Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Page 1 of 11
Zoo Tycoon SUPER Forum » Algemeen » Media Studio » Sea Shepherd Livestream (wat vinden jullie ervan?)
Sea Shepherd Livestream
ZooZa
Datum: Zondag, 28 Sep 2014, 07:13 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Curator

hallo allemaal
ik denk dat iedereen wel eens ervan heeft gehoord, de Cove in Japan waar verschillende walvissen worden gevangen voor hun vlees.
nu hebben ze daar een livestream gezet dus je kan live volgen wat er allemaal gebeurd!
misschien een beetje schokkend voor de meesten, maar het is belangrijk
nu wil ik graag weten wat jullie ervan vinden, van het vangen van de walvissen, van sea shepherd, van de livestream
de livestream is nu op dit moment live aan het filmen (terwijl ik schrijf) en ze zijn nu op dit moment Indische grienden aan het vangen… heel zielig om aan te zien… 
maar hier is de link naar de webcam   Sea Shepherd   kan schokkende beelden bevatten!
wat vinden jullie ervan? ik als groot walvis en dolfijnen fan ben in ieder geval vol tegen de slachtingen!

Berichthallo allemaal
ik denk dat iedereen wel eens ervan heeft gehoord, de Cove in Japan waar verschillende walvissen worden gevangen voor hun vlees.
nu hebben ze daar een livestream gezet dus je kan live volgen wat er allemaal gebeurd!
misschien een beetje schokkend voor de meesten, maar het is belangrijk
nu wil ik graag weten wat jullie ervan vinden, van het vangen van de walvissen, van sea shepherd, van de livestream
de livestream is nu op dit moment live aan het filmen (terwijl ik schrijf) en ze zijn nu op dit moment Indische grienden aan het vangen… heel zielig om aan te zien… 
maar hier is de link naar de webcam   Sea Shepherd   kan schokkende beelden bevatten!
wat vinden jullie ervan? ik als groot walvis en dolfijnen fan ben in ieder geval vol tegen de slachtingen!

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 28 Sep 2014 om 07:13
Mark_23
Datum: Zondag, 28 Sep 2014, 10:41 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Ik ben er natuurlijk ook tegen. Ik vind het zo zielig om het te zien! Lijkt wel of die Japanners altijd wel iets zoeken om te slachten.
En wat die Sea Shepherds doen vind ik geweldig! Ik vond het altijd leuk om op dinsdag naar whale wars te kijken om te zien hoe ze die japanners dwarsboomden. Kennen jullie dat?
Misschien moet er nu zoiets komen als pilot whale wars.

Bericht veranderd door: Mark_23 - Zondag, 28 Sep 2014, 10:42
BerichtIk ben er natuurlijk ook tegen. Ik vind het zo zielig om het te zien! Lijkt wel of die Japanners altijd wel iets zoeken om te slachten.
En wat die Sea Shepherds doen vind ik geweldig! Ik vond het altijd leuk om op dinsdag naar whale wars te kijken om te zien hoe ze die japanners dwarsboomden. Kennen jullie dat?
Misschien moet er nu zoiets komen als pilot whale wars.

Bericht getypt door - Mark_23
Toegevoegd op 28 Sep 2014 om 10:41
carnotaurus
Datum: Zondag, 28 Sep 2014, 13:15 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

De zaak is toch een beetje meer gecompliceerd.
Ten eerste vinden heel veel japanners het ook verschrikkelijk, maar de regering gaat door.
Als we de japanners geloven worden de walvissen alleen voor wetenschappelijke doeleinden gebruikt,
(Ik zeg niet dat ik dit geloof hoor!) maar de dolfijnen worden voor volledig commerciële doeleinden geslacht.

Maar... wat is het wezenlijke verschil tussen de dolfijnen in The Cove en de koe op je bord?
In principe niks, maar, en dan ook een hele grote maar: het gaat om de manier waarop.
Als alles volgens de regels gaat is die koe redelijk pijnloos en zonder stres gestorven,
en je kunt zelf beslissen of die koe een redelijk leven heeft gehad.

Dat kun je niet zeggen over die dolfijnen: die liggen soms uren te leiden,
verward, stikkend op het land, weggerukt van hun familie (dolfijnen zijn zeer sociaal).
De mooiste, kostbaarste dieren worden aan dolfinaria verkocht, de rest wordt levend
naar het slachthuis gereden om één voor één een mes door de keel te krijgen.

Wat sommige dolfijnen en eigenlijk alle walvissen betreft is het erg dat het om bedreigde soorten gaat
Door de mens bedreigt, en naar mijn neming is zelfs dat onderzoek ondergeschikt aan het
voorbestaan van al die prachtige soorten, en daarmee het ecosysteem waar ze onderdeel van zijn.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtDe zaak is toch een beetje meer gecompliceerd.
Ten eerste vinden heel veel japanners het ook verschrikkelijk, maar de regering gaat door.
Als we de japanners geloven worden de walvissen alleen voor wetenschappelijke doeleinden gebruikt,
(Ik zeg niet dat ik dit geloof hoor!) maar de dolfijnen worden voor volledig commerciële doeleinden geslacht.

Maar... wat is het wezenlijke verschil tussen de dolfijnen in The Cove en de koe op je bord?
In principe niks, maar, en dan ook een hele grote maar: het gaat om de manier waarop.
Als alles volgens de regels gaat is die koe redelijk pijnloos en zonder stres gestorven,
en je kunt zelf beslissen of die koe een redelijk leven heeft gehad.

Dat kun je niet zeggen over die dolfijnen: die liggen soms uren te leiden,
verward, stikkend op het land, weggerukt van hun familie (dolfijnen zijn zeer sociaal).
De mooiste, kostbaarste dieren worden aan dolfinaria verkocht, de rest wordt levend
naar het slachthuis gereden om één voor één een mes door de keel te krijgen.

Wat sommige dolfijnen en eigenlijk alle walvissen betreft is het erg dat het om bedreigde soorten gaat
Door de mens bedreigt, en naar mijn neming is zelfs dat onderzoek ondergeschikt aan het
voorbestaan van al die prachtige soorten, en daarmee het ecosysteem waar ze onderdeel van zijn.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 28 Sep 2014 om 13:15
ZooZa
Datum: Zondag, 28 Sep 2014, 13:29 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

@ carnotaurus, precies, de meeste japanners weten het zelf niet eens dat het gebeurd, ze hebben geïnterviewd op straat in Tokyo en niemand wist ervan
de mensen die er aan meedoen worden vaak gedwongen, en vorig jaar is zelfs een albino dolfijn verkocht voor veel geld
het gaat vooral om het geld, van het vlees en van de levende dolfijnen.
en het is op een zeer gruwelijke manier, heel anders als de koeien, zoals je al zei

Bericht@ carnotaurus, precies, de meeste japanners weten het zelf niet eens dat het gebeurd, ze hebben geïnterviewd op straat in Tokyo en niemand wist ervan
de mensen die er aan meedoen worden vaak gedwongen, en vorig jaar is zelfs een albino dolfijn verkocht voor veel geld
het gaat vooral om het geld, van het vlees en van de levende dolfijnen.
en het is op een zeer gruwelijke manier, heel anders als de koeien, zoals je al zei

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 28 Sep 2014 om 13:29
legoman12324
Datum: Zondag, 28 Sep 2014, 15:58 | Bericht # 5   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

het probleem met Japan is dat als iemand daar tegen de regering in gaat ze de kogel door het hooft kunnen verwachten
dus er kan ook niet zo maar tegen in gegaan worden dat is het jammeren maar Japan is gewoon een raar land daar eten ze zelf hond, kat en anderen huisdieren en dat is de gewoonste zaak van de wereld daar

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichthet probleem met Japan is dat als iemand daar tegen de regering in gaat ze de kogel door het hooft kunnen verwachten
dus er kan ook niet zo maar tegen in gegaan worden dat is het jammeren maar Japan is gewoon een raar land daar eten ze zelf hond, kat en anderen huisdieren en dat is de gewoonste zaak van de wereld daar

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 28 Sep 2014 om 15:58
carnotaurus
Datum: Zondag, 28 Sep 2014, 21:22 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

legoman12324, zolang die huisdieren een goed leven gehad hebben maakt het mij niks uit welk dier het is,
of het nou hond, kat, konijn, koe, varken, hamster of weet veel wat is, als het tenminste geen bedreigde soort is.
De hindoes in India verachten ons ook dat we koe eten, en hier is dat een vrij normaal dier om vlees van te eten.
Wat erg is, is dat veel van die dieren een gruwelijk leven hebben en geen natuurlijk gedrag kunnen vertonen,
maar een varken in een megastal of een kip in een legbatterij kan dat net zo min als een hond in een klein hokje.

ZooZa, gedwongen? Ik denk dat die paar dolfijntjes best een inkomen geven aan wie meewerkt.
En je kent mensen: als het over geld gaat kan alles, of je nou dolfijnen, tijgers of neushoorn moet doden.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Berichtlegoman12324, zolang die huisdieren een goed leven gehad hebben maakt het mij niks uit welk dier het is,
of het nou hond, kat, konijn, koe, varken, hamster of weet veel wat is, als het tenminste geen bedreigde soort is.
De hindoes in India verachten ons ook dat we koe eten, en hier is dat een vrij normaal dier om vlees van te eten.
Wat erg is, is dat veel van die dieren een gruwelijk leven hebben en geen natuurlijk gedrag kunnen vertonen,
maar een varken in een megastal of een kip in een legbatterij kan dat net zo min als een hond in een klein hokje.

ZooZa, gedwongen? Ik denk dat die paar dolfijntjes best een inkomen geven aan wie meewerkt.
En je kent mensen: als het over geld gaat kan alles, of je nou dolfijnen, tijgers of neushoorn moet doden.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 28 Sep 2014 om 21:22
Mark_23
Datum: Zondag, 28 Sep 2014, 22:37 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Helaas is dat hoe sommige mensen zijn ja. Het is verschrikkelijk om te horen hoe mensen met dieren en de natuur omgaan. Alsof het zomaar iets onbelangrijks is. Wij afhankelijk van de natuur of je het nou wilt of niet, maar niet iedereen ziet dit.
En qua wat je eet ligt het er inderdaad maar net aan wat je gewoon vindt. In principe kun je alle dieren eten (met uitzondering van de giftige natuurlijk), maar de een vind dit lekker om te eten, en de ander vind het heel gek. Het is maar net je cultuur of hoe je bent opgevoed ofzo.
BerichtHelaas is dat hoe sommige mensen zijn ja. Het is verschrikkelijk om te horen hoe mensen met dieren en de natuur omgaan. Alsof het zomaar iets onbelangrijks is. Wij afhankelijk van de natuur of je het nou wilt of niet, maar niet iedereen ziet dit.
En qua wat je eet ligt het er inderdaad maar net aan wat je gewoon vindt. In principe kun je alle dieren eten (met uitzondering van de giftige natuurlijk), maar de een vind dit lekker om te eten, en de ander vind het heel gek. Het is maar net je cultuur of hoe je bent opgevoed ofzo.

Bericht getypt door - Mark_23
Toegevoegd op 28 Sep 2014 om 22:37
Zoo Tycoon SUPER Forum » Algemeen » Media Studio » Sea Shepherd Livestream (wat vinden jullie ervan?)
Page 1 of 11
Search:

Hosted by uCoz