Veren wie kent ze niet de vacht van vogels ze zijn in alle vormen, maten en kleuren. De mannen zijn natuurlijk mooier in kleuren als de vrouwen een bekent voorbeeld is de blauwe pauw die jullie allemaal op kinderboerderijen en mensen met een grote fazanten collectie want daar is de blauwe pauw natuurlijk familie van maar hoe dan ook get te point...
ik verzamel veren van deze dieren maar niet van alles alleen van vogels die beginnen met maatje kalkoen/pauw ik werk namelijk op de kinderboerderij merenwijk in Leiden (zegt dat jullie wat) en nu heb ik wat veren gevonden waar ik niet weet welke vogel de eigenaar is dus bij deze vraag ik jullie hulp van wie is deze veer
en dan nog de vraag wat is de beste manier om dit soort veren te bewaren? een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Bericht veranderd door: legoman12324 - Zaterdag, 09 Aug 2014, 14:37
ZTSF Gegevens Groep: Non-actief lid Berichten: 5 Prijzenkast:
0
Vrijwilliger
Ik weet niet van welke vogels ze zijn maar ik heb van iemand gehoord dat als je zo'n veer even boven kokend water houd, (heb ik nog niet uitgeprobeerd dus ik weet niet of het werkt) dat ze dan glad blijven. En dan in piepschuim steken. dan zouden ze het mooiste moeten blijven. I care about animals.
zatter er ook pauwen in die kippenren want ik weet zeker dat de laatste de veer is van een pauwen haan zijn achterste een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
oo dat kan ook wel ja misschien gewoon heel lang naar de vogels kijken, meestal kom je d'r dan wel achter welke van welke is en welke van vogels zijn die niet in de boerderij horen
Die eerste lijkt van een tamme duif (Columbia livia domestica) maar kan goed iets anders zijn, die tweede een kraai/kauw (resp. corvus corone, corvus/coloeus monedula). De derde dan weer een kip/fazant/duif of zoiet. De vierde is overduidelijk een slagpen van een pauwhaan (pavo cristatus). (van die laatste heb ik er zelf ook een, en ook een van de hen)
Het is niet altijd goed te zeggen want uit ervaring weet ik dat een witte ooievaarsveer nauwelijks te onderscheiden is van eentje van een kraanvogels of zelfs sneeuwuil. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
maar sorry als ik het vraag maar kan dit geen veer de tweede ook geen veer zijn van de ooievaar omdat hun natuurlijk ook zwart hebben in de veren want op de foto zijn de veren wel wat kleiner dan in het echt een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Hoe groot (in cm) is die veer dan. Een ooievaar zou kunnen, daar had ik niet aan gedacht aangezien je veel eerder kauwen/kraaienveren vind. Ik zelf heb veren die zeker van een ooievaar zijn (witte dan wel!). De mooiste van mijn collectie vind ik de staartveer van een kookaburra. dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
de kleinste (zie foto 1) die haalt denk net de 6 centimeter niet en ik vond hem op een weiland waar een ooievaars paal stond dus? een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER