Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Page 3 of 5«12345»
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Showroom » Jarne's zoo's (Zoo's gemaakt door Jarne)
Jarne's zoo's
Verzorger-Jarne
Datum: Woensdag, 28 Mei 2014, 21:15 | Bericht # 21   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Verzorger

@ boerroel545, dat heb je volgens mij ook al eens gezegd bij mijn ZTAO zoo. Ik maak mijn normale paden altijd 1 breed. Bedankt voor je stem.

Ondertussen even een klein nieuwsbericht.

Zowel de Hyacint ara's als de temminck tragopan's hebben een jong gekregen, Allebei zijn het vrouwtjes. Als ze groot zijn zullen ze nog even in onze zoo blijven alvorens naar de Antwerpse Zoo te worden gebracht om daar te kweken met een van de jongen die ze daar hebben.
Aangezien ik ook nog niet had gezegd waar ze vandaan komen zeg ik het nu. Alle vogels komen uit de Antwerpse Zoo.
Binnenkort laat ik dan ook de derde update zien. Stemmen kan nog altijd (zie vorige update).

Added (28 Mei 2014, 21:15)
---------------------------------------------
En de derde update. Dit keer over twee nieuwe verblijven en 2 nieuwe diersoorten. We beginnen bij het pad dat loopt naast de volières en de varkens.
Eerst kijken we eens door de ara volière. We kunnen al een parasol en een stuk van het verblijf zien maar jammer genoeg nog geen dieren in het verblijf achter de volière.

Dan zien we een apeneiland als we verder richting het pleintje gaan. Alleen de apensoort kunnen we nog niet goed zien.

We komen dichterbij en zien dat het withandgibbons zijn. Onze zoo bezit er 3, twee vrouwtjes en een mannetje. Ze komen uit planckendael. Wij hopen binnenkort met ze te kunnen kweken.

Dan kijken we eens door de takahe volière. Helaas zien we enkel een verzorger.

Dan kijken we nog eens om en zien we weer de apen (het zijn de bruine, niet die in dat beige pak).

Dan kijken we eens naar het veranderde plein. Het is gemaakt in Afrikaanse stijl. Zodirect zien we waarom.

Dan gaan we verder. Van een afstandje zien we al dat het een antilope is.

Als we dichterbij komen zien we dat het een Addra gazelle is. Dit is een ernstig bedreigde gazellesoort. Het is de bedoeling dat onze twee vrouwtjes en het mannetje gaan kweken en een grotere kudde opzetten. Ze komen uit een privé reservaat van een rijke man in Afrika die wel geïnteresseerd was in het redden van deze soort door deze dieren af te staan. Zijn kudde was momenteel toch te groot. Omdat het verblijf niet zo groot is zullen er ook enkele jongen weggaan naar andere zoo's. Zodanig hopen wij inteelt te voorkomen en dit dier te redden.

Dat was alles dat nieuw was. Ik hoop dat jullie het mooi vonden. Stemmen kan ook nog altijd. Dit zijn de mogelijkheden:
Caracal
Serval
Afrikaanse goudkat
Vissende kat

In de volgende update laat ik jullie dan een nieuw stuk zien dat vernoemd is naar de dieren waar je nu op kan stemmen. Buiten dat zal ik ook nog iets anders laten zien maar dat is geheim wat dat is. Dat merken jullie volgende keer wel.
Groetjes,
verzorger-jarne

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Donderdag, 29 Mei 2014, 12:41
Bericht@ boerroel545, dat heb je volgens mij ook al eens gezegd bij mijn ZTAO zoo. Ik maak mijn normale paden altijd 1 breed. Bedankt voor je stem.

Ondertussen even een klein nieuwsbericht.

Zowel de Hyacint ara's als de temminck tragopan's hebben een jong gekregen, Allebei zijn het vrouwtjes. Als ze groot zijn zullen ze nog even in onze zoo blijven alvorens naar de Antwerpse Zoo te worden gebracht om daar te kweken met een van de jongen die ze daar hebben.
Aangezien ik ook nog niet had gezegd waar ze vandaan komen zeg ik het nu. Alle vogels komen uit de Antwerpse Zoo.
Binnenkort laat ik dan ook de derde update zien. Stemmen kan nog altijd (zie vorige update).

Added (28 Mei 2014, 21:15)
En de derde update. Dit keer over twee nieuwe verblijven en 2 nieuwe diersoorten. We beginnen bij het pad dat loopt naast de volières en de varkens.
Eerst kijken we eens door de ara volière. We kunnen al een parasol en een stuk van het verblijf zien maar jammer genoeg nog geen dieren in het verblijf achter de volière.

Dan zien we een apeneiland als we verder richting het pleintje gaan. Alleen de apensoort kunnen we nog niet goed zien.

We komen dichterbij en zien dat het withandgibbons zijn. Onze zoo bezit er 3, twee vrouwtjes en een mannetje. Ze komen uit planckendael. Wij hopen binnenkort met ze te kunnen kweken.

Dan kijken we eens door de takahe volière. Helaas zien we enkel een verzorger.

Dan kijken we nog eens om en zien we weer de apen (het zijn de bruine, niet die in dat beige pak).

Dan kijken we eens naar het veranderde plein. Het is gemaakt in Afrikaanse stijl. Zodirect zien we waarom.

Dan gaan we verder. Van een afstandje zien we al dat het een antilope is.

Als we dichterbij komen zien we dat het een Addra gazelle is. Dit is een ernstig bedreigde gazellesoort. Het is de bedoeling dat onze twee vrouwtjes en het mannetje gaan kweken en een grotere kudde opzetten. Ze komen uit een privé reservaat van een rijke man in Afrika die wel geïnteresseerd was in het redden van deze soort door deze dieren af te staan. Zijn kudde was momenteel toch te groot. Omdat het verblijf niet zo groot is zullen er ook enkele jongen weggaan naar andere zoo's. Zodanig hopen wij inteelt te voorkomen en dit dier te redden.

Dat was alles dat nieuw was. Ik hoop dat jullie het mooi vonden. Stemmen kan ook nog altijd. Dit zijn de mogelijkheden:
Caracal
Serval
Afrikaanse goudkat
Vissende kat

In de volgende update laat ik jullie dan een nieuw stuk zien dat vernoemd is naar de dieren waar je nu op kan stemmen. Buiten dat zal ik ook nog iets anders laten zien maar dat is geheim wat dat is. Dat merken jullie volgende keer wel.
Groetjes,
verzorger-jarne

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 28 Mei 2014 om 21:15
KoenZoo
Datum: Donderdag, 29 Mei 2014, 10:10 | Bericht # 22   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Leuk gemaakt, zou graag een foto van bovenaf willen zien ;)

Caracal 
Serval 
Afrikaanse goudkat 
Vissende kat
  I
BerichtLeuk gemaakt, zou graag een foto van bovenaf willen zien ;)

Caracal 
Serval 
Afrikaanse goudkat 
Vissende kat
  I

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 29 Mei 2014 om 10:10
Verzorger-Jarne
Datum: Donderdag, 29 Mei 2014, 13:29 | Bericht # 23   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ KoenZoo, bedankt voor je reactie en vooral bedankt voor je stem. Ik zal dan binnenkort eens enkele luchtfoto's laten zien. Ondertussen heb ik ook al enkele dingen aangepast in mijn vorige bericht (ik was vergeten te zeggen waar de dieren vandaan komen).

Added (29 Mei 2014, 13:29)
Omdat ik nu al bezig ben met een verblijf voor katten ga ik het normaal gezien straks laten zien. Als er niemand meer stemt dan bouw ik 2 verblijven. 1 voor de goudkat en 1 voor de vissende kat.

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Donderdag, 29 Mei 2014, 12:42
Bericht@ KoenZoo, bedankt voor je reactie en vooral bedankt voor je stem. Ik zal dan binnenkort eens enkele luchtfoto's laten zien. Ondertussen heb ik ook al enkele dingen aangepast in mijn vorige bericht (ik was vergeten te zeggen waar de dieren vandaan komen).

Added (29 Mei 2014, 13:29)
Omdat ik nu al bezig ben met een verblijf voor katten ga ik het normaal gezien straks laten zien. Als er niemand meer stemt dan bouw ik 2 verblijven. 1 voor de goudkat en 1 voor de vissende kat.

Toegevoegd op 29 Mei 2014 om 13:29
ZooZa
Datum: Donderdag, 29 Mei 2014, 14:20 | Bericht # 24   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

ho ik stem op de caracal ;-)
vind ik namelijk een supercoole kat!!
groetjes van mij

Berichtho ik stem op de caracal ;-)
vind ik namelijk een supercoole kat!!
groetjes van mij

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 29 Mei 2014 om 14:20
Laraatje2008
Datum: Donderdag, 29 Mei 2014, 14:36 | Bericht # 25   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 10

ZTAO
Reputatie: 4

Voormalig Crewlid
Directeur

Ziet er goed uit,leuke aparte dieren en op het laatste plaatje lijkt net of er een dier zweeft Maar dat is de ingang. En leuk die Afrikaanse tafels Goed gedaan. Groetjes van Laraatje

En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!
BerichtZiet er goed uit,leuke aparte dieren en op het laatste plaatje lijkt net of er een dier zweeft Maar dat is de ingang. En leuk die Afrikaanse tafels Goed gedaan. Groetjes van Laraatje

Bericht getypt door - Laraatje2008
Toegevoegd op 29 Mei 2014 om 14:36
Verzorger-Jarne
Datum: Donderdag, 29 Mei 2014, 14:44 | Bericht # 26   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

En de vierde update al. Het gaat snel en Lake Zoo Belgium wordt snel groter. Nu zijn er weeral 2 diersoorten bijgekomen.
Eerst gaan we richting het plein. Als we ter hoogte van de varkens zijn is er heel duidelijk een verandering te zien. Het wemelt van de bezoekers. Nu Lake Zoo 8 diersoorten heeft die bezigtigbaar zijn hebben we de deuren opngegooit voor het publiek.

Dan lopen we verder en zien we in de verte al een soort vijver naast het plein.

Als we dichterbij gaan kijken zien we dat het een rotsvijvertje is met een waterval. Een leuke aanvulling dus bij het eetplein en bovendien mooi om naar te kijken.

Dan gaan we terug en zien we een poort even verderop naast het gibboneiland.

Als we dichterbij komen zien we duidelijk wat er op staat: cats, Dat is dus het gebied waar al onze katten komen. Omdat onze katten nog zijn aan het wennen is het afgesloten met touw. Blijkbaar probeert deze bezoeker toch nog een glimp op te vangen van de dieren. Gelukkig mogen wij wel binnen.

Dan zien we 2 verblijven bestaande uit verschillende stukken. Eerst kijken we naar links.

Omdat we nog niks zien kijken we wat aandachtiger in het dichtstbijzijnde stuk.

En als we inzoomen zien we het. Een vissende kat. Dit is het mannetje. Wij hebben een koppeltje. Hij komt uit Diergaarde Blijdorp en zij was gevonden door de douane en in beslag genomen.

Dan kijken we eens in het andere stuk waar het vrouwtje zit. Ze zijn momenteel gescheiden om even te wennen aan elkaar en de omgeving. Later worden ze samengezet in de hoop dat ze gaan kweken.

En weeral moeten we even inzoomen om haar te zien.

Dan kijken we naar rechts en zien de andere kooi. Ook deze heeft 2 buitenverblijven.

We kijken in het eerste deel en zoeken naar de bewoner(s).

Na even geduld en wat inzoomen zien we het toch. Een mannetjes Afrikaanse goudkat. Ook hier hebben wij een koppeltje van.

Dan kijken we in het andere stuk. Hier zit het vrouwtje. Ze zijn om dezelfde reden als de vissende katten gescheiden. Beide katten komen van de douane die ze had gevonden in een auto. Blijkbaar probeerden ze ze naar de Antwerpse haven te smokkelen om ze via daar naar een rijke zakenman zijn privé zoo te sturen in Engeland.

Ook hier zien we niet veel dus zoomen we maar even in.

Dan kijken we nog eens even in de binnenverblijven.
Die van de goudkatten.

En die van de vissende katten. Hun binnenverblijf bestaat uit 2 delen.

Als laatste nog enkele luchtfoto's. Op verzoek van Koenzoo, hier foto's van het apeneiland en de gazelles.

En nu de katten. Links de vissende katten en rechts de Afrikaanse goudkatten.

Dat was de vierde update. Ik hoop dat jullie het mooi vonden. Tips zijn altijd welkom.
Ook kunnen jullie weer stemmen. Deze keer over welk Groot Afrikaans dier ik ga gebruiken in mijn zevende update.
Dit zijn de mogelijkheden:
Afrikaanse olifant
Afrikaanse buffel
Witte neushoorn
Masaigiraffe
Rothschild giraffe

Volgende keer laat ik jullie enkele apen zien. Hier een tip die geld voor al de apen die ik dan laat zien. Ze wonen maar op 1 eiland in het wild. rarara, welke apen zijn het?
Groetjes,
Jarne

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Donderdag, 29 Mei 2014, 15:10
BerichtEn de vierde update al. Het gaat snel en Lake Zoo Belgium wordt snel groter. Nu zijn er weeral 2 diersoorten bijgekomen.
Eerst gaan we richting het plein. Als we ter hoogte van de varkens zijn is er heel duidelijk een verandering te zien. Het wemelt van de bezoekers. Nu Lake Zoo 8 diersoorten heeft die bezigtigbaar zijn hebben we de deuren opngegooit voor het publiek.

Dan lopen we verder en zien we in de verte al een soort vijver naast het plein.

Als we dichterbij gaan kijken zien we dat het een rotsvijvertje is met een waterval. Een leuke aanvulling dus bij het eetplein en bovendien mooi om naar te kijken.

Dan gaan we terug en zien we een poort even verderop naast het gibboneiland.

Als we dichterbij komen zien we duidelijk wat er op staat: cats, Dat is dus het gebied waar al onze katten komen. Omdat onze katten nog zijn aan het wennen is het afgesloten met touw. Blijkbaar probeert deze bezoeker toch nog een glimp op te vangen van de dieren. Gelukkig mogen wij wel binnen.

Dan zien we 2 verblijven bestaande uit verschillende stukken. Eerst kijken we naar links.

Omdat we nog niks zien kijken we wat aandachtiger in het dichtstbijzijnde stuk.

En als we inzoomen zien we het. Een vissende kat. Dit is het mannetje. Wij hebben een koppeltje. Hij komt uit Diergaarde Blijdorp en zij was gevonden door de douane en in beslag genomen.

Dan kijken we eens in het andere stuk waar het vrouwtje zit. Ze zijn momenteel gescheiden om even te wennen aan elkaar en de omgeving. Later worden ze samengezet in de hoop dat ze gaan kweken.

En weeral moeten we even inzoomen om haar te zien.

Dan kijken we naar rechts en zien de andere kooi. Ook deze heeft 2 buitenverblijven.

We kijken in het eerste deel en zoeken naar de bewoner(s).

Na even geduld en wat inzoomen zien we het toch. Een mannetjes Afrikaanse goudkat. Ook hier hebben wij een koppeltje van.

Dan kijken we in het andere stuk. Hier zit het vrouwtje. Ze zijn om dezelfde reden als de vissende katten gescheiden. Beide katten komen van de douane die ze had gevonden in een auto. Blijkbaar probeerden ze ze naar de Antwerpse haven te smokkelen om ze via daar naar een rijke zakenman zijn privé zoo te sturen in Engeland.

Ook hier zien we niet veel dus zoomen we maar even in.

Dan kijken we nog eens even in de binnenverblijven.
Die van de goudkatten.

En die van de vissende katten. Hun binnenverblijf bestaat uit 2 delen.

Als laatste nog enkele luchtfoto's. Op verzoek van Koenzoo, hier foto's van het apeneiland en de gazelles.

En nu de katten. Links de vissende katten en rechts de Afrikaanse goudkatten.

Dat was de vierde update. Ik hoop dat jullie het mooi vonden. Tips zijn altijd welkom.
Ook kunnen jullie weer stemmen. Deze keer over welk Groot Afrikaans dier ik ga gebruiken in mijn zevende update.
Dit zijn de mogelijkheden:
Afrikaanse olifant
Afrikaanse buffel
Witte neushoorn
Masaigiraffe
Rothschild giraffe

Volgende keer laat ik jullie enkele apen zien. Hier een tip die geld voor al de apen die ik dan laat zien. Ze wonen maar op 1 eiland in het wild. rarara, welke apen zijn het?
Groetjes,
Jarne

Toegevoegd op 29 Mei 2014 om 14:44
JowJonas
Datum: Donderdag, 29 Mei 2014, 18:25 | Bericht # 27   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Leuke zoo! Ik hou vooral van het apeneiland! Enkel die ijzeren hekken vind ik niet mooi, je had beter glas kunnen gebruiken.
En ik stem voor de olifanten.

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
BerichtLeuke zoo! Ik hou vooral van het apeneiland! Enkel die ijzeren hekken vind ik niet mooi, je had beter glas kunnen gebruiken.
En ik stem voor de olifanten.

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 29 Mei 2014 om 18:25
Verzorger-Jarne
Datum: Donderdag, 29 Mei 2014, 18:33 | Bericht # 28   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ JowJonas, plexiglas was misschien mooier maar plexiglas is ook duurder dan ijzeren tralies. Lake Zoo Belgium heeft immers nog altijd een beperkt kapitaal en probeert eerst aan wat dieren te geraken en die dieren een goed thuis te geven. Later zal ik aan modernisatie doen.

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Donderdag, 29 Mei 2014, 19:03
Bericht@ JowJonas, plexiglas was misschien mooier maar plexiglas is ook duurder dan ijzeren tralies. Lake Zoo Belgium heeft immers nog altijd een beperkt kapitaal en probeert eerst aan wat dieren te geraken en die dieren een goed thuis te geven. Later zal ik aan modernisatie doen.

Toegevoegd op 29 Mei 2014 om 18:33
Michelaar
Datum: Donderdag, 29 Mei 2014, 19:15 | Bericht # 29   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 1

Kassa Medewerker

@ Verzorger-Jarne, Erg Mooi! Alleen vindt ik de hokken naast elkaar niet zo mooi.. Ik Stem voor De Afrikaanse Olifanten

Eigenaar van McCain Zoo!
Bericht@ Verzorger-Jarne, Erg Mooi! Alleen vindt ik de hokken naast elkaar niet zo mooi.. Ik Stem voor De Afrikaanse Olifanten

Bericht getypt door - Michelaar
Toegevoegd op 29 Mei 2014 om 19:15
Verzorger-Jarne
Datum: Donderdag, 29 Mei 2014, 20:19 | Bericht # 30   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ Michelaar, bedoel je dat de kattenhokken uit meerdere delen bestaan? Als het dat is dan heb je hier de rede.

Groot nieuws: Nieuw leven bij de gibbons en de Afrikaanse goudkatten.
De gibbons en de goudkatten hebben allebei gepaard en dit is het resultaat:
1 jong vrouwtje bij de withandgibbons. Zij zal een tijdje bij ons blijven alvorens naar Planckendael te verhuizen.

Ook bij de goudkatten hebben we geluk gehad. Onze vrouwtjes gouden kat is nu de trotse moeder van een tweeling. Een vrouwtje en een mannetje. Als zij iets groter zijn zal het mannetje terug bij hen worden gezet. Nu staan zij apart.

En ook bij de vissende katten hebben wij goed nieuws. Na enkele testen is gebleken dat ons vrouwtje zwanger is. Zij staat nu ook apart van de man zodat ze als de tijd er is in alle rust kan bevallen.

Dat was onze korte mededeling.

Added (29 Mei 2014, 20:19)
En al de vijfde update (dat gaat snel).
Lake Zoo groeit enorm snel nu het wat extra geld krijgt van de gemeente en nu er zo veel mensen komen. Met dat geld is nu weer een stuk gebouwd dat over 1 thema gaat. Dit stuk gaat over Madagaskar en het is redelijk speciaal omdat Lake Zoo Belgium daarmee de grootste collectie maki's heeft van heel België. We nemen eens een kijkje.
We starten bij het pad tussen de rotsvijver en de gibbons, het Madagaskargebied is ook langs de andere kant van het eiland te bereiken.

Dan gaan we verder naar de eerste kooi. Daar zitten Gouden Bamboemaki's in. Onze drie dieren (2 vrouwtjes en een mannetje) zijn gewond gevonden in het wild en zijn in onze zoo om te herstellen en een groep op te zetten. Later zal ook een deel van de jongen terug in het wild worden uitgezet om daar de populatie te versterken.

Dan zien we in de kooi ernaast een andere soort makiachtigen, rode vari's. Het zijn er ook 3, twee vrouwtjes en een mannetje. Ze komen uit de Antwerpse zoo.

Dan komen we bij een splitsing. Links is verder naar het Madagaskarstuk. Rechts heb je weer een splitsing. Als je daar naar rechts zou gaan kom je terug bij de kattenboog.

Wij slaan dus linksaf en kijken eens naar de kooi aan de rechterkant. Hier leeft ons koppeltje fossa's. Ze komen uit Belfast Zoo.

Dan kijken we achter ons en zien nog een keer de rode vari's.

Dan lopen we verder en zien we aan de linkerkant onze drie zwart-witte vari's. Ook dit zijn 2 vrouwtje's en een mannetje. Ze komen uit Artis.

Dan zien we naast de zwart-witte vari's nog een andere soort maki's. De meest voorkomende maki's in dierentuinen mochten natuurlijk niet ontbreken. Ringstaartmaki's. Deze komen ook uit de Antwerpse zoo. Het zijn er ook weer 3 (2 vrouwtjes en een mannetje).

Dan vinden we tegenover de ringstaartmaki's nog een kleine volière. Hier zitten 2 Vogelsoorten van Madagaskar in. Een koppeltje Madagaskarralreigers en 3 witborstelrallen (2 vrouwtjes en een mannetje). Deze vogels zijn uit eieren gekomen die door de Douane in beslag zijn genomen. Na enkele DNA testen is gelukkig gebleken dat het geen familie van elkaar is en dat we er mee kunnen kweken.

En als laatste zien we naast de ringstaartmaki's nog de grootste makisoort. Drie indri's. Ook dit zijn 2 vrouwtjes met een mannetje. Ze komen uit een reservaat in Madagaskar. Wij hebben ze gekregen op de voorwaarde dat we er mee zouden kweken en enkele van de jongen terug in het park zouden zetten.

En dan als laatste nog 2 luchtfoto's van het Madagaskargedeelte. Aan de linkerkant vinde we dus van voren naar achteren: Gouden baboemaki's, rode vari's, zwart-witte vari's, ringstaartmaki's en Indri's. Rechts vinden we van voor naar achter: Fossa's en Vogel's van Madagaskar.

Dit was al weer de vijfde update. Voor diegenen die die metalen hekken niet mooi vinden. Momenteel investeert Lake Zoo vooral in dieren. Later zullen er modernisatie's worden uitgevoerd. Wat ik volgende keer ga laten zien weet ik nog niet maar je kan nog steeds stemmen op welk groot Afrikaans dier ik ga gebruiken in mijn overvolgende update.
Hier nog even de mogelijkheden en het aantal stemmen:
Afrikaanse olifant  1
Afrikaanse buffel   0
Witte neushoorn    0
Masaigiraffe          0
Rothschild giraffe 0
Ik hoop dat jullie het een beetje mooi vonden voor goedkope verblijven en groetjes van Jarne

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Donderdag, 29 Mei 2014, 19:29
Bericht@ Michelaar, bedoel je dat de kattenhokken uit meerdere delen bestaan? Als het dat is dan heb je hier de rede.

Groot nieuws: Nieuw leven bij de gibbons en de Afrikaanse goudkatten.
De gibbons en de goudkatten hebben allebei gepaard en dit is het resultaat:
1 jong vrouwtje bij de withandgibbons. Zij zal een tijdje bij ons blijven alvorens naar Planckendael te verhuizen.

Ook bij de goudkatten hebben we geluk gehad. Onze vrouwtjes gouden kat is nu de trotse moeder van een tweeling. Een vrouwtje en een mannetje. Als zij iets groter zijn zal het mannetje terug bij hen worden gezet. Nu staan zij apart.

En ook bij de vissende katten hebben wij goed nieuws. Na enkele testen is gebleken dat ons vrouwtje zwanger is. Zij staat nu ook apart van de man zodat ze als de tijd er is in alle rust kan bevallen.

Dat was onze korte mededeling.

Added (29 Mei 2014, 20:19)
En al de vijfde update (dat gaat snel).
Lake Zoo groeit enorm snel nu het wat extra geld krijgt van de gemeente en nu er zo veel mensen komen. Met dat geld is nu weer een stuk gebouwd dat over 1 thema gaat. Dit stuk gaat over Madagaskar en het is redelijk speciaal omdat Lake Zoo Belgium daarmee de grootste collectie maki's heeft van heel België. We nemen eens een kijkje.
We starten bij het pad tussen de rotsvijver en de gibbons, het Madagaskargebied is ook langs de andere kant van het eiland te bereiken.

Dan gaan we verder naar de eerste kooi. Daar zitten Gouden Bamboemaki's in. Onze drie dieren (2 vrouwtjes en een mannetje) zijn gewond gevonden in het wild en zijn in onze zoo om te herstellen en een groep op te zetten. Later zal ook een deel van de jongen terug in het wild worden uitgezet om daar de populatie te versterken.

Dan zien we in de kooi ernaast een andere soort makiachtigen, rode vari's. Het zijn er ook 3, twee vrouwtjes en een mannetje. Ze komen uit de Antwerpse zoo.

Dan komen we bij een splitsing. Links is verder naar het Madagaskarstuk. Rechts heb je weer een splitsing. Als je daar naar rechts zou gaan kom je terug bij de kattenboog.

Wij slaan dus linksaf en kijken eens naar de kooi aan de rechterkant. Hier leeft ons koppeltje fossa's. Ze komen uit Belfast Zoo.

Dan kijken we achter ons en zien nog een keer de rode vari's.

Dan lopen we verder en zien we aan de linkerkant onze drie zwart-witte vari's. Ook dit zijn 2 vrouwtje's en een mannetje. Ze komen uit Artis.

Dan zien we naast de zwart-witte vari's nog een andere soort maki's. De meest voorkomende maki's in dierentuinen mochten natuurlijk niet ontbreken. Ringstaartmaki's. Deze komen ook uit de Antwerpse zoo. Het zijn er ook weer 3 (2 vrouwtjes en een mannetje).

Dan vinden we tegenover de ringstaartmaki's nog een kleine volière. Hier zitten 2 Vogelsoorten van Madagaskar in. Een koppeltje Madagaskarralreigers en 3 witborstelrallen (2 vrouwtjes en een mannetje). Deze vogels zijn uit eieren gekomen die door de Douane in beslag zijn genomen. Na enkele DNA testen is gelukkig gebleken dat het geen familie van elkaar is en dat we er mee kunnen kweken.

En als laatste zien we naast de ringstaartmaki's nog de grootste makisoort. Drie indri's. Ook dit zijn 2 vrouwtjes met een mannetje. Ze komen uit een reservaat in Madagaskar. Wij hebben ze gekregen op de voorwaarde dat we er mee zouden kweken en enkele van de jongen terug in het park zouden zetten.

En dan als laatste nog 2 luchtfoto's van het Madagaskargedeelte. Aan de linkerkant vinde we dus van voren naar achteren: Gouden baboemaki's, rode vari's, zwart-witte vari's, ringstaartmaki's en Indri's. Rechts vinden we van voor naar achter: Fossa's en Vogel's van Madagaskar.

Dit was al weer de vijfde update. Voor diegenen die die metalen hekken niet mooi vinden. Momenteel investeert Lake Zoo vooral in dieren. Later zullen er modernisatie's worden uitgevoerd. Wat ik volgende keer ga laten zien weet ik nog niet maar je kan nog steeds stemmen op welk groot Afrikaans dier ik ga gebruiken in mijn overvolgende update.
Hier nog even de mogelijkheden en het aantal stemmen:
Afrikaanse olifant  1
Afrikaanse buffel   0
Witte neushoorn    0
Masaigiraffe          0
Rothschild giraffe 0
Ik hoop dat jullie het een beetje mooi vonden voor goedkope verblijven en groetjes van Jarne

Toegevoegd op 29 Mei 2014 om 20:19
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Showroom » Jarne's zoo's (Zoo's gemaakt door Jarne)
Page 3 of 5«12345»
Search:

Hosted by uCoz