Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 1
  • 1
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » welke site is betrouwbaar voor info over dieren (welk oh welk)
welke site is betrouwbaar voor info over dieren
legoman12324
Datum: Dinsdag, 26 Nov 2013, 23:35 | Bericht # 1   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

ik ben de laatste tijd bezig met het verzamelen van informatie over verschillende dieren maar welke site is hier eventueel
betrouwbaar voor want de ene site zegt dit en de anderen zegt dat dus welke site is hier het meest betrouwbaar voor
het geld meer voor de algemene info zoals lengte, gewicht, status in het wild enzovoort dus wie kan mij hier mee helpen deze persoon zou ik heel dankbaar zijn

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtik ben de laatste tijd bezig met het verzamelen van informatie over verschillende dieren maar welke site is hier eventueel
betrouwbaar voor want de ene site zegt dit en de anderen zegt dat dus welke site is hier het meest betrouwbaar voor
het geld meer voor de algemene info zoals lengte, gewicht, status in het wild enzovoort dus wie kan mij hier mee helpen deze persoon zou ik heel dankbaar zijn

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 26 Nov 2013 om 23:35
NielsG
Datum: Woensdag, 27 Nov 2013, 20:40 | Bericht # 2   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

Het IUCN (->Hier) is ontzettend betrouwbaar, de site is wel in het Engels, maar daar zou je wel uit moeten komen. Anders gooi je t ff in een vertaler. ;-)

BerichtHet IUCN (->Hier) is ontzettend betrouwbaar, de site is wel in het Engels, maar daar zou je wel uit moeten komen. Anders gooi je t ff in een vertaler. ;-)

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 27 Nov 2013 om 20:40
legoman12324
Datum: Woensdag, 27 Nov 2013, 22:12 | Bericht # 3   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

dus IUCN is betrouwbaar maar is het WWF dat ook want die lijkt me ook goed

Berichtdus IUCN is betrouwbaar maar is het WWF dat ook want die lijkt me ook goed

Toegevoegd op 27 Nov 2013 om 22:12
OrcaFreak
Datum: Woensdag, 27 Nov 2013, 23:23 | Bericht # 4   
OrcaFreak 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 9

Kassa Medewerker

Voor algemene informatie:

Animal Diversity Web is ook heel goed. Evenals Arkive. Hier haal ik meestal mijn info, ze zijn wel beide in het Engels.
WWF is zeker niet slecht, maar is vaak redelijk beperkt.

Voor meer specifieke informatie:

Als je echter op zoek bent naar informatie over specifieke diersoorten, kan je ook best een site over deze soort raadplegen.
Zo zou ik voor dolfijnen en walvissen een site zoeken die specifiek over Cetacea gaat.
Voor vissen is FishBase dan weer een goede bron.
Enz.

Groetjes

BerichtVoor algemene informatie:

Animal Diversity Web is ook heel goed. Evenals Arkive. Hier haal ik meestal mijn info, ze zijn wel beide in het Engels.
WWF is zeker niet slecht, maar is vaak redelijk beperkt.

Voor meer specifieke informatie:

Als je echter op zoek bent naar informatie over specifieke diersoorten, kan je ook best een site over deze soort raadplegen.
Zo zou ik voor dolfijnen en walvissen een site zoeken die specifiek over Cetacea gaat.
Voor vissen is FishBase dan weer een goede bron.
Enz.

Groetjes

Bericht getypt door - OrcaFreak
Toegevoegd op 27 Nov 2013 om 23:23
carnotaurus
Datum: Donderdag, 28 Nov 2013, 18:08 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

je kunt de encyclopedia of life (www.eol.org) gebruiken, wederom weer in het engels.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Berichtje kunt de encyclopedia of life (www.eol.org) gebruiken, wederom weer in het engels.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 28 Nov 2013 om 18:08
JowJonas
Datum: Donderdag, 28 Nov 2013, 18:11 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Boeken zijn nog altijd beter als sites ;) Er was een goede site, maar ik ben hem vergeten...

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
BerichtBoeken zijn nog altijd beter als sites ;) Er was een goede site, maar ik ben hem vergeten...

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 28 Nov 2013 om 18:11
legoman12324
Datum: Donderdag, 28 Nov 2013, 20:36 | Bericht # 7   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

zeer dank voor de vele hulp die jullie geven ik ben er zeer dankbaar voor

Berichtzeer dank voor de vele hulp die jullie geven ik ben er zeer dankbaar voor

Toegevoegd op 28 Nov 2013 om 20:36
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 29 Nov 2013, 17:59 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

JowJonas dat klopt in veel gevallen maar neem even een zeer betrouwbare encylopedie: Birds of the world (niet zeker de juiste naam)
en serie waarin de meeste boeken ver boven de 100 euro kosten: een fatsoenlijke site is dat toch de eerste optie lijkt mij!
zelfs een kleiner boekje zoals "Kakariki's" kost al 25 euro, en dan heb je alleen nog maar de paar verschillende kakariki-papegaaien.
veel bibliotheken hebben relatief weinig grote werken over dieren.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!

Bericht veranderd door: carnotaurus - Vrijdag, 29 Nov 2013, 17:59
BerichtJowJonas dat klopt in veel gevallen maar neem even een zeer betrouwbare encylopedie: Birds of the world (niet zeker de juiste naam)
en serie waarin de meeste boeken ver boven de 100 euro kosten: een fatsoenlijke site is dat toch de eerste optie lijkt mij!
zelfs een kleiner boekje zoals "Kakariki's" kost al 25 euro, en dan heb je alleen nog maar de paar verschillende kakariki-papegaaien.
veel bibliotheken hebben relatief weinig grote werken over dieren.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 29 Nov 2013 om 17:59
legoman12324
Datum: Vrijdag, 29 Nov 2013, 19:19 | Bericht # 9   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

ja daar heb je echt gelijk in want ik heb in naturalis een mooi wetenschappelijk boek gezien over roofdieren maar deze is wel 32 euro of hoger

Berichtja daar heb je echt gelijk in want ik heb in naturalis een mooi wetenschappelijk boek gezien over roofdieren maar deze is wel 32 euro of hoger

Toegevoegd op 29 Nov 2013 om 19:19
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » welke site is betrouwbaar voor info over dieren (welk oh welk)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Hosted by uCoz