ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 54 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:1
Kassa Medewerker
Waarschijnlijk heb je het al gehoord. De Vn Gaat onderzoek doen omdat ze vinden dat Zwarte piet racisme is. Joehoe denk aan de kinderen. Het is al een traditie van 120 jaar en als je dan ineens wil afschaffen? daar kom je wel een beetje laat mee, want Nederland zit ook al heel lang in de Vn. Nou, als zwarte pieten racisme is, dan is Kerstmis ook racisme, want de kerstman gebruikt rendieren om zijn slee te trekken. ONZIN. Denk aan kinderen! Toen ik klein was wou ikk zelf Zwarte piet worden! wat moeten de ouders de kindren nou vertellen. De kinderen die altijd al vragen vanaf november: mama, hoeveel nachtjes slapen nog todat sinterklaas komt??? Of moeten wij soms zeggen dat sinterklaas het loodje heeft gelegd? kom op zeg! Wat is jullie mening hierover? Eigenaar van McCain Zoo!
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
Voor zover ik weet is daar al jaren discussie over, maar ik het nogal belachelijk dat de VN zich met zoiets bezighoudt in de eerst plaatst. Maar als je al rendieren met zwarte pieten vergelijkt, ben je wel even naast, want daarvoor heeft sinterklaas een paard. Dusja, ik vind het eigenlijke een hoopje zever.
De VN keurt Zwarte Piet hier in Nederland niet goed, maar in het buitenland wel. Best een beetje raar vind je niet? Moet dan ook het suikerfeest worden afgeschaft omdat de mensen met suikerziekte daar last van hebben? Moet dan ook de elfjes in het kerstverhaal worden afgeschaft omdat die als slaafje worden behandeld door de kerstman?
Als je aan een kind gaat vragen of zij/hij vindt dat zwarte piet een slaaf is van sinterklaas, dan zal waarschijnlijk niemand ja zeggen. Kinderen zien zwarte piet namelijk als hun vriend. En dan zwarte.. Ja dat komt door roet..
nouja, kerstelfjes dan, die zijn toch ook klein, net als lilliputters. dat zou dan ook zoiets zijn, kerstelfjes zijn klein en zwarte pieten zijn bruin noem ze dan gewoon pieten en het zijn zwarte pieten door het 'roet' uit de schoorsteen, daarom hebben ze een bruine kleur... niet omdat ze bijvoorbeeld uit afrika komen... ik vind dus dat de VN eerst naar de kerstelfjes moet kijken...
ach hou toch op met dat gezeur krijg dag in dag uit gezeik over zwarte piet dis word bijna de zelfde discussie over blanke vla, joden koeken en negerzoenen kijk dit filmpje maar
een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 281 Prijzenkast:
0
Curator
Zwarte piet hoort in de Nederlandse cultuur, dat is nou eenmaal zo. Nederland heeft zich altijd opengesteld voor andere culturen, laat die andere culturen dat dan ook doen voor/in Nederland.
Volgens mij zal het ook de domste politieke actie zijn in de Nederlandse geschiedenis als ze zwarte piet verbieden want als ze het doen weet ik haast wel zeker dat in heel Nederland gigantische rellen ontstaan om een klein, gezellig kinderfeest. Always look on the bright side of life!
Dan moeten ze het gelijk goed doen ook! Want de Kerstman zoals wij die kennen is ontstaan uit jawel, ons sinterklaas feest.
Toen Nederlanders naar Amerika waren gegaan en daar ook Sinterklaas vierden maakten zij daar Santa-claus van. Dat zij koppelden aan het christelijk feest. Coca Cola heeft op zijn beurt des tijds het uiterlijk aangepast en is later weer terug naar Nederland gekomen onder een nieuwe naam. Dus waarom zouden we dan nog wel wereldwijd de kerstman op bezoek laten komen?? Met al die dwergen in zijn fabriek lijkt me dat redelijk racistisch richting lilliputters, vinden jullie niet?? En wat te denken over die arme rendieren...
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 262 Prijzenkast:
1 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Curator
ik heb echt niks tegen buitenlanders of zo maar ik vindt als je al in ons land mag zijn. en je cultuur geloven en feesten mag mee nemen. dat je dan niet onze feesten moet afpakken.. ik bedoel, wij zorgen er toch ook niet voor dat het suikerfeest of weet ik veel welk feest wordt afgeschaft. en hoe leg je dit allemaal uit aan die duizende kinderen die weer hopen dat sinterklaas en ZWARTE PIET komen. ik vindt het als ik eerlijk ben te erg voor woorden dat ze zwarte pieten willen afschaffen.
en ik ben het ook helemaal eens met alles wat hier boven staat. zwarte piet moet gewoon blijven.
gr. Marijn
kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D