ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 126 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Ja... het gaat steeds slechter met de reuzenpanda. Er wordt al zoveel gedaan maar soms is het gewoon niet genoeg. Ik hoop echt dat ze blijven leven. Het is zo'n beetje de mooiste en bekendste beer en dier. Over de ijsbeer maak ik mij idd niet zoveel zorgen. Maar het heeft wel gevolgen voor ze. Als de zeeën steeds minder bevriezen, kunnen de ijsberen er niet meer overheen. En volgens mij was dat toch wel belangrijk.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 185 Prijzenkast:
0
Verzorger
Maar china of japan ik weet niet meer precies maar volgesmij is het china. Moet niet zo eigenwijs doen ! Ze proberen inderdaadt heel veel voor de panda beren maar ze gunnen dierentuin de dieren niet. Of ze moeten 1 miljoen per jaar willen betalen ! Ik vindt een kleine bedrag voor de dieren wel oke maar 1 miljoen is wel overdreven hoor. en als ze gewoon meerdere dierentuinen gunnen kan als ze uitsterven makkelijkere terug worden gezet in het wild. Maarja
Datum: Donderdag, 07 Feb 2013, 00:48 | Bericht # 23
SHAD0WBLADE95
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 27 Prijzenkast:
0
Parkeerhulp
ya i really hate how we are endangering so many species. its averaged that about 20 species go extinct everyday. many we never even new existed. also tazmanian tiger might still be alive though
Datum: Donderdag, 07 Feb 2013, 18:27 | Bericht # 24
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 64 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:3
Kassa Medewerker
Zo gaat zoetjes aan onze hele planeet naar de verdommenis. De mens heeft geen andere belangen dan financiele belangen, daar moet de rest voor wijken helaas! Ik hoop dat mijn kleinkinderen ook nog dieren in het wild mogen ervaren en niet alleen van plaatje/film of dierentuin. Getrouwd, 1 dochter, havenbeambte en gek op ZT !!!!
Nederland kent veel vogels, officieel 260 soorten vogels zijn in ons kleine kikkerlandje inheems. Er zijn zo veel vogels: goudplevieren, pestvogels, hoppen, blauwborsten, boerenzwaluwen, huismussen, griel ... helaas gaat het niet zo goed met erg veel vogels, in Nederland staat er 78 soorten op de RODE LIJST! alle bovenstaande vogels plus andere unieke soorten als de roerdomp, de purperreiger en grauwe gors.
Nederland kent ook een vogelbescherming, die zich jaar in jaar uit inzet voor zeldzame soorten als de kuifleeuwerik, de patrijs of de tureluur, want als deze vogels uit ons land verdwijnen, verdwijnd de diversiteit aan vogels, die wij nu hebben.
Aan de ene kant worden we geholpen, door bv groeiende kraanvogelgroep in Duitsland, of Gierzwaluwen vanuit Engeland. Zelf wijken "onze" kiekendieven en boerenzwaluwen uit naar het buitenland.
Maar we worden ook belemmerd door andere landen, hierin voorop Malta, een mini-staatje in de EU, dat WERKELIJK ALLE VOGELREGELS aan zijn laars lapt! Staat hier de bladen er vol van dat de bontbekplevier terug is, worden ze per honderden in Malta afgeschoten.
De vogeltrek door malta is een bloedbad, jaarlijks worden er 2x per jaar 2 tot 3 MILJOEN VOGELS uit de lucht geschoten! waaronder zeldzame als Kemphanen en koekoeken! De vogelbescherming bestond een paar jaar geleden uit 1 lid en 2 vrijwilligers! Het is geen doen om de jager te stoppen voor hen!
Hiermee heb ik mijn zegje over de rode lijst gedaan, als actief vogelaar en vogelfotograaf vind ik het zonde als snorren, kwakken en groene spechten zouden verdwijnen, WE MOETEN NU IETS DOEN die heeft opgelet heeft gezien dat er 23 soorten van de rode lijst in dit bericht staan, en deze kun je makkelijk zelf helpen: met nestkasten en voerdertafels kom er zo een ortholaan (24!) in je tuin broeden, simpel dus om zelf aan natuurbescherming te doen!
Added (08 Apr 2013, 18:45) --------------------------------------------- EEN KEERPUNT
hoewel de situatie steeds kritieker wordt komt er nog steeds geen keerpunt! hoeveel soorten moeten nog worden opgeofferd voordat we met zijn alle zeggen: GENOEG! hoeveel regenwoud moet er nog gekapt worden en hoeveel riffen moeten er nog verdwijnen. hoeveel graden moet de gemiddelde temperatuur nog stijgen voordat we dat eens zeggen!
we zijn al zo veel te ver gegaan! - we zijn de helft van alle wetlands kwijt - de helft van alle bossen - de helft van de graslangen - 12,5 procent van alle soorten zijn vernietigd! - 1 op de 4 zoogdieren is bedreigd - een derde van de amfibieën staat rood
en dan nog te zwijgen over iconische soorten die we verloren hebben! dieren als de trekduif, de dodo, de buidelwolf en de gouden pad! maar we verliezen ook zoveel onzichtbare soorten. dieren als de tonga-reuzenskink of de slakken van hawai, en wie van jullie heeft er gehoort van de huia of de o'o?
we zullen in actie moeten komen om onze iconen, walvissen, neushoorns en tijgers, maar ook de onzichtbare soorten als slangenhalsschildpadden en vlaggenstaartkolibries te redden! want deze onzichtbare soorten verdienen evengoed bescherming!
dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
@ carnotaurus, helemaal mee eens jammer dat het steeds slechter gaat met de natuur hopelijk komen er snel oplossingen en koopt het wnf veel natuurgebieden om die stukken te beschermen voordat het te laat is en we alleen nog maar dieren zien in dierentuinen en thuis als huisdieren!!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 75 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Kassa Medewerker
Centraal Afrika mobiliseert 1000 soldaten tegen olifantenstroperij
26 maart 2013 Centraal-Afrikaanse landen zetten per direct 1000 soldaten en agenten in om de overgebleven olifanten in de regio te beschermen. Dit werd bekend gemaakt tijdens een spoedbijeenkomst van de Economic Community of Central-African States (ECCAS) die was ingelast om 300 zwaarbewapende Soedanese stropers te stoppen. Deze zijn te paard op zoek naar olifanten in Kameroen, de Centraal-Afrikaanse Republiek en Tsjaad.
In de nacht van 14 op 15 maart doodden deze stropers zeker 89 olifanten in het zuidelijke deel van Tsjaad. En sinds het begin van dit jaar hebben ze ook zeker 30 olifanten gedood in de Centraal Afrikaanse Republiek. Ze worden ook verantwoordelijk gehouden voor de 300 gestroopte olifanten in het Bouba N’Djida National Park in Kameroen begin 2012, toen het land 600 elite soldaten moest inzetten om de grenzen te bewaken tegen deze stropers.
Alhoewel het moeilijk is om exacte cijfers te krijgen, is alleen al in de Centraal Afrikaanse Republiek de olifantenpopulatie de afgelopen dertig jaar gekelderd van circa 80.000 tot enkele honderden.
Het noodplan vereist de inzet van luchtondersteuning, landvoertuigen, de aanschaf van satelliettelefoons, het opzetten van een gezamenlijk commandocentrum met real-time analyse en communicatiesystemen en een diplomatieke missie naar Soedan en Zuid-Soedan. De kosten worden geschat op 1.8 miljoen euro. Alhoewel het bericht van ECCAS aangaf dat de landen deze acties zelf zouden financieren riepen zij de internationale gemeenschap op om aanvullende fondsen beschikbaar te stellen om de inspanningen ook in de toekomst te kunnen handhaven.
dit stukje zag ik ergens staan en mijn dag werd direkt beter :D