nu kan ik standbeelden maken uit dieren en vertalen oftewel dat lukt maar bij standbeelden van een orka, zeehond of zeeolifant komen ze er te klein ingame vergeleken met het echte dier
wie weet hoe ik dit kan oplosen een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 499 Prijzenkast:
4 ZTAOCredits:0Reputatie:6
Curator
@ legoman12324,
In nif of de xml file kan je bestand een andere grootte geven. ik doe die meestal via nif omdat je daar het resultaat ziet. Wanneer je op je standbeeld klikt, moet je het aangeduide block openklikken. Bij translation en rotation, staat er ook scale, als je dat getal aan past wordt je voorwerp groter of kleiner...
In de xml is er ook een offset voor, maar ben er niet vertouwd mee...
@ krieke668, oke maar onthoud dat ik de skin, nif en icon van het dier in een download van een sign stop en dan de coding van het sign verder gebruik dus ik gebruik het nif van het dier zelf en als je dat weet waar kan ik dat dan vinden of weet je waar ik de scale in XML kan vinden een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Niet altijd staat 'scale' in het xml bestand. Maar je kunt dit kopieëren van andere coderingen. En achter de model link plaatsen (in de hoofdcodering). Met daarin jou schaal, dan word alles goed verkleint/vergroot.
@ raymondhoek, oke en weet je meschien ook hoe ik via het nif model hem kan vergroten
en nog wat anders het probleem bij de skin op mijn standbeelden is opgelost had niet alle dds file die bij het ni model pasten er bij gezet een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
@ legoman12324, In het NIF bestand heb je (als je Zoo Tycoon model als begin hebt genomen) meerdere lagen. (3 waarschijnlijk). Dat is voor hoe ver je bent ingezoomed. Je kunt hier ook slechts 1 van hebben. Vaak worden deze herkenbaar gemaakt met de naam LOD. Als je hier de details van opent zie je ook een 'scale' die je kunt aanpassen.