Mijn verhaal :
Een aantal jaar geleden ben ik op een bepaalde manier ( ik ga maar niet uitweiden over het
hoe en wat , dat is een lang en onintresant verhaal) in het bezit van een vrij groot stuk grond
gekomen. De vorige eigenaar had er al vrij lang niks mee gedaan en t heeft me
een hele poos gekost om t land vrij te maken van rotzooi en ellende.
Het enige wat er van overgebleven is , is een klein watertje.
Maarja , wat doe je dan ? Altijd al mijn droom geweest om een kleine dierentuin te beginnen
maar das financieel nog niet makkelijk.
Dus klein beginnen.
Ik zal jullie voorgaan door mijn dierentuin in aanbouw
en al lopende zal ik jullie de rest van mijn verhaal vertellen.
Als eerste natuurlijk de ingang:
Er mist nog een bord , maar op dit moment weet ik nog niet goed hoe die te maken en in welke layout. Gelukkig weten mensen mijn kleine zoo wel te vinden.
De kassa's , momenteel gesloten, speciaal voor jullie rondleiding een lege Zoo .
Het pleintje direkt achter de kassa's met rechts de toiletten en een kleine hal met wat eettentjes.
Als jullie naar de andere kant kijken zien jullie een kleine gift shop
met wat leuke prulletjes als herinnering. Ik heb de inkomsten hard nodig om deze zoo een beetje draaiend te houden dus voel je vrij om er even binnen te lopen.
Nu lopen we rechtdoor , en ik vertelde net toch dat er niks was overgebleven na de opruiming van de grond behalve een klein watertje. Hier lopen we nu naar toe.
En het eerste wat we zien is een loopbrug , hier lopen we heen en over en dan zal ik jullie iets meer vertellen over dit bijzondere watertje.
Zoals jullie zien is het watertje een eendenvijver geworden. Dit komt zo , ik wist natuurlijk niets van dierentuinen en dieren houden en had ook geen idee
waar te beginnen. Via via werd me een aanbod gedaan voor een paar eendjes. Dit kwam natuurlijk omdat bekend was dat ik een watertje op mijn stukje land heb.
Eendjes waren niet duur , sterker nog , meeste kreeg ik gratis.
Inmiddels is mij ook wel duidelijk geworden waarom , t lijken haast wel konijnen , mijn eenden bestand is in die paar jaar dat ik bezig ben wel ver 9 voudigd en dan ben ik denk nog aan de voorzichtige kant.
t is dat ik een dierenliefhebber ben anders ging ik eieren rapen voor omeletten. In plaats daarvan heb ik me opgegeven voor een adoptie programma en heb al
veel mensen blij gemaakt met een eenden paartje. Maar kom , niet stil staan ....
Nu we een stukje verder gelopen zijn zien we hier nog een mooi uitkijkje over de eenden vijver. En als jullie goed kijken .......weer eieren !
We zijn inmiddels een paar jaar verder en ik heb me hier in de buurt wel een beetje gesetteld als dierentuin directrice. Dat moest ook wel , anders zou het bij eenden blijven.
Na wat netwerken hier en daar , wat nieuwjaar borrels aflopen en afijn , je kent t wel denk ik , kon ik een dealtje sluiten met een grote bekende Zoo ( zal geen namen noemen)
Als ik binnen een bepaalde tijd een goed verblijf zou hebben dan kon ik een paartje overnemen .
Jaaa , nu willen jullie natuurlijk weten wat voor paartje dan. Kom , ik laat het jullie zien , beetje doorstappen nu.
Kunnen jullie het al zien? We lopen nog een stukje dichterbij.
Speciaal voor jullie even het verblijf ingelopen voor een mooie foto.
Ik mag dat , ik ben directrice.
Zo , en hier wou ik het voor nu bij laten. Misschien hebben jullie hier en daar al wat stukjes van andere verblijven gezien , deze komen de volgende keer.