Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Page 1 of 3123»
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Showroom » Opvangcentrum De Zwaan
Opvangcentrum De Zwaan
JowJonas
Datum: Maandag, 01 Jun 2015, 20:49 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Opvangcentrum De Zwaan

Tijdlijn

Dierenlijst

1 juni 1975

Welkom in natuurgebied De Zwaan, een park dat na jaren eindelijk openstaat voor het publiek! Het natuurgebied is ongeveer 15 ha groot en herbergt in zijn uitgestrekte bossen enkele merkwaardige dieren, zoals everzwijnen en damherten; verder vinden we hier nog een heleboel rode eekhoorns, bosuilen en andere inheemse vogels. In het midden ligt er een groot meer dat de thuis vormt voor enkele inheemse watervogels zoals knobbelzwanen en wilde eenden, maar ook een aantal exoten hebben zich hier gevestigd.

Om meer aandacht naar het domein te trekken heeft het plaatselijke bestuur besloten om het open te stellen voor het publiek. Er is een ingang aangelegd, enkele picknickplaatsen en er is zelfs een perkje aangelegd voor enkele guanaco's. Een souvenirshop maakt het echte 'toerisme-gevoel' af.

Op dit moment wordt er nog geen inkom gevraagd, indien er een toenemende populariteit is zal dit in de toekomst zeker overwogen worden.

(Sorry voor de lange post, in het vervolg gaan ze korter zijn :) )

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan

Bericht veranderd door: JowJonas - Woensdag, 08 Jul 2015, 16:18
Bericht
Opvangcentrum De Zwaan

Tijdlijn

Dierenlijst

1 juni 1975

Welkom in natuurgebied De Zwaan, een park dat na jaren eindelijk openstaat voor het publiek! Het natuurgebied is ongeveer 15 ha groot en herbergt in zijn uitgestrekte bossen enkele merkwaardige dieren, zoals everzwijnen en damherten; verder vinden we hier nog een heleboel rode eekhoorns, bosuilen en andere inheemse vogels. In het midden ligt er een groot meer dat de thuis vormt voor enkele inheemse watervogels zoals knobbelzwanen en wilde eenden, maar ook een aantal exoten hebben zich hier gevestigd.

Om meer aandacht naar het domein te trekken heeft het plaatselijke bestuur besloten om het open te stellen voor het publiek. Er is een ingang aangelegd, enkele picknickplaatsen en er is zelfs een perkje aangelegd voor enkele guanaco's. Een souvenirshop maakt het echte 'toerisme-gevoel' af.

Op dit moment wordt er nog geen inkom gevraagd, indien er een toenemende populariteit is zal dit in de toekomst zeker overwogen worden.

(Sorry voor de lange post, in het vervolg gaan ze korter zijn :) )

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 01 Jun 2015 om 20:49
ZooZa
Datum: Dinsdag, 02 Jun 2015, 16:51 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

Curator

supervet bedacht! cool, kan niet wachten op meer! :D

Berichtsupervet bedacht! cool, kan niet wachten op meer! :D

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 02 Jun 2015 om 16:51
jeffrey
Datum: Woensdag, 03 Jun 2015, 14:12 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens

Curator

Vind het er heel vet uitzien!, maar vraag me wel af of het af en toe niet iets te modern is voor 1975...

Always look on the bright side of life!

Bericht veranderd door: jeffrey - Woensdag, 03 Jun 2015, 14:17
BerichtVind het er heel vet uitzien!, maar vraag me wel af of het af en toe niet iets te modern is voor 1975...

Bericht getypt door - jeffrey
Toegevoegd op 03 Jun 2015 om 14:12
carnotaurus
Datum: Woensdag, 03 Jun 2015, 16:43 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Lijkt wel op een Duits Wildpark (zoals die in mijn zoo-verslagen topic)!
Maar ik sluit me wel aan bij Jeffrey over het jaartal.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtLijkt wel op een Duits Wildpark (zoals die in mijn zoo-verslagen topic)!
Maar ik sluit me wel aan bij Jeffrey over het jaartal.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 03 Jun 2015 om 16:43
JowJonas
Datum: Woensdag, 03 Jun 2015, 19:31 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ carnotaurus@ jeffrey, Misschien wel waar... ik had namelijk eerst een ingang gebouwd en dan pas het verhaaltje verzonnen :p

--

25 september 1975

Ondanks de ingang van het park nogal wat afschuw opwekte wegens de moderniteit, zijn de bezoekers zeker niet weggebleven. De gunstige ligging, dicht bij de stad, en het goede weer deze zomer hebben heel wat dagjesmensen gelokt. We klokken af met een bezoekersaantal van ongeveer 15 000 bezoekers deze zomer. Dankzij de souvenirshop en donaties is er ook wat geld in het laatje gekomen, wat goed uitkomt. Een rijke vogelliefhebber in de buurt is overleden en had zijn verzameling fazanten nagelaten aan zijn enige erfgenaam, zijn zoon. Aangezien deze laatste niet echt interesse had in het verzorgen van vogels, heeft hij de dieren aan ons park geschonken. Er is in de maand september, wanneer de bezoekersaantallen aanzienlijk rustiger zijn, een aantal volières gebouwd, waarin de dieren momenteel wonen.

Het koppeltje blauwe pauwen loopt los rond over het ingangspleintje.

Vlnr: Goudfazanten, Lady-Amhertsfazanten, rode saterhoenen en de bedreigde Palawan pauwfazant.

Bericht@ carnotaurus@ jeffrey, Misschien wel waar... ik had namelijk eerst een ingang gebouwd en dan pas het verhaaltje verzonnen :p

--

25 september 1975

Ondanks de ingang van het park nogal wat afschuw opwekte wegens de moderniteit, zijn de bezoekers zeker niet weggebleven. De gunstige ligging, dicht bij de stad, en het goede weer deze zomer hebben heel wat dagjesmensen gelokt. We klokken af met een bezoekersaantal van ongeveer 15 000 bezoekers deze zomer. Dankzij de souvenirshop en donaties is er ook wat geld in het laatje gekomen, wat goed uitkomt. Een rijke vogelliefhebber in de buurt is overleden en had zijn verzameling fazanten nagelaten aan zijn enige erfgenaam, zijn zoon. Aangezien deze laatste niet echt interesse had in het verzorgen van vogels, heeft hij de dieren aan ons park geschonken. Er is in de maand september, wanneer de bezoekersaantallen aanzienlijk rustiger zijn, een aantal volières gebouwd, waarin de dieren momenteel wonen.

Het koppeltje blauwe pauwen loopt los rond over het ingangspleintje.

Vlnr: Goudfazanten, Lady-Amhertsfazanten, rode saterhoenen en de bedreigde Palawan pauwfazant.

Toegevoegd op 03 Jun 2015 om 19:31
carnotaurus
Datum: Woensdag, 03 Jun 2015, 19:43 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Nette volières!
Niks extreems of zo, gewoon mooi en vooral erg realistisch.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtNette volières!
Niks extreems of zo, gewoon mooi en vooral erg realistisch.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 03 Jun 2015 om 19:43
Muisjep
Datum: Zondag, 07 Jun 2015, 21:36 | Bericht # 7   
Muisjep 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Stagiaire

Mooi park Jonas! Ik zou alleen iets meer beplanting plaatsen bij de ingang, want de sfeer bij de ingang en eenmaal in het park verschillen naar mijn mening ;)
BerichtMooi park Jonas! Ik zou alleen iets meer beplanting plaatsen bij de ingang, want de sfeer bij de ingang en eenmaal in het park verschillen naar mijn mening ;)

Bericht getypt door - Muisjep
Toegevoegd op 07 Jun 2015 om 21:36
JowJonas
Datum: Maandag, 08 Jun 2015, 19:04 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

@ carnotaurus, Bedankt!

@ Muisjep, Ik snap niet goed waar je beplanting mist? Rondom de ingang is bos.

10 maart 1976

De lente komt eraan! De meeste vogels zijn teruggekeerd van warmere oorden, dus het bos en de vijver komen terug tot leven. Omdat er heel wat mensen vonden dat er te veel gefocust werd op de fazanten, guanaco's en vijvervogels, besloot te overheid om een soort jagershutje aan te leggen vanwaar men inheemse dieren kan bekijken, zoals reeën, damherten, everzwijnen, eekhoorns en egels. Met wat geluk kan je een vos of zelfs een slechtvalk of uil spotten die op jacht is.

Jammer genoeg sluit het park al om 18u, en aangezien de meeste dieren pas bij schemering actief zijn zal er niet veel te zien zijn. Maar hierop heeft de directie een oplossing gevonden. Het domein zal ook toegankelijk na 18u, maar enkel tegen betaling. Er wordt een proefperiode gestart die zal lopen op vrijdagavond, zaterdagavond en woensdagavond, tot aan de zomervakantie. Als dit concept succesvol is, zal dit doorgezet worden gedurende de hele zomervakantie.

Goed nieuws vanuit het guanaco-perk! Er is een kleine guanaco geboren!

Bericht@ carnotaurus, Bedankt!

@ Muisjep, Ik snap niet goed waar je beplanting mist? Rondom de ingang is bos.

10 maart 1976

De lente komt eraan! De meeste vogels zijn teruggekeerd van warmere oorden, dus het bos en de vijver komen terug tot leven. Omdat er heel wat mensen vonden dat er te veel gefocust werd op de fazanten, guanaco's en vijvervogels, besloot te overheid om een soort jagershutje aan te leggen vanwaar men inheemse dieren kan bekijken, zoals reeën, damherten, everzwijnen, eekhoorns en egels. Met wat geluk kan je een vos of zelfs een slechtvalk of uil spotten die op jacht is.

Jammer genoeg sluit het park al om 18u, en aangezien de meeste dieren pas bij schemering actief zijn zal er niet veel te zien zijn. Maar hierop heeft de directie een oplossing gevonden. Het domein zal ook toegankelijk na 18u, maar enkel tegen betaling. Er wordt een proefperiode gestart die zal lopen op vrijdagavond, zaterdagavond en woensdagavond, tot aan de zomervakantie. Als dit concept succesvol is, zal dit doorgezet worden gedurende de hele zomervakantie.

Goed nieuws vanuit het guanaco-perk! Er is een kleine guanaco geboren!

Toegevoegd op 08 Jun 2015 om 19:04
Michelaar
Datum: Maandag, 08 Jun 2015, 19:13 | Bericht # 9   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 1

Kassa Medewerker

Prachtig gemaakt, Jonas, Niets op aante merken  :D

Eigenaar van McCain Zoo!
BerichtPrachtig gemaakt, Jonas, Niets op aante merken  :D

Bericht getypt door - Michelaar
Toegevoegd op 08 Jun 2015 om 19:13
Muisjep
Datum: Maandag, 08 Jun 2015, 20:37 | Bericht # 10   
Muisjep 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Stagiaire

Als ik naar de eerste 2 foto's in dit topic kijk, mis ik toch wat beplanting/aankleding. Maar dat is mijn mening he! ;)

Leuk idee, zo'n jagershutje als uitkijk naar de inheemse diersoorten :)
BerichtAls ik naar de eerste 2 foto's in dit topic kijk, mis ik toch wat beplanting/aankleding. Maar dat is mijn mening he! ;)

Leuk idee, zo'n jagershutje als uitkijk naar de inheemse diersoorten :)

Bericht getypt door - Muisjep
Toegevoegd op 08 Jun 2015 om 20:37
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Showroom » Opvangcentrum De Zwaan
Page 1 of 3123»
Search:

Hosted by uCoz