Altijd leuk om te zien dat nieuwe mensen willen gaan beginnen met designen. Om simpel te beginnen; je hebt voor het belangrijkste deel van je designing alleen maar kladblok nodig. Kladblok staat als het goed is gewoon al standaard op elke computer, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Met kladblok doe je al je codeer-werk, hetgeen wat ervoor gaat zorgen dat je uiteindelijk ook daadwerkelijk je ding in het spel krijgt.
Dan, voor het skinnen, ga je een foto-bewerkingsprogramma nodig hebben. Ik gebruik zelf Paint.Net, wat gratis is, maar ik zie ook vaak Gimp voorbij komen als een gratis programma wat mensen veel gebruiken hiervoor,
NifScope is ook erg handig om te hebben. Hiermee kan je je skins previewen op het model van je dier, en mocht je zelfs gaan proberen te meshen, dan kan je ook je nieuwe mesh zien in Nifscope.
Mocht je dus gaan meshen, dan zal je blender nodig gaan hebben, samen met wat andere programmas om het fatsoenlijk te laten werken met .nif bestanden (de bestanden die Zoo Tycoon 2 gebruikt voor de modellen van dingen).
Verder kan je in het Zoo Tycoon 2 Tutorial subforum hier op ZTSF nog wel wat basis tutorials vinden voor het leren van designen.
Veel succes, en met verdere vragen kan je altijd bij mij terecht ^^
Alle bestanden die je nodig gaat hebben zijn te vinden in de bestanden van Zoo Tycoon 2 zelf.
Ik weet dat Sophie (van Zeta-designs) ooit een perfecte Nederlandse codeer-handleiding heeft gemaakt, waar ik zelf ook mee heb leren coderen. Ik kan deze alleen niet vinden :\