, 17:32 | Bericht # 39   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Verzorger-Jarne, op zich zou het aan de temperatuur niet moeten liggen qua antennebaarsjes, die kunnen dat als het goed is wel hebben.
Rottende planten doen weinig kwaad zolang er nog genoeg zuurstof in het water zit.
Nou is bekend dat antennebaarsjes uit de massakweek zeer zwak zijn, ze leven niet zo lang en hebben veel gezondheidsproblemen.
Omdat bij massakweek de kleur verbleekt probeert men dit te herstellen door ze kleurvoer te geven, waardoor de kleur (tijdelijk) terugkomt.

BerichtVerzorger-Jarne, op zich zou het aan de temperatuur niet moeten liggen qua antennebaarsjes, die kunnen dat als het goed is wel hebben.
Rottende planten doen weinig kwaad zolang er nog genoeg zuurstof in het water zit.
Nou is bekend dat antennebaarsjes uit de massakweek zeer zwak zijn, ze leven niet zo lang en hebben veel gezondheidsproblemen.
Omdat bij massakweek de kleur verbleekt probeert men dit te herstellen door ze kleurvoer te geven, waardoor de kleur (tijdelijk) terugkomt.

Toegevoegd op 11 Jun 2014 om 17:32
ZooZa
Datum: Zaterdag, 14 Jun 2014, 06:55 | Bericht # 40   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

even iets leuks, ik was vorige week jarig, en gisteren vierde ik het voor de familie
en toen kwam ik thuis uit school en toen had een vriend van mij geregeld dat er opeens een koppel Antennebaarsjes inzwom
supercool natuurlijk, ik schrok behoorlijk  :D
ze zijn nog een beetje cameraschuw, maar ik zal proberen een fotootje te maken voor jullie
groetjes van mij

Berichteven iets leuks, ik was vorige week jarig, en gisteren vierde ik het voor de familie
en toen kwam ik thuis uit school en toen had een vriend van mij geregeld dat er opeens een koppel Antennebaarsjes inzwom
supercool natuurlijk, ik schrok behoorlijk  :D
ze zijn nog een beetje cameraschuw, maar ik zal proberen een fotootje te maken voor jullie
groetjes van mij

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 14 Jun 2014 om 06:55
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Vissenspreekuur
Page 4 of 9«12345689»
Search:

Hosted by uCoz