een vraag heb van de EE harbour seal een standbeeld gemaakt maar hij komt als ik het plaats dan zit het voor de helft in de grond hoe kan dit een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
In nif kan je de 3 assen zien: x,y en z.
De x en z as zijn de grond, alles wat onder die as ligt, ligt ook onder de grond in zt2. je moet dus de y-coordinaat groter maken. Dit staat boven scale (had ray gisteren al uit gelegd denk ik, waar dat staat)
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
@ legoman12324,
Ik snap al wat er niet klopt, de blauwe is de Z, dacht dat het de y was... XD (normaal staat de y naar boven, blijkbaar niet in nif)
Dus de groene en rode as vormen de grond in zt2. Als je van boven op het rode of groene oogje klikt, is alles onder de groene of rode lijn die je dan krijgt onder de grond.
Dus je moet de positie op de z-as veranderen. ( een positief getal om naar boven te verplaatsen. Een negatief voor naar beneden...)
dus dat de groene en rode as +- zoals de pic hieronder liggen (bij jouw zeehond zal niet zO laag moeten, omdat een standbeeld een voet heeft, en anders lijkt het alsof ie zweeft en kan omvallen)
Bericht veranderd door: krieke668 - Zaterdag, 24 Nov 2012, 16:44