Deze foto van vandaag wil ik toch even met jullie delen
Ardea cinerea ~ blauwe reiger ~
Added (09 Feb 2013, 20:51) --------------------------------------------- sorry voor de dubbelpost, maar ik heb geweldig nieuws:
IK MAG WAARSCHIJNLIJK OOK EEN VOLIÈRE!
nu wil ik van jullie dit weten, wat ik van mensen met ervaring moet horen: 1) ik wil eigenlijk beginnen met zebravinken, want ze zijn vrij makkelijk en erg mooi, is dit een goede keuze? 2) is het slimmer om met koppels te beginnen of om nog maar even niet te kweken (bv alleen poppen of mannen) 3) heeft een volière effect op de wilde vogels in je tuin? 4) hoe kun je kweek voorkomen als je toch koppels hebt, als je bv maar 1 nestje per jaar wil?
of hebben jullie nog andere tips voor me?
dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Bericht veranderd door: carnotaurus - Vrijdag, 18 Jan 2013, 23:02
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 126 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
@ carnotaurus, wow, mooie foto!
En ik heb geen speciale ervaring maar ik heb zelf ook zebravinkjes gehad. Niet in een volière maar ze zijn idd heel makkelijk te verzorgen en heel mooi. Ik zou ze wel met minimaal een koppeltje doen, want ze kunnen niet echt alleen leven.
daverijs, je vraagt in elk topic naar downloads, dit topic gaat over ECHTE vogels, geen ZT2 vogels!
Added (25 Feb 2013, 21:06) --------------------------------------------- Ik heb even een vraag voor mensen met veel ervaring met voliere-vogels:
is 4 kubieke meter genoeg voor 2 koppels zebravinken + jongen 1 koppel japanse meeuw + jongen (de jongen blijven maar tijdelijk, buiten het broedseizoen ongeveer 6-10 vogeltjes)
dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Datum: Donderdag, 28 Feb 2013, 14:46 | Bericht # 47
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 75 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Kassa Medewerker
@ carnotaurus, het moet genoeg zijn carno 4 kubikemeter is denk ik wel genoeg voor ruim 3 koppeltjes vogel +jongen want ga maar na hoeveel dat is dat is dan een volire van 1M breed 2M lang en 2Mhoog
steeling13, ondertussen heb ik opgezocht dat een koppel vinken minimaal 40 x 40 cm nodig heeft, en dan kan ik flink wat vogels erin!
de ontwerpen zijn ondertussen naar degene die de voliere gaat bouwen, ik hoop er deze zomer al vogels in te kunnen zetten! maar mijn plannen zijn nog niet zeker, misschien wil ik wel 3 koppel zebravinken. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!