Ik heb lang zitten twijfelen of ik dit topic ging maken maar heb besloten het toch te doen. Om hopelijk wat onduidelijkheden weg te halen en hopelijk weer iets wat vertrouwen te winnen. Vele trouwe leden zitten met vragen als: waarom viel ZTAO stil, waarom stopte alles spontaan, waarom verdween ik ineens zowat van de site. Het is een lekker lang verhaal, dus als je het niet wilt lezen ook goed, maar dan is dit uit mijn hart.
Eigenlijk heeft dat alles te maken met grote veranderingen in mij leven. Zo heb ik de afgelopen tijd: - Teamleider Scouts geworden (bij mijn scouting vereniging) - Een auto gekocht - Afgestudeerd - Full-Time Job gestart - Geregistreerd partner (soort trouwen maar net iets anders ) - Eigen huis gekocht (en dus ook verbouwd)
Dit alles is me niet in de koude kleren gaan zitten. Ik heb mijzelf wel tig keer verweten dat ik het ZTSF (wat toch wel een beetje als mijn kindje voelt ) heb laten vallen. Maar ik had weinig keus. Met nachten van slechts 5 uur of minder om te slapen kon het ZTSF echt geen tijd van mij krijgen. Vele keren werd het eventjes voor een week misschien 2 wat rustiger, maar wist ik dat er weer wat ging komen. Ik kon het gewoon niet maken om weer op het ZTSF te komen: "hey ik ben terug" en dan maar weer na 2 weken te verdwijnen voor maanden. In die paar weken die ik er dan was heb ik veel PB's zitten lezen waaronder die van Carnotaurus die het idee had dat er nog steeds animo voor de ZTAO was met de vraag of dat kon. Waarop ik in een turbo tempo wat dingetjes heb uitgelegd (waar mogelijk) en een extra crew account gecreëerd. Ik heb het hier over ± September 2014.
Ik was vanaf daarna druk bezig met het zoeken naar een eigen plek onder de zon. Na enige tijd hebben we een schitterend nieuwbouw project gevonden waarbij er op kort termijn een nieuwbouw huis uitgerold zou komen. Vanaf december was het toen feest. Verbouwen, verbouwen en nog meer verbouwen, dag in, dag uit. En natuurlijk elke zaterdag gewoon scouting blijven draaien, met 5 leiding op 3 leeftijdsgroepen met in totaal ± 30 a 40 kinderen niet handig als ik en mijn vriendin (die daar ook leiding is) dan wegblijven...
Maaja, het bleef voor mij wel een zuur gevoel, iets waar ik jaren aan had gebouwd, waar ik toch best wel een beetje trots op was... Zo'n gezellig groepje... Gewoon in de ijskast. ZTSF was tenslotte niet een "komt-en-gaat" forum, bovendien ook geen "standaard" gratis website, waarbij er alleen wat icoontjes anders waren. Het ZTSF was inmiddels uniek, met een eigen layout, database en optie's die andere websites niet hebben. Bovendien is het ZTSF nog een van de weinig ZT fansites die geen last heeft gehad van hacks. Soms zei mijn vriendin dan ook wel eens: Zit je nog wel eens op het ZTSF. Jeetje, dat is toch echt een gewetens vraag. Alsof eigenlijk de tekst was: heb je het opgegeven of laat je ze in de kou?
Nadat mijn vriendin en ik er in februari in zijn getrokken moest er toch nog een hoop gebeuren. Kastje hier, dingetje daar, je kent het wel. En toen natuurlijk de tuin... 13,25 meter lang is onze tuin, uhh toen nog modderveld XD Ook de tuin dan nog maar... En hier zit ik dan nu Eind september 2015, de tuin is bijna af, alleen nog de aarde, planten en grasveld. Eindelijk lijkt er een einde aan te komen.
Dan komt toch weer dat vreemde gevoel in je maag... Zoo Tycoon, Designer, ZTSF
Waarop ik heb besloten langzaam weer wat te doen aan het ZTSF. Ik kan niemand beloven dat de toekomst word als het verleden was. Vroeger als student, had ik zeeën van tijd realiseer ik mij, werd de was voor mij gedaan en was 1 kamer stofzuigen voldoende. Maar nu met een eigen eengezinswoning, is dat toch wat anders. 1 ding staat vast, ZTSF is niet van mij af en ik niet van het ZTSF!
Mocht je vragen hebben hierover stel ze gerust. Als er interesse is zal ik eens wat foto's showen van mijn huisje. Ik heb namelijk een aquarium in mijn trap gebouwd, die zit dus onlosmaakbaar verbonden aan het huis (super vet!!) En ook de tuin heeft met "gebieden" wat Zoo Tycoon trekjes denk ik, aangezien ik net een stukje "Duingebied" heb gemaakt XD
Oh superleuk om te horen! ik zou echt supergraag je huisje zien, moet vast mooi zijn dat aquarium! enne.. dat laatste... Natuurlijk ben je nog onze Admin! voor altijd! als je nog Admins zoekt, ik ben er de laatste tijd een beetje ingedoken via de ZTAO en Maramba, ik heb misschien nog wel tijd om je te helpen, alleen is ook maar zo alleen Hopelijk blijf je nu inderdaad langer, niet dat het moet ofzo Hahaha, maar het is een stuk gezelliger met jou erbij, jij hoort inderdaad gewoon bij het ZTSF!
het is altijd leuk als je er bent Raymond hoop snel weet wat Zoo's en projecten van je te zien een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Fantastisch dat je ook helemaal terug bent! Niemand hier zal je iets verwijten, ben daar maar niet bang voor! dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!