ik ben de laatste tijd bezig met het verzamelen van informatie over verschillende dieren maar welke site is hier eventueel betrouwbaar voor want de ene site zegt dit en de anderen zegt dat dus welke site is hier het meest betrouwbaar voor het geld meer voor de algemene info zoals lengte, gewicht, status in het wild enzovoort dus wie kan mij hier mee helpen deze persoon zou ik heel dankbaar zijn een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1801 Prijzenkast:
5
Member van het Seizoen
Directeur
Het IUCN (->Hier) is ontzettend betrouwbaar, de site is wel in het Engels, maar daar zou je wel uit moeten komen. Anders gooi je t ff in een vertaler. ;-)
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 89 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:9
Kassa Medewerker
Voor algemene informatie:
Animal Diversity Web is ook heel goed. Evenals Arkive. Hier haal ik meestal mijn info, ze zijn wel beide in het Engels. WWF is zeker niet slecht, maar is vaak redelijk beperkt.
Voor meer specifieke informatie:
Als je echter op zoek bent naar informatie over specifieke diersoorten, kan je ook best een site over deze soort raadplegen. Zo zou ik voor dolfijnen en walvissen een site zoeken die specifiek over Cetacea gaat. Voor vissen is FishBase dan weer een goede bron. Enz.
JowJonas dat klopt in veel gevallen maar neem even een zeer betrouwbare encylopedie: Birds of the world (niet zeker de juiste naam) en serie waarin de meeste boeken ver boven de 100 euro kosten: een fatsoenlijke site is dat toch de eerste optie lijkt mij! zelfs een kleiner boekje zoals "Kakariki's" kost al 25 euro, en dan heb je alleen nog maar de paar verschillende kakariki-papegaaien. veel bibliotheken hebben relatief weinig grote werken over dieren. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Vrijdag, 29 Nov 2013, 17:59
ja daar heb je echt gelijk in want ik heb in naturalis een mooi wetenschappelijk boek gezien over roofdieren maar deze is wel 32 euro of hoger een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER