Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Vogel topic (Vertel hier dingen over (jouw) vogel(s) of aviarium)
Vogel topic
boerroel545
Datum: Woensdag, 12 Dec 2012, 08:24 | Bericht # 11   
boerroel545  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 9

Curator

@ carnotaurus, begin mei en ik weet het maar omdat er bij ons katten leven was het niet zo veilig voor hun op de grond!!

@ Mark_23, toen iik ze vond had ik ze in een leg nestje buiten van het kippenhok gedaan in het stro
in het begin gaf ik ze insecten die ik in de tuin vond en ik gaf ze met een spuitje water te drinken 's avonds deed ik ze in het binnenhok
na een maandje was het voort heel anders toen gaf ik ze pitjes zoals: mais, tarwe, zonnebloempitten die ik uit het kippenvoer haalde.
toen een weekje later ofzo kwam ik naar buiten om ze eten te geven maar ze lagen niet in het binnenhok van de kippen
maar ze waren al zo slim dat ze zelf naar buiten konden en uit school waren ze niet meer buiten maar binnen alleen dan op een andere plek
toen begonnen ze zelf al uit het bakje te eten een van de twee was al wat kleiner maar ze waren nu even groot. toen moest ik een andere kenmerk
vinden om ze uit elkaar te houden toen zag ik van een vand e twee dat de snavel krom zat op d eandere ik moest toen van de veeart de bovenste die scheef stond
een beetje bij viijlen alleen dat hielp niet echt dus het zat waarschijnlijk in de kaak maar omdat ie er geen problemen eer verder aan had
hebben we het zo gelaten. ik kwam er ook voort achter dat de duifjes uit het kippenbak voort dronken. ik vond het al zo gek dat ze het niet meer door een spuitje
wouden. :D
toen ik de kippen 's ochtens eten gaf stonden de duifjes al buiten om te eten met de kippen mee op de grond en dat hebben ze allebei lang volgehouden
maar toen zag ik opeens een duifje dood was. omdat de andere zat te bibberen denken we dat dat komt door de kou. ik geef daarom
het andere duifje extra mais pitjes om hem dikker te laten worden.
ik kom ongv. een keer per dag bij hem omdat ik hem gewoon duif wil laten en niet denken dat ie een mens is :D

gr. roel :)

Bericht@ carnotaurus, begin mei en ik weet het maar omdat er bij ons katten leven was het niet zo veilig voor hun op de grond!!

@ Mark_23, toen iik ze vond had ik ze in een leg nestje buiten van het kippenhok gedaan in het stro
in het begin gaf ik ze insecten die ik in de tuin vond en ik gaf ze met een spuitje water te drinken 's avonds deed ik ze in het binnenhok
na een maandje was het voort heel anders toen gaf ik ze pitjes zoals: mais, tarwe, zonnebloempitten die ik uit het kippenvoer haalde.
toen een weekje later ofzo kwam ik naar buiten om ze eten te geven maar ze lagen niet in het binnenhok van de kippen
maar ze waren al zo slim dat ze zelf naar buiten konden en uit school waren ze niet meer buiten maar binnen alleen dan op een andere plek
toen begonnen ze zelf al uit het bakje te eten een van de twee was al wat kleiner maar ze waren nu even groot. toen moest ik een andere kenmerk
vinden om ze uit elkaar te houden toen zag ik van een vand e twee dat de snavel krom zat op d eandere ik moest toen van de veeart de bovenste die scheef stond
een beetje bij viijlen alleen dat hielp niet echt dus het zat waarschijnlijk in de kaak maar omdat ie er geen problemen eer verder aan had
hebben we het zo gelaten. ik kwam er ook voort achter dat de duifjes uit het kippenbak voort dronken. ik vond het al zo gek dat ze het niet meer door een spuitje
wouden. :D
toen ik de kippen 's ochtens eten gaf stonden de duifjes al buiten om te eten met de kippen mee op de grond en dat hebben ze allebei lang volgehouden
maar toen zag ik opeens een duifje dood was. omdat de andere zat te bibberen denken we dat dat komt door de kou. ik geef daarom
het andere duifje extra mais pitjes om hem dikker te laten worden.
ik kom ongv. een keer per dag bij hem omdat ik hem gewoon duif wil laten en niet denken dat ie een mens is :D

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 12 Dec 2012 om 08:24
Mark_23
Datum: Woensdag, 12 Dec 2012, 16:34 | Bericht # 12   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid

Horeca Medewerker

@ boerroel545, Klinkt goed. Je denkt dus dat het andere duifje waarschijnlijk dood is gegaan vanwegen de kou. Zijn ze dan vaak buiten of binnen? Maar het kan ook doordat hij gewoon zwak was. Ik denk niet dat het goed zal zijn om die andere dikker te maken door meer eten te geven (tenzij hij een beetje mager is). Hij is waarschijnlijk nu de warmte van het kippenhok/andere kippen binnen gewend en normaal zouden ze altijd buiten leven. Ik denk dat je hem beter langzaam aan de kou kan laten wennen. Verder klinkt het goed hoe je voor ze zorgt!
Hou me op de hoogte.

Groetjes Mark ;)

Bericht veranderd door: Mark_23 - Woensdag, 12 Dec 2012, 16:35
Bericht@ boerroel545, Klinkt goed. Je denkt dus dat het andere duifje waarschijnlijk dood is gegaan vanwegen de kou. Zijn ze dan vaak buiten of binnen? Maar het kan ook doordat hij gewoon zwak was. Ik denk niet dat het goed zal zijn om die andere dikker te maken door meer eten te geven (tenzij hij een beetje mager is). Hij is waarschijnlijk nu de warmte van het kippenhok/andere kippen binnen gewend en normaal zouden ze altijd buiten leven. Ik denk dat je hem beter langzaam aan de kou kan laten wennen. Verder klinkt het goed hoe je voor ze zorgt!
Hou me op de hoogte.

Groetjes Mark ;)

Bericht getypt door - Mark_23
Toegevoegd op 12 Dec 2012 om 16:34
carnotaurus
Datum: Woensdag, 12 Dec 2012, 18:59 | Bericht # 13   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

boerroel545,
Zorg voor wat warmte en inderdaat wat extra voor, want
hij heeft veel vet (energie) nodig voor de winter.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Berichtboerroel545,
Zorg voor wat warmte en inderdaat wat extra voor, want
hij heeft veel vet (energie) nodig voor de winter.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 12 Dec 2012 om 18:59
boerroel545
Datum: Woensdag, 12 Dec 2012, 19:42 | Bericht # 14   
boerroel545  
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ Mark_23, toen ze met ze tweeën waren zaten ze vaak binnen ze waren altijd met ze tweeën ging er eentje naar binnen
ging de andere ook. dus ze zaten overdag bijna altijd alleen binnen en aangezien het binnen maar 1 of 2 graden warmer is dan buiten
maakte het niet veel uit en is er een waarschijnlijk daaraan overleden. maar sinds kromsnavel [zo noem ik hem] alleen is gaat hij met de kippen 's ochtens mee naar buiten en met de kippen 's avonds mee naar binnen. en hoort hij bij de groep. ik zag wel net dat er een paar veren waren geplukt maar dat komt omdat de kuikens van de afgelopen zomer nou met de hanen aan het vechten zijn [beetje] voor wie nu de baas is.

@ carnotaurus, ja goed idee in de kerst vakantie ga ik hem laten proberen veel aantekomen [niet te dik] en ik ga hem dan elke
dag wegen want ik wil er niet nog een kwijt.

Bericht@ Mark_23, toen ze met ze tweeën waren zaten ze vaak binnen ze waren altijd met ze tweeën ging er eentje naar binnen
ging de andere ook. dus ze zaten overdag bijna altijd alleen binnen en aangezien het binnen maar 1 of 2 graden warmer is dan buiten
maakte het niet veel uit en is er een waarschijnlijk daaraan overleden. maar sinds kromsnavel [zo noem ik hem] alleen is gaat hij met de kippen 's ochtens mee naar buiten en met de kippen 's avonds mee naar binnen. en hoort hij bij de groep. ik zag wel net dat er een paar veren waren geplukt maar dat komt omdat de kuikens van de afgelopen zomer nou met de hanen aan het vechten zijn [beetje] voor wie nu de baas is.

@ carnotaurus, ja goed idee in de kerst vakantie ga ik hem laten proberen veel aantekomen [niet te dik] en ik ga hem dan elke
dag wegen want ik wil er niet nog een kwijt.

Toegevoegd op 12 Dec 2012 om 19:42
Mark_23
Datum: Woensdag, 12 Dec 2012, 22:25 | Bericht # 15   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ boerroel545, Klinkt goed hoor. Ik hoop dat kromsnavel het ook overleeft.
Zoals ik al eerder zei, hou me op de hoogte :)
Succes met hem/haar

Groetjes Mark ;)

Bericht veranderd door: Mark_23 - Woensdag, 12 Dec 2012, 22:25
Bericht@ boerroel545, Klinkt goed hoor. Ik hoop dat kromsnavel het ook overleeft.
Zoals ik al eerder zei, hou me op de hoogte :)
Succes met hem/haar

Groetjes Mark ;)

Toegevoegd op 12 Dec 2012 om 22:25
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 14 Dec 2012, 08:28 | Bericht # 16   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Het is wel mooi als je zo'n vogeltje red!

zelf heb ik ook wel eens een vogeltje gered:
een (te) laat uitgevlogen mereltje kon een paar jaar geleden
niet overleven omdat door de winter zijn ouders hem
geen eten konden geven; toen heb ik elke dag dat vogeltje gevoerd!

een andere keer zag ik een gele parkiet/rosella gewoon "in het wild",
maar (met uitzondering van halsband- en grote Alexanderparkieten)
kunnen kromsnavels hier in het wild niet overleven!
toen heb ik hem naar de opvang gebracht!

BerichtHet is wel mooi als je zo'n vogeltje red!

zelf heb ik ook wel eens een vogeltje gered:
een (te) laat uitgevlogen mereltje kon een paar jaar geleden
niet overleven omdat door de winter zijn ouders hem
geen eten konden geven; toen heb ik elke dag dat vogeltje gevoerd!

een andere keer zag ik een gele parkiet/rosella gewoon "in het wild",
maar (met uitzondering van halsband- en grote Alexanderparkieten)
kunnen kromsnavels hier in het wild niet overleven!
toen heb ik hem naar de opvang gebracht!

Toegevoegd op 14 Dec 2012 om 08:28
boerroel545
Datum: Vrijdag, 14 Dec 2012, 15:38 | Bericht # 17   
boerroel545  
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

@ carnotaurus, klinkt goed jij bent een echte vogelredder :D

Bericht@ carnotaurus, klinkt goed jij bent een echte vogelredder :D

Toegevoegd op 14 Dec 2012 om 15:38
Jens26
Datum: Vrijdag, 14 Dec 2012, 15:50 | Bericht # 18   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

wij hebben thuis ook nog maar een paar vogels momenteel. En een tijdje geleden in de zomer zagen we op straat een kleien vink zitten die niet meer kon vliegen en steeds omviel en bijna overreden werd. We hebben hem dan snel van straat genomen en thuis in een van onze houte kweekbakken gezet eten drinken er bij. Hij had ook een oogje vol bloed. maar na een paar dagen begon hij al vlot o pde stokjes te springen en te vliegen. En toen besloten we heb in onze voiere echt te zetten voor te kijken of die kon vliegen en ja toen we hem erin zetten vloog hij langst de deur naar buiten en weg was ie :) terug de natuur in (niet volgens plan we wouwen eerst kijken of hij terug kon vliegen) maar ja hij zit nu weer in de natuur :)

.
Berichtwij hebben thuis ook nog maar een paar vogels momenteel. En een tijdje geleden in de zomer zagen we op straat een kleien vink zitten die niet meer kon vliegen en steeds omviel en bijna overreden werd. We hebben hem dan snel van straat genomen en thuis in een van onze houte kweekbakken gezet eten drinken er bij. Hij had ook een oogje vol bloed. maar na een paar dagen begon hij al vlot o pde stokjes te springen en te vliegen. En toen besloten we heb in onze voiere echt te zetten voor te kijken of die kon vliegen en ja toen we hem erin zetten vloog hij langst de deur naar buiten en weg was ie :) terug de natuur in (niet volgens plan we wouwen eerst kijken of hij terug kon vliegen) maar ja hij zit nu weer in de natuur :)

Bericht getypt door - Jens26
Toegevoegd op 14 Dec 2012 om 15:50
Mark_23
Datum: Vrijdag, 14 Dec 2012, 21:13 | Bericht # 19   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ Jens26, Gelukkig kon hij weer vliegen. Goed dat jullie hem gered hebben, anders was hij zeker dood gegaan.
Ik reed ook gisteren ook naar huis van school met een vriend. Er zat een grote duif heel bol aan de kant van het fietspad en ik reed bijna over hem heen maar hij gaf geen kik. We stopten even en keken achterom en hij waggelde langzaam naar de stoep toe. Ik en mijn vriend dachten dat hij misschien wel gewond was en gingen naar de duif toe. Hij liep niet eens weg en we konden hem bijna pakken. Hij bleef maar rustig en heel bol zitten en toen we hem weer probeerden te pakken om te kijken rende hij weg en fladderden maar kon/ging niet vliegen. We dachten er even over na om misschien de dierenambulance te bellen maar later kwamen we toch met twee conclusies (met een meisje uit mijn klas dat er later ook nog bij kwam): óf hij is heel gewend aan mensen, dus kon hij misschien tam zijn óf hij was al heel oud, zo zag hij er trouwens wel uit :) Hij zat aan het einde rustig in een voortuin en oprit en hij liep verder niet mank en we zagen geen wonden dus besloten we maar om hem te laten gaan. Het is de natuur he...

Groetjes Mark ;)

Bericht veranderd door: Mark_23 - Zaterdag, 15 Dec 2012, 21:37
Bericht@ Jens26, Gelukkig kon hij weer vliegen. Goed dat jullie hem gered hebben, anders was hij zeker dood gegaan.
Ik reed ook gisteren ook naar huis van school met een vriend. Er zat een grote duif heel bol aan de kant van het fietspad en ik reed bijna over hem heen maar hij gaf geen kik. We stopten even en keken achterom en hij waggelde langzaam naar de stoep toe. Ik en mijn vriend dachten dat hij misschien wel gewond was en gingen naar de duif toe. Hij liep niet eens weg en we konden hem bijna pakken. Hij bleef maar rustig en heel bol zitten en toen we hem weer probeerden te pakken om te kijken rende hij weg en fladderden maar kon/ging niet vliegen. We dachten er even over na om misschien de dierenambulance te bellen maar later kwamen we toch met twee conclusies (met een meisje uit mijn klas dat er later ook nog bij kwam): óf hij is heel gewend aan mensen, dus kon hij misschien tam zijn óf hij was al heel oud, zo zag hij er trouwens wel uit :) Hij zat aan het einde rustig in een voortuin en oprit en hij liep verder niet mank en we zagen geen wonden dus besloten we maar om hem te laten gaan. Het is de natuur he...

Groetjes Mark ;)

Toegevoegd op 14 Dec 2012 om 21:13
carnotaurus
Datum: Zaterdag, 15 Dec 2012, 19:03 | Bericht # 20   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Onderdirecteur

Mark_23,
dat is waarschijnlijk het beste,
alleen als de vogel anders dood gaat moet je hem helpen
want bij alle andere hebben ze in de natuur een grotere
kans op overleven! Aan bv een manke poot gaat
een vogels meestal niet dood, want als hij kan vliegen
(en zwemmen bij watervogels) kan hij zichzelf redden!

Ik heb trouwens eindelijk een foto van mijn grasparkietjes:

die met de bijna gifgroene buik heet Simon en die met de donkergroene buik heet Nick!
ze zijn erg tam en komen gewoon op je schouder zitten!
(op deze foto lijken ze wat dik, maar ze zijn gewoon lekker warm tegen elkaar aangekropen!)

en ik ben ook gaan vogelen;
de eerste keer met goede camera, dit is het resultaat:

BerichtMark_23,
dat is waarschijnlijk het beste,
alleen als de vogel anders dood gaat moet je hem helpen
want bij alle andere hebben ze in de natuur een grotere
kans op overleven! Aan bv een manke poot gaat
een vogels meestal niet dood, want als hij kan vliegen
(en zwemmen bij watervogels) kan hij zichzelf redden!

Ik heb trouwens eindelijk een foto van mijn grasparkietjes:

die met de bijna gifgroene buik heet Simon en die met de donkergroene buik heet Nick!
ze zijn erg tam en komen gewoon op je schouder zitten!
(op deze foto lijken ze wat dik, maar ze zijn gewoon lekker warm tegen elkaar aangekropen!)

en ik ben ook gaan vogelen;
de eerste keer met goede camera, dit is het resultaat:

Toegevoegd op 15 Dec 2012 om 19:03
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » Vogel topic (Vertel hier dingen over (jouw) vogel(s) of aviarium)
Search:

Hosted by uCoz