Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » boerroel's en legoman's boerderij dieren info topic (info over boerderij dieren van koeien tot kippen)
boerroel's en legoman's boerderij dieren info topic
legoman12324
Datum: Maandag, 29 Okt 2012, 20:50 | Bericht # 1   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

beste leden boerroel en ik hadden het idee om een topic op te richten over boerderij dieren zoals geiten, koeien, varkens en pluimvee enz enz
wij vinden het belangrijk wand daar komt toch we het grotste deel van ons voedsel vandaan. heb je dus specifieke vragen over een koeienras
of wil je weten wat de draagtijd van een geit stel ze dan hier

ok zullen boerroel en ik van tijd tot tijd foto's laten zien en ook vragen stellen aan jullie over boerderij dieren en pluimvee
soms kunnen we niet alle vragen beandwoorden

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER

Bericht veranderd door: legoman12324 - Woensdag, 31 Okt 2012, 16:34
Berichtbeste leden boerroel en ik hadden het idee om een topic op te richten over boerderij dieren zoals geiten, koeien, varkens en pluimvee enz enz
wij vinden het belangrijk wand daar komt toch we het grotste deel van ons voedsel vandaan. heb je dus specifieke vragen over een koeienras
of wil je weten wat de draagtijd van een geit stel ze dan hier

ok zullen boerroel en ik van tijd tot tijd foto's laten zien en ook vragen stellen aan jullie over boerderij dieren en pluimvee
soms kunnen we niet alle vragen beandwoorden

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 29 Okt 2012 om 20:50
rymafra
Datum: Dinsdag, 30 Okt 2012, 17:24 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

Hoi leuk dit topic...

Ik zit een lange tijd met een vraag... ik hoop dat je hem kan beantwoorden...

Iedereen weet waar melk vandaan komt, De supermarkt...
En de supermarkt haalt het van de boer en de boer haalt het van de koe :p

Mijn vraag:

Hoe maakt de KOE melk aan???

Kun je me helpen?

WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!

Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
BerichtHoi leuk dit topic...

Ik zit een lange tijd met een vraag... ik hoop dat je hem kan beantwoorden...

Iedereen weet waar melk vandaan komt, De supermarkt...
En de supermarkt haalt het van de boer en de boer haalt het van de koe :p

Mijn vraag:

Hoe maakt de KOE melk aan???

Kun je me helpen?

Bericht getypt door - rymafra
Toegevoegd op 30 Okt 2012 om 17:24
legoman12324
Datum: Dinsdag, 30 Okt 2012, 18:16 | Bericht # 3   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

@ rymafra, hoe een koe presies melk maakt weet ik niet maar ik weet wel
dat een koe pas melk geeft als ze gekalft heeft dus een kalf hebt

Bericht@ rymafra, hoe een koe presies melk maakt weet ik niet maar ik weet wel
dat een koe pas melk geeft als ze gekalft heeft dus een kalf hebt

Toegevoegd op 30 Okt 2012 om 18:16
wollykonijn
Datum: Dinsdag, 30 Okt 2012, 18:42 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

Onderdirecteur

ik weet het het is jullie topic maar toch weet ik antwoord op de vraag:
In het uier van de koe zitten soort van aders waar allemaal cellen in zitten die er voor zorgen dat de koe melk maakt, hier een afbeelding er van:

Onze team site registreer je en houd het regelmatig in de gaten voor download's:
Zt2 signteam
Berichtik weet het het is jullie topic maar toch weet ik antwoord op de vraag:
In het uier van de koe zitten soort van aders waar allemaal cellen in zitten die er voor zorgen dat de koe melk maakt, hier een afbeelding er van:

Bericht getypt door - wollykonijn
Toegevoegd op 30 Okt 2012 om 18:42
boerroel545
Datum: Dinsdag, 30 Okt 2012, 19:11 | Bericht # 5   
boerroel545  
ZTSF Gegevens

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 9

Curator

@ rymafra, dat is een goeie vraag ik zal het wel vertellen

De melk wordt gevormd in de melkblaasjes van de uier. Melkvormende cellen halen de nodige bestanddelen uit het bloed. Er moet ong 300 tot 400 liter bloed langskomen om 1 liter melk te maken. Druppels melk verlaten de melkklieren pas wanneer de druk in de melkboezem te groot wordt. Wanneer op de juiste manier op de tepels (op de uier) van een koe geduwd wordt, komt er melk uit

Bericht@ rymafra, dat is een goeie vraag ik zal het wel vertellen

De melk wordt gevormd in de melkblaasjes van de uier. Melkvormende cellen halen de nodige bestanddelen uit het bloed. Er moet ong 300 tot 400 liter bloed langskomen om 1 liter melk te maken. Druppels melk verlaten de melkklieren pas wanneer de druk in de melkboezem te groot wordt. Wanneer op de juiste manier op de tepels (op de uier) van een koe geduwd wordt, komt er melk uit

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 30 Okt 2012 om 19:11
steeling13
Datum: Dinsdag, 30 Okt 2012, 22:44 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

vraag: hoeveel fase`s en welke fases`heeft een koe voordat hij een koe is of word?

Bericht veranderd door: steeling13 - Dinsdag, 30 Okt 2012, 23:11
Berichtvraag: hoeveel fase`s en welke fases`heeft een koe voordat hij een koe is of word?

Bericht getypt door - steeling13
Toegevoegd op 30 Okt 2012 om 22:44
boerroel545
Datum: Woensdag, 31 Okt 2012, 08:18 | Bericht # 7   
boerroel545  
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 9

Curator

@ steeling13, dat kan ik je uitleggen
zo gaat het bij ons

het kalfje wordt geboren is het een meisje dan mag het blijven is het een jongen dan gaat ie weg
na anderhalve week melk drinken in een hok je apart gaan de kalfjes naar een anderhok alleen daar gaan ze in groepen samen
dan als er weer nieuwe kalfjes komen dan gaan een paar van die groepen voor het eerst in boxen liggen met zaagsel en mogen de kalfjes al op
roosters lopen dan schuiven ze nog wat hokken op en als hij 1 jaar is raakt het kalfje dat inmiddels al een pink is tochtig en kan dus drachtig worden
dit moet voor als hij een kalfje krijgt kan hij melk geven ondertussen schuift de pink op als hij drachtig is naar nog twee hokken totdat het nog een maand duurt
voordat hij een kalfje krijgt en gaat hij terug naar de gewone koeien en de pink is nu een vaars alleen dan bij de hoog zwangere [2 maanden] als hij een kalfje heeft gehad
dan kan hij naar de grote stal en gemolken worden dit alles duurt ong. 2 jaar

gr. roel :)

Bericht@ steeling13, dat kan ik je uitleggen
zo gaat het bij ons

het kalfje wordt geboren is het een meisje dan mag het blijven is het een jongen dan gaat ie weg
na anderhalve week melk drinken in een hok je apart gaan de kalfjes naar een anderhok alleen daar gaan ze in groepen samen
dan als er weer nieuwe kalfjes komen dan gaan een paar van die groepen voor het eerst in boxen liggen met zaagsel en mogen de kalfjes al op
roosters lopen dan schuiven ze nog wat hokken op en als hij 1 jaar is raakt het kalfje dat inmiddels al een pink is tochtig en kan dus drachtig worden
dit moet voor als hij een kalfje krijgt kan hij melk geven ondertussen schuift de pink op als hij drachtig is naar nog twee hokken totdat het nog een maand duurt
voordat hij een kalfje krijgt en gaat hij terug naar de gewone koeien en de pink is nu een vaars alleen dan bij de hoog zwangere [2 maanden] als hij een kalfje heeft gehad
dan kan hij naar de grote stal en gemolken worden dit alles duurt ong. 2 jaar

gr. roel :)

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 31 Okt 2012 om 08:18
rymafra
Datum: Woensdag, 31 Okt 2012, 16:06 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens

Kassa Medewerker

@ boerroel545, Dank je voor de uitleg!!!

Nog zo`n vraag: Hoe maakt een Kip een Ei aan?

WildPark, dierenopvang, fokcentrum en dierenorganisatie de Betuwe, kom gerust eens langs!

Neem eens een kijkje in de trade, er is altijd een deal te sluiten!
Bericht@ boerroel545, Dank je voor de uitleg!!!

Nog zo`n vraag: Hoe maakt een Kip een Ei aan?

Bericht getypt door - rymafra
Toegevoegd op 31 Okt 2012 om 16:06
legoman12324
Datum: Woensdag, 31 Okt 2012, 16:48 | Bericht # 9   
legoman12324  
ZTSF Gegevens

Onderdirecteur

dat begind in de kip zelf daat hebt ze poliepjes dat de eierdooier is de grotste dooier vald dan in de eileider
in de eileider vormt zich de schaal en dan is het ei klaar en dan komt het uit de klowaka oftewel de multie uitgang van de kip
als je er een kuiken uit wil dan moet er zowiezo een haan bij voor de bevruchting

en nog wat om te weten of het ei goed is kan je het testen leg het in een bak water als het zingt en stingt dan is het een rot ei

Berichtdat begind in de kip zelf daat hebt ze poliepjes dat de eierdooier is de grotste dooier vald dan in de eileider
in de eileider vormt zich de schaal en dan is het ei klaar en dan komt het uit de klowaka oftewel de multie uitgang van de kip
als je er een kuiken uit wil dan moet er zowiezo een haan bij voor de bevruchting

en nog wat om te weten of het ei goed is kan je het testen leg het in een bak water als het zingt en stingt dan is het een rot ei

Toegevoegd op 31 Okt 2012 om 16:48
steeling13
Datum: Woensdag, 31 Okt 2012, 19:03 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

@ boerroel545, dankje boerroel ik keek gewoon of je het wist maar wel dus XD ik weet het zelf ook want zo ging het ook bij waar ik stage liep alleen bleven de pas geboren stiertjes wel een maand ofzo en dan gingen ze pas ze gingen daar pas wel als ze van de melk af waren maar afijn toppie XD

Bericht@ boerroel545, dankje boerroel ik keek gewoon of je het wist maar wel dus XD ik weet het zelf ook want zo ging het ook bij waar ik stage liep alleen bleven de pas geboren stiertjes wel een maand ofzo en dan gingen ze pas ze gingen daar pas wel als ze van de melk af waren maar afijn toppie XD

Bericht getypt door - steeling13
Toegevoegd op 31 Okt 2012 om 19:03
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Algemeen » boerroel's en legoman's boerderij dieren info topic (info over boerderij dieren van koeien tot kippen)
Search:

Hosted by uCoz