Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina
 

  • Page 1 of 1
  • 1
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Design » Vrij bewegen van objecten
Vrij bewegen van objecten
krieke668
Datum: Donderdag, 21 Feb 2013, 21:46 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 499
Prijzenkast: 4

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 6

Curator

Ik zit even met een probleempje, ik ben bezig met een reskin van BrickBS en ik heb speciale palen ervoor gemaakt, zo van de brede kolossale zuilen.(oorspronkelijk een paal van SPIV, maar dan 5x zo groot). Maar in game werkt ie niet als een gewone paal, aangezien ik verwachte dat je die net zoals die van SPIV zo overal vrij kon plaatsen, maar de paal/zuil wil zich zetten volgens de blokjes in het spel (zoals je in zt2'original' bankjes enzo plaatst). Ik zou eigenlijk niet weten waaraan het ligt, aangezien de codering identiek is aan die van de palen van SPIV. Weet iemand hoe je het oplost?

Alvast bedankt...

:)

mocht het toch wat met de codering te doen hebben:
         
Code
<BFTypedBinder binderType="CD_RBS_post_con">
    <types>
       <entity>
           <scenery>
              <CD_RBS_post_red>
                 <CD_RBS_post_red/>
              </CD_RBS_post_red>
           </scenery>
        </entity>
     </types>
     <instance>
        <BFGEntity entityVersion="1">
           <physObjParenting>
              <parentObj parent="mainObj" child="shadowObj" rottype="use" postype="ignore" attachnode="link"/>
              <parentObj parent="mainObj" child="shadowObj2" rottype="use" postype="ignore" attachnode="link"/>
           </physObjParenting>
        </BFGEntity>
     </instance>
     <shared>
        <UIToggleButton template="adopt">
           <UIAspect>
              <default image="entities\objects\scenery\CD_RBS_post_red\CD_RBS_post_red_icon.dds"/>
           </UIAspect>
           <UIHelpInfo name="" short="" long="" help="" ids="entityname:CD_RBS_post_red"/>
           <on>
              <event msg="ZT_SETPLACEMENTOBJECT" data="BFString" string="CD_RBS_post_red"/>
           </on>
        </UIToggleButton>
        <BFAIEntityDataShared s_Product="Zeta" f_FameReq="10" s_uisort="post_wood_dark2" s_Zoopedia="zoopedia:zoopedia_spivbszd:entry"/>
        <ZTPlacementData>
           <cfootprint width="0" height="0"/>
           <dfootprint width="1" height="1"/>
        </ZTPlacementData>
        <BFGCollisionData isPassable="true"/>
     </shared>
     <binder>
        <BFNamedBinder binderName="shadowObj">
           <instance>
              <BFPhysObj>
                 <BFMovingBlobShadowComponent shadowTexture="world\shadows\blob\square_grad_blob.tga" baseNode="ShadowNode_01" ignoreLights="false" width="4.5" minLength="4" maxLength="12" minOffset="0" maxOffset="2"/>
              </BFPhysObj>
           </instance>
        </BFNamedBinder>
        <BFNamedBinder binderName="shadowObj2">
           <instance>
              <BFPhysObj>
                 <BFMovingBlobShadowComponent shadowTexture="world\shadows\blob\square_grad_blob.tga" baseNode="ShadowNode_02" ignoreLights="false" width="4.5" minLength="4" maxLength="12" minOffset="0" maxOffset="2"/>
              </BFPhysObj>
           </instance>
        </BFNamedBinder>
        <BFNamedBinder binderName="mainObj">
           <instance>
              <BFPhysObj>
                 <BFSimpleLODComponent modelfile="entities/objects/scenery/CD_RBS_post_red/CD_RBS_post_red.nif"  switch="0 3000 6000"/>
                 <BFGroundFitComponent heightOffset="0.0"/>
              </BFPhysObj>
           </instance>
        </BFNamedBinder>
        <BFBinder>
           <instance>
              <ZTEconomyComponent cost="35">
                 <ZTTransaction name="build" costType="parent" type="debit" category="construction"/>
                 <ZTTransaction name="destroy" cost="80" costType="%parent" type="credit" category="recycling"/>
              </ZTEconomyComponent>
           </instance>
        </BFBinder>
     </binder>
</BFTypedBinder>


Bericht veranderd door: krieke668 - Donderdag, 21 Feb 2013, 22:02
BerichtIk zit even met een probleempje, ik ben bezig met een reskin van BrickBS en ik heb speciale palen ervoor gemaakt, zo van de brede kolossale zuilen.(oorspronkelijk een paal van SPIV, maar dan 5x zo groot). Maar in game werkt ie niet als een gewone paal, aangezien ik verwachte dat je die net zoals die van SPIV zo overal vrij kon plaatsen, maar de paal/zuil wil zich zetten volgens de blokjes in het spel (zoals je in zt2'original' bankjes enzo plaatst). Ik zou eigenlijk niet weten waaraan het ligt, aangezien de codering identiek is aan die van de palen van SPIV. Weet iemand hoe je het oplost?

Alvast bedankt...

:)

mocht het toch wat met de codering te doen hebben:
         
Code
<BFTypedBinder binderType="CD_RBS_post_con">
    <types>
       <entity>
           <scenery>
              <CD_RBS_post_red>
                 <CD_RBS_post_red/>
              </CD_RBS_post_red>
           </scenery>
        </entity>
     </types>
     <instance>
        <BFGEntity entityVersion="1">
           <physObjParenting>
              <parentObj parent="mainObj" child="shadowObj" rottype="use" postype="ignore" attachnode="link"/>
              <parentObj parent="mainObj" child="shadowObj2" rottype="use" postype="ignore" attachnode="link"/>
           </physObjParenting>
        </BFGEntity>
     </instance>
     <shared>
        <UIToggleButton template="adopt">
           <UIAspect>
              <default image="entities\objects\scenery\CD_RBS_post_red\CD_RBS_post_red_icon.dds"/>
           </UIAspect>
           <UIHelpInfo name="" short="" long="" help="" ids="entityname:CD_RBS_post_red"/>
           <on>
              <event msg="ZT_SETPLACEMENTOBJECT" data="BFString" string="CD_RBS_post_red"/>
           </on>
        </UIToggleButton>
        <BFAIEntityDataShared s_Product="Zeta" f_FameReq="10" s_uisort="post_wood_dark2" s_Zoopedia="zoopedia:zoopedia_spivbszd:entry"/>
        <ZTPlacementData>
           <cfootprint width="0" height="0"/>
           <dfootprint width="1" height="1"/>
        </ZTPlacementData>
        <BFGCollisionData isPassable="true"/>
     </shared>
     <binder>
        <BFNamedBinder binderName="shadowObj">
           <instance>
              <BFPhysObj>
                 <BFMovingBlobShadowComponent shadowTexture="world\shadows\blob\square_grad_blob.tga" baseNode="ShadowNode_01" ignoreLights="false" width="4.5" minLength="4" maxLength="12" minOffset="0" maxOffset="2"/>
              </BFPhysObj>
           </instance>
        </BFNamedBinder>
        <BFNamedBinder binderName="shadowObj2">
           <instance>
              <BFPhysObj>
                 <BFMovingBlobShadowComponent shadowTexture="world\shadows\blob\square_grad_blob.tga" baseNode="ShadowNode_02" ignoreLights="false" width="4.5" minLength="4" maxLength="12" minOffset="0" maxOffset="2"/>
              </BFPhysObj>
           </instance>
        </BFNamedBinder>
        <BFNamedBinder binderName="mainObj">
           <instance>
              <BFPhysObj>
                 <BFSimpleLODComponent modelfile="entities/objects/scenery/CD_RBS_post_red/CD_RBS_post_red.nif"  switch="0 3000 6000"/>
                 <BFGroundFitComponent heightOffset="0.0"/>
              </BFPhysObj>
           </instance>
        </BFNamedBinder>
        <BFBinder>
           <instance>
              <ZTEconomyComponent cost="35">
                 <ZTTransaction name="build" costType="parent" type="debit" category="construction"/>
                 <ZTTransaction name="destroy" cost="80" costType="%parent" type="credit" category="recycling"/>
              </ZTEconomyComponent>
           </instance>
        </BFBinder>
     </binder>
</BFTypedBinder>

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 21 Feb 2013 om 21:46
legoman12324
Datum: Donderdag, 21 Feb 2013, 22:05 | Bericht # 2   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Berichten: 644
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

@ krieke668, probeer gripsnap false


een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Bericht@ krieke668, probeer gripsnap false

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 21 Feb 2013 om 22:05
daverijs
Datum: Woensdag, 06 Maa 2013, 19:43 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid
Berichten: 4
Prijzenkast: 0

Vrijwilliger

hoe laat je opjecten bewegen

hallo en doei
Berichthoe laat je opjecten bewegen

Bericht getypt door - daverijs
Toegevoegd op 06 Maa 2013 om 19:43
krieke668
Datum: Woensdag, 06 Maa 2013, 19:48 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 499
Prijzenkast: 4

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 6

Curator

@ daverijs, daar zijn downloads voor...

@ legoman12324, sorry dat ik nog niet geantwoord had, gripsnap="false" werkte niet echt, maar heb ondervonden dat je gridSnap="false" bedoelde, (had ik moeten weten met je dyslexie), en zo doet ie het idd, thanX
Bericht@ daverijs, daar zijn downloads voor...

@ legoman12324, sorry dat ik nog niet geantwoord had, gripsnap="false" werkte niet echt, maar heb ondervonden dat je gridSnap="false" bedoelde, (had ik moeten weten met je dyslexie), en zo doet ie het idd, thanX

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 06 Maa 2013 om 19:48
legoman12324
Datum: Woensdag, 06 Maa 2013, 20:18 | Bericht # 5   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Berichten: 644
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

@ krieke668, ja geeft niet maar ik kan aannemen dat het gelukt is


een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Bericht@ krieke668, ja geeft niet maar ik kan aannemen dat het gelukt is

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 06 Maa 2013 om 20:18
krieke668
Datum: Woensdag, 06 Maa 2013, 21:44 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 499
Prijzenkast: 4

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 6

Curator

Jup, het werkt idd!...
BerichtJup, het werkt idd!...

Bericht getypt door - krieke668
Toegevoegd op 06 Maa 2013 om 21:44
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Design » Vrij bewegen van objecten
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:


Hosted by uCoz