Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina
 

Page 1 of 41234»
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Algemeen » Zoo Tycoon 2 --> Zoo Tycoon 3
Zoo Tycoon 2 --> Zoo Tycoon 3
KoenZoo
Datum: Vrijdag, 18 Apr 2014, 14:33 | Bericht # 1   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 84
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

De laatste uitbreiding van Zoo Tycoon 2 kwam alweer in 2007 uit. In 2008 kwam de complete collectie uit, maar die had eigenlijk ook niks nieuws. Vorig jaar was er dan ineens een nieuwe versie voor op de consoles, maar over een echte Zoo Tycoon 3 voor op de PC is er nog steeds niks bekend, maar het is in ieder geval goed dat gebleken is dat Zoo Tycoon nog niet dood is.

Daarom, omdat er nog niks bekend is, wat lijkt jullie leuk om te zien in Zoo Tycoon 3, enigszins rekening houdend met de gebreken van Zoo Tycoon 2? Ik had de volgende dingen:

1. Je moet dieren bezig zien te houden. Nu heb je natuurlijk ook al de verschillende factoren (buiten eten, drinken en ruimte), maar buiten dat ze dan ontevreden worden, heeft dit geen echte gevolgen (ja dat gasten dan wat minder blij zijn). Wat mij leuk lijkt is dat ze dit wat meer gevolgen met zich meegeven. Je moet - zoals ik al zei - zorgen dat dieren genoeg interactie mogelijkheden hebben. Denk bij ijsberen niet alleen aan tonnen, maar ook aan water en bij dieren die ook wel eens willen rennen (een zebra die een sprintje trekt) aan dat ze daarvoor de ruimte hebben. Mocht dit niet gebeuren, dan is het niet zo dat ze alleen maar ongelukkig worden, maar dat ze dan ook stereotype gedrag gaan vertonen. Je ziet geregeld in dierentuinen dat een dier rondjes loopt (denk bijvoorbeeld aan de Amour panter in Blijdorp) uit verveling. Het lijkt mij leuk als dit in Zoo Tycoon 3 ook zo zou zijn. Bezoekers hebben dan weer 3 favorieten dieren (op basis van de dieren die jij in je zoo hebt, want nu hebben ze vaak een favoriet dier wat je niet eens hebt) en als een van hun favorieten dieren dit gedrag vertoond, dat ze dan bv. ongelukkig worden en sneller vertrekken en geen dingen meer kopen/doneren. Eventueel zelfs dat dit, mochten alle 3 de dieren waar hun van houden dit gedrag vertonen, ervoor zorgt dat ze zo boos worden, dat ze hun kennissen jouw dierentuin afraden, waardoor je minder gasten krijgt. Ik zie dan ook graag dat reputatie onder bezoekers een waarde krijgt. Als dit hoog is krijg je dan meer bezoekers.

2. Nieuw systeem om aan dieren te komen. Nu koop je je dieren, wat in de dierentuinenwereld eigenlijk heel ongebruikelijk is. Daarom lijkt het mij leuk dat je ervoor kan kiezen om dieren te ruilen. Stel jij hebt een troep leeuwen en je krijgt jongen. Dat je dan naar een soort van marktscherm kan gaan en dat daar dan tien andere dierentuinen zijn gelinkt en dat je dan kan zien van ah dierentuin X is op zoek naar een mannelijke leeuw. Vervolgens kan jij jouw dier dan aanbieden bij dierentuin X. Deze geeft je vervolgens drie opties om uit te kiezen. Bv voor een mannelijke leeuw zou je een tijger terug kunnen krijgen of een trio struisvogels. Ook heb je gespecialiseerde zoos, dus dat Zoo X heel veel waterdieren heeft en een andere zoo bv weer een safaripark is.

Buiten ruilen kan je ook dieren schenken. Mocht je bv. een dier hebben waar je vanaf moet, maar de dierentuin met wie je wilt ruilen heeft geen goede tegendeal, dat je ze dan kan schenken. Hiervoor bouw je dan weer een reputatie op met die zoo. Mocht je in de toekomst dan zien dat diezelfde zoo een dier aanbied wat jij wilt hebben, maar je kan hem niks aanbieden waar hij naar op zoek is, dat je dan ook dat dier gratis en voor niets krijgt. Natuurlijk daalt je reputatie dan weer en het is puur afhankelijk van het dier hoeveel je reputatie toe- of afneemt. Bv. een zebra kost/levert minder reputatie op dan wanneer jij een leeuw schenkt, wat ervoor zorgt dat je veel reputatie krijgt.

Op deze manier wordt het spel realistischer en worden sommige dieren lastiger om aan te komen, nu is het gewoon dat je vanaf reputatie 5 sterren alle dieren kan krijgen. Mij lijkt het leuker dat je hiervoor dus ook moet ruilen en relaties met andere zoos moet opbouwen.

3. Fokprogramma's. Je hebt nu wel bedreigde diersoorten, maar hier doen ze niks mee. Het lijkt mij leuk dat voor bepaalde diersoorten er een fokprogramma is. Voor bijvoorbeeld een zebra hoeft dit niet, maar voor dieren als een Aziatische olifant, Sumatraanse tijger of Chinese reuzenpanda is dit wel zo realistisch. Om hieraan mee te doen krijg je na verloop van tijd een invitatie. Stel na een maand benadert dierentuin X (de houder van het fokprogramma) jou of je wilt meedoen aan het fokprogramma voor de Sumatraanse tijger. Hiervoor moet je echter wel aan een aantal eisen voldoen. Je moet een verblijf maken met een oppervlakte wat minimaal 20*15 hokjes is en tevens een apart verblijf voor het vrouwtje, zodat ze gescheiden kunnen worden. Natuurlijk moet de ondergrond goed zijn (gras of tropisch regenwoud), er dient een speeltoestel te zijn en tevens een binnenverblijf van 6*3 hokjes voor ieder dier. Als je het verblijf gemaakt heb kan je via een speciale optie aangeven dat dat verblijf dus voor het fokprogramma is. Het spel kijkt dan of je aan alle eisen voldoet. Als dit het geval is krijg je (je koopt ze niet) vervolgens een koppeltje tijgers. Hier kan je vervolgens mee gaan fokken, maar soms kan het ook voorkomen dat de fokprogrammahouder ze terugroept (omdat ze nodig zijn in een andere dierentuin) of dat je bv. een nieuw vrouwtje krijgt en die andere moet teruggeven. Ditzelfde voor de jongen, die worden gewoon naar een andere dierentuin verhuist als ze volwassen zijn. Mocht je na verloop van tijd voor 5 diersoorten in een fokprogramma zitten, dan krijg je zelf de gelegenheid om een fokprogramma te gaan leiden. Dit begint met een wat simpeler (als in de zin van niet zo aansprekend) dier (dus niet direct een olifant of tijger) zoals een Visaya wrattenzwijn. Je krijgt dan de volledige zeggenschap over dat fokprogramma en begint dan met 10 dieren, 5 mannetjes, 5 vrouwtjes. Je kan ze zelf allemaal houden, maar je kan ook een koppeltje schenken aan een andere dierentuin. Je moet wel rekening houden dat je de dieren af en toe uitwisselt en voorkomen dat er incest optreed (voor het gemak zouden ze moeten instellen dat de 3e generatie met elkaar kunnen paren, want anders wordt het te moeilijk). Als je dit dan ook goed doet (de populatie neemt toe), krijg je meer kansen op meer speciale diersoorten.

4. Binnenverblijven/overdekte gebouwen. Je kan nu via verhoogde paden wel gebouwen maken, maar dit moet mij inziens makkelijker kunnen. Dat je gewoon de hekken neerzet en dan via een simpele optie dat verblijf kan selecteren en er dan een dak op kan laten plaatsen. Je kan dit dak verhogen, kiezen uit kleuren dakpannen (of geen dakpannen), plat dak, puntdak, ect... Op deze manier zou je ook overdekte hallen moeten kunnen maken, waarin je eetgelegenheden kan plaatsen.

5. Bouwtijden. Nu is het zo dat wanneer je iets bouwt, het er gelijk staat. Het lijkt mij leuker dat je een bouwmodus hebt, waarin je een verblijf moet ontwerpen. Je kan kiezen om het spel dan te laten doorlopen of te pauzeren. Je maakt vervolgens het verblijf zoals je het wilt hebben en dan wordt het voor je gemaakt. Afhankelijk van hoe groot/uitgebreid het is, ben je een bepaalde tijd bezig. Bijvoorbeeld een hokje van 5*3 is zo af (maar nog steeds 5 minuten), terwijl een groot uitgebreid jungleverblijf van 20*15 met extreem veel bomen/planten en een binnenverblijf dan weer langer duurt (tot maximaal een kwartier).

6. Snelheid waarmee je dieren krijgt. Net als punt 5, krijg je niet direct je dieren als je ze aanvraagt/koopt/whatever. Afhankelijk waar de dierentuin ligt waarmee je ze ruilt, duurt het tot maximaal één dag in het spel (een dag in het spel zou dan 2 uur duren). Lijkt me ook wel interessant.

7. Nacht en seizoenen. Nu heb je wel een nacht, maar dat maakt niks uit. Mij lijkt het leuk dat je te maken hebt met dagen en dus kloktijden. Iedere dag duurt 2 uur in het echt. Je dierentuin is dan open van 6:00 tot 22:00. Iedere 2 uur is je dierentuin dus 80 minuten open en 40 minuten dicht. Zodra je dierentuin dicht is verdwijnen je gasten meteen (ze lopen naar de uitgang). Zodra je dierentuin opengaat, komen de gasten weer naar je dierentuin. Echter moeten ze dan zorgen dat er een realistischer aantal gasten komt (dus na verloop van tijd honderden) en je dus ook echt drukke paden krijgt. Nu heb je misschien maar 100 gasten op zijn meest. 's Nachts gaan sommige dieren dan weer naar binnen en gaan die dan ook echt slapen. 's Nachts is echter het moment dat bouwen sneller gaat. Waar je overdag maximaal 15 minuten moet wachten tot een verblijf af is, is dat 's nachts maar 7,5 minuten.

Verder ook seizoenen. Een seizoen duurt 2 speeldagen, kortom een heel jaar zou 8 speeldagen = 16 uur duren. Je hebt dus 2 dagen (4 uur) zomer en dat zo voor ieder seizoen. In de winter heb je echter bepaalde dieren die bijvoorbeeld binnen moeten blijven (schildpadden bv als je op een plaats zit waar het vriest) of dieren die juist naar buiten kunnen (bepaalde pinguïns). Daarom moeten binnenverblijven dus belangrijker worden, omdat de dieren daar ook vaker te vinden zijn.

Met deze ideeën denk ik dat het spel een stuk realistischer wordt en dat het tevens langer duurt voordat je het plezier kwijt bent, omdat je alles zo snel kan krijgen. Natuurlijk moeten ze er gewoon de traditionele mogelijkheid in laten zitten, waarbij je alle dieren direct kan aanschaffen (vrije spel modus).

Wat vinden jullie hiervan en wat zijn jullie ideeën? Deel ze zou ik zeggen!
BerichtDe laatste uitbreiding van Zoo Tycoon 2 kwam alweer in 2007 uit. In 2008 kwam de complete collectie uit, maar die had eigenlijk ook niks nieuws. Vorig jaar was er dan ineens een nieuwe versie voor op de consoles, maar over een echte Zoo Tycoon 3 voor op de PC is er nog steeds niks bekend, maar het is in ieder geval goed dat gebleken is dat Zoo Tycoon nog niet dood is.

Daarom, omdat er nog niks bekend is, wat lijkt jullie leuk om te zien in Zoo Tycoon 3, enigszins rekening houdend met de gebreken van Zoo Tycoon 2? Ik had de volgende dingen:

1. Je moet dieren bezig zien te houden. Nu heb je natuurlijk ook al de verschillende factoren (buiten eten, drinken en ruimte), maar buiten dat ze dan ontevreden worden, heeft dit geen echte gevolgen (ja dat gasten dan wat minder blij zijn). Wat mij leuk lijkt is dat ze dit wat meer gevolgen met zich meegeven. Je moet - zoals ik al zei - zorgen dat dieren genoeg interactie mogelijkheden hebben. Denk bij ijsberen niet alleen aan tonnen, maar ook aan water en bij dieren die ook wel eens willen rennen (een zebra die een sprintje trekt) aan dat ze daarvoor de ruimte hebben. Mocht dit niet gebeuren, dan is het niet zo dat ze alleen maar ongelukkig worden, maar dat ze dan ook stereotype gedrag gaan vertonen. Je ziet geregeld in dierentuinen dat een dier rondjes loopt (denk bijvoorbeeld aan de Amour panter in Blijdorp) uit verveling. Het lijkt mij leuk als dit in Zoo Tycoon 3 ook zo zou zijn. Bezoekers hebben dan weer 3 favorieten dieren (op basis van de dieren die jij in je zoo hebt, want nu hebben ze vaak een favoriet dier wat je niet eens hebt) en als een van hun favorieten dieren dit gedrag vertoond, dat ze dan bv. ongelukkig worden en sneller vertrekken en geen dingen meer kopen/doneren. Eventueel zelfs dat dit, mochten alle 3 de dieren waar hun van houden dit gedrag vertonen, ervoor zorgt dat ze zo boos worden, dat ze hun kennissen jouw dierentuin afraden, waardoor je minder gasten krijgt. Ik zie dan ook graag dat reputatie onder bezoekers een waarde krijgt. Als dit hoog is krijg je dan meer bezoekers.

2. Nieuw systeem om aan dieren te komen. Nu koop je je dieren, wat in de dierentuinenwereld eigenlijk heel ongebruikelijk is. Daarom lijkt het mij leuk dat je ervoor kan kiezen om dieren te ruilen. Stel jij hebt een troep leeuwen en je krijgt jongen. Dat je dan naar een soort van marktscherm kan gaan en dat daar dan tien andere dierentuinen zijn gelinkt en dat je dan kan zien van ah dierentuin X is op zoek naar een mannelijke leeuw. Vervolgens kan jij jouw dier dan aanbieden bij dierentuin X. Deze geeft je vervolgens drie opties om uit te kiezen. Bv voor een mannelijke leeuw zou je een tijger terug kunnen krijgen of een trio struisvogels. Ook heb je gespecialiseerde zoos, dus dat Zoo X heel veel waterdieren heeft en een andere zoo bv weer een safaripark is.

Buiten ruilen kan je ook dieren schenken. Mocht je bv. een dier hebben waar je vanaf moet, maar de dierentuin met wie je wilt ruilen heeft geen goede tegendeal, dat je ze dan kan schenken. Hiervoor bouw je dan weer een reputatie op met die zoo. Mocht je in de toekomst dan zien dat diezelfde zoo een dier aanbied wat jij wilt hebben, maar je kan hem niks aanbieden waar hij naar op zoek is, dat je dan ook dat dier gratis en voor niets krijgt. Natuurlijk daalt je reputatie dan weer en het is puur afhankelijk van het dier hoeveel je reputatie toe- of afneemt. Bv. een zebra kost/levert minder reputatie op dan wanneer jij een leeuw schenkt, wat ervoor zorgt dat je veel reputatie krijgt.

Op deze manier wordt het spel realistischer en worden sommige dieren lastiger om aan te komen, nu is het gewoon dat je vanaf reputatie 5 sterren alle dieren kan krijgen. Mij lijkt het leuker dat je hiervoor dus ook moet ruilen en relaties met andere zoos moet opbouwen.

3. Fokprogramma's. Je hebt nu wel bedreigde diersoorten, maar hier doen ze niks mee. Het lijkt mij leuk dat voor bepaalde diersoorten er een fokprogramma is. Voor bijvoorbeeld een zebra hoeft dit niet, maar voor dieren als een Aziatische olifant, Sumatraanse tijger of Chinese reuzenpanda is dit wel zo realistisch. Om hieraan mee te doen krijg je na verloop van tijd een invitatie. Stel na een maand benadert dierentuin X (de houder van het fokprogramma) jou of je wilt meedoen aan het fokprogramma voor de Sumatraanse tijger. Hiervoor moet je echter wel aan een aantal eisen voldoen. Je moet een verblijf maken met een oppervlakte wat minimaal 20*15 hokjes is en tevens een apart verblijf voor het vrouwtje, zodat ze gescheiden kunnen worden. Natuurlijk moet de ondergrond goed zijn (gras of tropisch regenwoud), er dient een speeltoestel te zijn en tevens een binnenverblijf van 6*3 hokjes voor ieder dier. Als je het verblijf gemaakt heb kan je via een speciale optie aangeven dat dat verblijf dus voor het fokprogramma is. Het spel kijkt dan of je aan alle eisen voldoet. Als dit het geval is krijg je (je koopt ze niet) vervolgens een koppeltje tijgers. Hier kan je vervolgens mee gaan fokken, maar soms kan het ook voorkomen dat de fokprogrammahouder ze terugroept (omdat ze nodig zijn in een andere dierentuin) of dat je bv. een nieuw vrouwtje krijgt en die andere moet teruggeven. Ditzelfde voor de jongen, die worden gewoon naar een andere dierentuin verhuist als ze volwassen zijn. Mocht je na verloop van tijd voor 5 diersoorten in een fokprogramma zitten, dan krijg je zelf de gelegenheid om een fokprogramma te gaan leiden. Dit begint met een wat simpeler (als in de zin van niet zo aansprekend) dier (dus niet direct een olifant of tijger) zoals een Visaya wrattenzwijn. Je krijgt dan de volledige zeggenschap over dat fokprogramma en begint dan met 10 dieren, 5 mannetjes, 5 vrouwtjes. Je kan ze zelf allemaal houden, maar je kan ook een koppeltje schenken aan een andere dierentuin. Je moet wel rekening houden dat je de dieren af en toe uitwisselt en voorkomen dat er incest optreed (voor het gemak zouden ze moeten instellen dat de 3e generatie met elkaar kunnen paren, want anders wordt het te moeilijk). Als je dit dan ook goed doet (de populatie neemt toe), krijg je meer kansen op meer speciale diersoorten.

4. Binnenverblijven/overdekte gebouwen. Je kan nu via verhoogde paden wel gebouwen maken, maar dit moet mij inziens makkelijker kunnen. Dat je gewoon de hekken neerzet en dan via een simpele optie dat verblijf kan selecteren en er dan een dak op kan laten plaatsen. Je kan dit dak verhogen, kiezen uit kleuren dakpannen (of geen dakpannen), plat dak, puntdak, ect... Op deze manier zou je ook overdekte hallen moeten kunnen maken, waarin je eetgelegenheden kan plaatsen.

5. Bouwtijden. Nu is het zo dat wanneer je iets bouwt, het er gelijk staat. Het lijkt mij leuker dat je een bouwmodus hebt, waarin je een verblijf moet ontwerpen. Je kan kiezen om het spel dan te laten doorlopen of te pauzeren. Je maakt vervolgens het verblijf zoals je het wilt hebben en dan wordt het voor je gemaakt. Afhankelijk van hoe groot/uitgebreid het is, ben je een bepaalde tijd bezig. Bijvoorbeeld een hokje van 5*3 is zo af (maar nog steeds 5 minuten), terwijl een groot uitgebreid jungleverblijf van 20*15 met extreem veel bomen/planten en een binnenverblijf dan weer langer duurt (tot maximaal een kwartier).

6. Snelheid waarmee je dieren krijgt. Net als punt 5, krijg je niet direct je dieren als je ze aanvraagt/koopt/whatever. Afhankelijk waar de dierentuin ligt waarmee je ze ruilt, duurt het tot maximaal één dag in het spel (een dag in het spel zou dan 2 uur duren). Lijkt me ook wel interessant.

7. Nacht en seizoenen. Nu heb je wel een nacht, maar dat maakt niks uit. Mij lijkt het leuk dat je te maken hebt met dagen en dus kloktijden. Iedere dag duurt 2 uur in het echt. Je dierentuin is dan open van 6:00 tot 22:00. Iedere 2 uur is je dierentuin dus 80 minuten open en 40 minuten dicht. Zodra je dierentuin dicht is verdwijnen je gasten meteen (ze lopen naar de uitgang). Zodra je dierentuin opengaat, komen de gasten weer naar je dierentuin. Echter moeten ze dan zorgen dat er een realistischer aantal gasten komt (dus na verloop van tijd honderden) en je dus ook echt drukke paden krijgt. Nu heb je misschien maar 100 gasten op zijn meest. 's Nachts gaan sommige dieren dan weer naar binnen en gaan die dan ook echt slapen. 's Nachts is echter het moment dat bouwen sneller gaat. Waar je overdag maximaal 15 minuten moet wachten tot een verblijf af is, is dat 's nachts maar 7,5 minuten.

Verder ook seizoenen. Een seizoen duurt 2 speeldagen, kortom een heel jaar zou 8 speeldagen = 16 uur duren. Je hebt dus 2 dagen (4 uur) zomer en dat zo voor ieder seizoen. In de winter heb je echter bepaalde dieren die bijvoorbeeld binnen moeten blijven (schildpadden bv als je op een plaats zit waar het vriest) of dieren die juist naar buiten kunnen (bepaalde pinguïns). Daarom moeten binnenverblijven dus belangrijker worden, omdat de dieren daar ook vaker te vinden zijn.

Met deze ideeën denk ik dat het spel een stuk realistischer wordt en dat het tevens langer duurt voordat je het plezier kwijt bent, omdat je alles zo snel kan krijgen. Natuurlijk moeten ze er gewoon de traditionele mogelijkheid in laten zitten, waarbij je alle dieren direct kan aanschaffen (vrije spel modus).

Wat vinden jullie hiervan en wat zijn jullie ideeën? Deel ze zou ik zeggen!

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 18 Apr 2014 om 14:33
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 18 Apr 2014, 16:32 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Berichten: 683
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

KoenZoo, Iets van temperatuur of zo moet er eigenlijk. Mooi zou wel zijn dat je in gebouwen deze naar eigen hand kan zetten.
Je kunt dan een zoo in een bepaalt land/gebied zetten. Zo is het klimaat in West-Europa anders dan in Afrika.
Ik zelf heb ook nog ideeën zat:

1: Moeilijk te houden: sommige dieren zijn moeilijker te houden dan anderen. Zo zijn wevervogels moeilijker dan grasparkieten.
Dieren die 'moeilijker' zijn gaan eerder stereotype gedrag vertonen. En ze zijn gevoeliger voor weer en klimaat.
Ze planten zich alleen onder de beste omstandigheden voort. (weer een reden voor een gebouw of zo)
Ook een grotere diversiteit aan soorten. Het moet ook mogelijk zijn om kleine aquaria, terraria of vogelkooien te bouwen.

2: Zelf voedsel samenstellen. Een soort minigamepje in het spel, waarbij je voer moet maken.
Je kunt hiervoor ook mensen inhuren maar je moet het zelf een keer 'voordoen'.
Dit heeft dan weer te maken met de moeilijkere soorten, waarbij dit preciezer moet.
Denk aan het maken van fruit-, zaad- of brokkenmengsels voor de dieren.

3: Natuurlijk een multiplayer! Geen spel kan tegenwoordig meer zonder!
Als je je zoo in een bepaald land hebt, moet je die taal spreken. Als je handelt met een
zoo in een ander taalgebied, gebruik je als voertaal engels of zo.
Dit gaat ook gepaard met import, een soort verkooplijst, van soorten die in de multiplayer nog niet voorkomen.

4: Inteelt! Het moet mogelijk zijn om inteelt te hebben. Het resulteert in miskranen, vroege dood of 'moeilijkere' dieren.


dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtKoenZoo, Iets van temperatuur of zo moet er eigenlijk. Mooi zou wel zijn dat je in gebouwen deze naar eigen hand kan zetten.
Je kunt dan een zoo in een bepaalt land/gebied zetten. Zo is het klimaat in West-Europa anders dan in Afrika.
Ik zelf heb ook nog ideeën zat:

1: Moeilijk te houden: sommige dieren zijn moeilijker te houden dan anderen. Zo zijn wevervogels moeilijker dan grasparkieten.
Dieren die 'moeilijker' zijn gaan eerder stereotype gedrag vertonen. En ze zijn gevoeliger voor weer en klimaat.
Ze planten zich alleen onder de beste omstandigheden voort. (weer een reden voor een gebouw of zo)
Ook een grotere diversiteit aan soorten. Het moet ook mogelijk zijn om kleine aquaria, terraria of vogelkooien te bouwen.

2: Zelf voedsel samenstellen. Een soort minigamepje in het spel, waarbij je voer moet maken.
Je kunt hiervoor ook mensen inhuren maar je moet het zelf een keer 'voordoen'.
Dit heeft dan weer te maken met de moeilijkere soorten, waarbij dit preciezer moet.
Denk aan het maken van fruit-, zaad- of brokkenmengsels voor de dieren.

3: Natuurlijk een multiplayer! Geen spel kan tegenwoordig meer zonder!
Als je je zoo in een bepaald land hebt, moet je die taal spreken. Als je handelt met een
zoo in een ander taalgebied, gebruik je als voertaal engels of zo.
Dit gaat ook gepaard met import, een soort verkooplijst, van soorten die in de multiplayer nog niet voorkomen.

4: Inteelt! Het moet mogelijk zijn om inteelt te hebben. Het resulteert in miskranen, vroege dood of 'moeilijkere' dieren.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 18 Apr 2014 om 16:32
KoenZoo
Datum: Vrijdag, 18 Apr 2014, 19:35 | Bericht # 3   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 84
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

1. Dat van dat voortplanten is toch al zo? Stokstaartjes/emoe's enzo planten zich altijd heel snel voort, maar speciale diersoorten zoals Javaanse neushoorns enzo niet echt. En dat van die aquaria en terraria vind ik ook. Vogels heb ik wat minder mee dan. Maar een inloopvolière lijkt mij wel vet. Net als dat je bij sommige zoogdieren een inloop hok zou moeten kunnen maken.

2. Dat vind ik dan weer wat minder. Maakt het spel ook wat kindser, terwijl ik dat nu al te veel het geval vind. Wil juist dat ze het eens wat serieuzer gaan maken, zodat het ook voor mijn leeftijdgenoten leuker en uitdagender wordt en meer op bouwen/onderhouden gericht is.

3. Multiplayer lijkt me wel leuk, maar dan wel moeilijk hoe je dat gaat doen. Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn dat iedere dierentuin op dezelfde server zit (dat iedere gebruiker dan één zoo voor online krijgt) en dat je dan kan ruilen met andere zoos. Een soort van ZTAO dan, maar dan met maar 1 dierentuin en geen credits, maar puur door dieren geschonken te krijgen of te ruilen.

4. Ja dat is misschien ook wel leuk. Sowieso dat een zwanger dier niet altijd tot een gezond jong leidt. Want in het echt heb je ook geregeld dat er een miskraam is of dat een jong dier vroeg komt te overlijden. Zoals bv een aantal jaren geleden nog met een mannelijke olifant in Blijdorp. Maakt het toch een stuk spannender. En dat je dit dan wel kan beïnvloeden. Dus als jij gewoon zorgt voor voldoende voedsel (zodat de moeder sterk is en het jong genoeg melk kan krijgen), ruimte, een schoon hok en speelgoed dat de kans dat groot is dat het dier volgroeit. Sowieso moet leeftijd wat variabeler worden. Dus als je altijd je dieren goed verzorgt, dat ze dan ouder worden.
Bericht1. Dat van dat voortplanten is toch al zo? Stokstaartjes/emoe's enzo planten zich altijd heel snel voort, maar speciale diersoorten zoals Javaanse neushoorns enzo niet echt. En dat van die aquaria en terraria vind ik ook. Vogels heb ik wat minder mee dan. Maar een inloopvolière lijkt mij wel vet. Net als dat je bij sommige zoogdieren een inloop hok zou moeten kunnen maken.

2. Dat vind ik dan weer wat minder. Maakt het spel ook wat kindser, terwijl ik dat nu al te veel het geval vind. Wil juist dat ze het eens wat serieuzer gaan maken, zodat het ook voor mijn leeftijdgenoten leuker en uitdagender wordt en meer op bouwen/onderhouden gericht is.

3. Multiplayer lijkt me wel leuk, maar dan wel moeilijk hoe je dat gaat doen. Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn dat iedere dierentuin op dezelfde server zit (dat iedere gebruiker dan één zoo voor online krijgt) en dat je dan kan ruilen met andere zoos. Een soort van ZTAO dan, maar dan met maar 1 dierentuin en geen credits, maar puur door dieren geschonken te krijgen of te ruilen.

4. Ja dat is misschien ook wel leuk. Sowieso dat een zwanger dier niet altijd tot een gezond jong leidt. Want in het echt heb je ook geregeld dat er een miskraam is of dat een jong dier vroeg komt te overlijden. Zoals bv een aantal jaren geleden nog met een mannelijke olifant in Blijdorp. Maakt het toch een stuk spannender. En dat je dit dan wel kan beïnvloeden. Dus als jij gewoon zorgt voor voldoende voedsel (zodat de moeder sterk is en het jong genoeg melk kan krijgen), ruimte, een schoon hok en speelgoed dat de kans dat groot is dat het dier volgroeit. Sowieso moet leeftijd wat variabeler worden. Dus als je altijd je dieren goed verzorgt, dat ze dan ouder worden.

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 18 Apr 2014 om 19:35
carnotaurus
Datum: Vrijdag, 18 Apr 2014, 19:45 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Berichten: 683
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

KoenZoo, Ik bedoel met dat voedsel (beetje verkeert verwoord) niet echt een minigame, maar
meer dat je in één voederbak meer soorten voedsel kan gegeven. Bv niet alleen bananen, maar ook appels, mango's en peren.
De samenstelling beïnvloed de gezondheid van het dier. Een maki die alleen maar bananen krijgt plant zich minder
goed voort dan één die ook peren krijgt. Maar van bv mango's worden ze dan weer ziek.
Min of meer alsof je in ZT2 meerdere voederbakken over elkaar heen plaatst.


dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtKoenZoo, Ik bedoel met dat voedsel (beetje verkeert verwoord) niet echt een minigame, maar
meer dat je in één voederbak meer soorten voedsel kan gegeven. Bv niet alleen bananen, maar ook appels, mango's en peren.
De samenstelling beïnvloed de gezondheid van het dier. Een maki die alleen maar bananen krijgt plant zich minder
goed voort dan één die ook peren krijgt. Maar van bv mango's worden ze dan weer ziek.
Min of meer alsof je in ZT2 meerdere voederbakken over elkaar heen plaatst.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 18 Apr 2014 om 19:45
catfreako
Datum: Zaterdag, 19 Apr 2014, 17:03 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 344
Prijzenkast: 3

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Curator

Ik ga hier toch maar eens mijn mening over laten horen, na veel gelezen en gedacht te hebben.

Als eerste denk ik dat een simcity 5 achtige multiplayer wel een gaaf idee zou zijn. Dan kan je handelen met vrienden en met zijn allen op een eiland ook een groot probleem aanpakken. Of juist een speler boycotten die zich minder aangenaam gedraagt. 

Ten tweede wil ik even inhaken op het klimaat en de tijden. Mij lijkt het erg gaaf als dieren daar echt last van kunnen hebben. Bijvoorbeeld reptielen die de hele dag binnen moeten blijven, omdat het in jou Scandinavische zoo veel te koud is buiten. Of juist een afrikaanse map waarin je koelelementen moet aanbrengen in het ijsberenverblijf om ze niet uit te putten van de hitte.
De openingstijden zelf kunnen bepalen lijkt mij een van de beste ideeën, want dat kan veel bepalen. Als je besluit in de winter de dierentuin eerder dicht te doen, heeft dat gevolgen voor de inkomsten. Maar als je in de zomer de dierentuin weer langer openlaat, kan dat voor uitputting van dieren zorgen etc.

Als laatste denk ik dat het niet alleen bij voedsel samenstellen moet blijven. Misschien een modus waarin je directeur bent en verzorgers aanstuurt en een nieuwe modus waarin je verzorger bent van enkele dieren en je moet opwerken tot de beste. Je bent als verzorger ervoor verantwoordelijk dat de dieren op tijd eten, gezond blijven en de directeur informeert over de stand van zaken qua epidemieën en zwangerschappen.

Misschien iets om over na te denken ;)



BerichtIk ga hier toch maar eens mijn mening over laten horen, na veel gelezen en gedacht te hebben.

Als eerste denk ik dat een simcity 5 achtige multiplayer wel een gaaf idee zou zijn. Dan kan je handelen met vrienden en met zijn allen op een eiland ook een groot probleem aanpakken. Of juist een speler boycotten die zich minder aangenaam gedraagt. 

Ten tweede wil ik even inhaken op het klimaat en de tijden. Mij lijkt het erg gaaf als dieren daar echt last van kunnen hebben. Bijvoorbeeld reptielen die de hele dag binnen moeten blijven, omdat het in jou Scandinavische zoo veel te koud is buiten. Of juist een afrikaanse map waarin je koelelementen moet aanbrengen in het ijsberenverblijf om ze niet uit te putten van de hitte.
De openingstijden zelf kunnen bepalen lijkt mij een van de beste ideeën, want dat kan veel bepalen. Als je besluit in de winter de dierentuin eerder dicht te doen, heeft dat gevolgen voor de inkomsten. Maar als je in de zomer de dierentuin weer langer openlaat, kan dat voor uitputting van dieren zorgen etc.

Als laatste denk ik dat het niet alleen bij voedsel samenstellen moet blijven. Misschien een modus waarin je directeur bent en verzorgers aanstuurt en een nieuwe modus waarin je verzorger bent van enkele dieren en je moet opwerken tot de beste. Je bent als verzorger ervoor verantwoordelijk dat de dieren op tijd eten, gezond blijven en de directeur informeert over de stand van zaken qua epidemieën en zwangerschappen.

Misschien iets om over na te denken ;)

Bericht getypt door - catfreako
Toegevoegd op 19 Apr 2014 om 17:03
KoenZoo
Datum: Zaterdag, 19 Apr 2014, 20:40 | Bericht # 6   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 84
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

Wat mij ook leuk lijkt is dat je meer kan organiseren om je dierentuin aantrekkelijker te maken.

Stel je bent een jaar open, dan kan je een kortingsactie houden of krijgen bezoekers bv een gratis drankje. Ook als je een speciale diersoort hebt weten te bemachtigen (denk aan een Chinese reuzenpanda), dat je hier dan reclame voor kan maken, waardoor mensen naar je dierentuin komen. En dan hier ook een hoop mensen tussen die dat dier tussen hun favoriete dieren hebben staan en dus speciaal daarvoor komen.

En beschuit met muisjes als je een jonkie hebt! Nu krijg je soms ballonnen, maar beschuit met muisjes lijkt mij wel leuk.
BerichtWat mij ook leuk lijkt is dat je meer kan organiseren om je dierentuin aantrekkelijker te maken.

Stel je bent een jaar open, dan kan je een kortingsactie houden of krijgen bezoekers bv een gratis drankje. Ook als je een speciale diersoort hebt weten te bemachtigen (denk aan een Chinese reuzenpanda), dat je hier dan reclame voor kan maken, waardoor mensen naar je dierentuin komen. En dan hier ook een hoop mensen tussen die dat dier tussen hun favoriete dieren hebben staan en dus speciaal daarvoor komen.

En beschuit met muisjes als je een jonkie hebt! Nu krijg je soms ballonnen, maar beschuit met muisjes lijkt mij wel leuk.

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 19 Apr 2014 om 20:40
catfreako
Datum: Zaterdag, 19 Apr 2014, 20:46 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 344
Prijzenkast: 3

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Curator

De promotieacties als in Zoo Tycoon voor op de Xbox One lijken mij een goede toevoeging! Een mascotte-dier kiezen (zoals Tanja voor Artis) of met foto's uit de dierentuin een advertentie of reclamespotje samenstellen, maakt het ongelofelijk echt. 

Daarop inhakend lijkt me een soort 'nieuws' in multiplayer wel een toevoeging. Als in zoo A een olifant ontsnapt omdat de omheining niet deugde, zal dat op het journaal komen en zo de bezoekersaantallen verminderen. Als directeur van zoo B kan je daarop inhaken door te laten merken in een reclame dat jou verblijven wél degelijk zijn etc etc etc.

Inderdaad meer traktaties en kortingen voor het publiek, of speciale voedershows voor een jubileum lijken me hartstikke gaaf.



BerichtDe promotieacties als in Zoo Tycoon voor op de Xbox One lijken mij een goede toevoeging! Een mascotte-dier kiezen (zoals Tanja voor Artis) of met foto's uit de dierentuin een advertentie of reclamespotje samenstellen, maakt het ongelofelijk echt. 

Daarop inhakend lijkt me een soort 'nieuws' in multiplayer wel een toevoeging. Als in zoo A een olifant ontsnapt omdat de omheining niet deugde, zal dat op het journaal komen en zo de bezoekersaantallen verminderen. Als directeur van zoo B kan je daarop inhaken door te laten merken in een reclame dat jou verblijven wél degelijk zijn etc etc etc.

Inderdaad meer traktaties en kortingen voor het publiek, of speciale voedershows voor een jubileum lijken me hartstikke gaaf.

Bericht getypt door - catfreako
Toegevoegd op 19 Apr 2014 om 20:46
carnotaurus
Datum: Zaterdag, 19 Apr 2014, 21:36 | Bericht # 8   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Berichten: 683
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

catfreako, Ben het helemaal eens!
Misschien zou een aparte 'verzorger modus' en 'directeur modus' wel leuk zijn, je verwisseld je modus op elk moment dat je dat wil.
Ook leuk zou het zijn als er hybriden en volbloeden komen. bijvoorbeeld een stuk of 5 konijnenrassen die ook kunnen kruisen,
maar je tijgers zijn misschien ook niet zuiver. Hoe 'beter' je park, hoe groter de kans dat je raszuivere dieren kan kopen.

Ook zou het leuk zijn om je op te werken vanuit een particulier of kleine kinderboerderij.
Dat je dus echt vanaf het begin begint, met de bijbehorende 'simpele dieren' zoals zebravinkjes, konijnen, cavia's, duifjes etc.


dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
Berichtcatfreako, Ben het helemaal eens!
Misschien zou een aparte 'verzorger modus' en 'directeur modus' wel leuk zijn, je verwisseld je modus op elk moment dat je dat wil.
Ook leuk zou het zijn als er hybriden en volbloeden komen. bijvoorbeeld een stuk of 5 konijnenrassen die ook kunnen kruisen,
maar je tijgers zijn misschien ook niet zuiver. Hoe 'beter' je park, hoe groter de kans dat je raszuivere dieren kan kopen.

Ook zou het leuk zijn om je op te werken vanuit een particulier of kleine kinderboerderij.
Dat je dus echt vanaf het begin begint, met de bijbehorende 'simpele dieren' zoals zebravinkjes, konijnen, cavia's, duifjes etc.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 19 Apr 2014 om 21:36
catfreako
Datum: Zaterdag, 19 Apr 2014, 22:01 | Bericht # 9   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 344
Prijzenkast: 3

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Curator

@ carnotaurus, Misschien is het idd een plan om (klinkt stom) een voorbeeld te nemen aan voetbalgames als PES en FIFA. Een 'Become a legend(zookeeper)' modus of een Ultimate Zoo modus zou een best leuk idee zijn. Inderdaad dat je begint met een duivenkooi en een konijnenhok en je opwerkt tot een megapark. 

Het liefst zie ik in de directeursmodus meer random dingen als rampen en gelukjes. Klimaatafhankelijke stormen, aardbevingen en natuurbranden. Aan de andere kant spontane sponsoracties, giften uit andere parken of een beroemdheid die op bezoek komt en je park gaat aanprijzen.
Het kruisen zal denk ik niet heel uitgebreid worden, maar als het gebeurt hoop ik dat de medische kant ook belicht wordt met DNA en alles wat erbij komt kijken. Daarmee hoop ik ook dat ziektes sneller kunnen verspreiden en anders bestreden moeten worden.



Bericht@ carnotaurus, Misschien is het idd een plan om (klinkt stom) een voorbeeld te nemen aan voetbalgames als PES en FIFA. Een 'Become a legend(zookeeper)' modus of een Ultimate Zoo modus zou een best leuk idee zijn. Inderdaad dat je begint met een duivenkooi en een konijnenhok en je opwerkt tot een megapark. 

Het liefst zie ik in de directeursmodus meer random dingen als rampen en gelukjes. Klimaatafhankelijke stormen, aardbevingen en natuurbranden. Aan de andere kant spontane sponsoracties, giften uit andere parken of een beroemdheid die op bezoek komt en je park gaat aanprijzen.
Het kruisen zal denk ik niet heel uitgebreid worden, maar als het gebeurt hoop ik dat de medische kant ook belicht wordt met DNA en alles wat erbij komt kijken. Daarmee hoop ik ook dat ziektes sneller kunnen verspreiden en anders bestreden moeten worden.

Bericht getypt door - catfreako
Toegevoegd op 19 Apr 2014 om 22:01
Kit_Fisto
Datum: Zondag, 20 Apr 2014, 11:01 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Berichten: 260
Prijzenkast: 1

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Curator

misschien zijn dit nog wel een paar leuke ideeën:

1: Betere dierentuin ingangen. alles is beter als die stomme ingangen die je altijd hebt bij ZT2. bijvoorbeeld dat je ook kassa's hebt, met wachtrijen en een informatie bureau enz.. . misschien ook leuk als je de ingang zelf kan maken.

2: betere dieren. heel vaak zie je in een dierentuin game standaard dieren: Leeuwen,tijgers,olifanten,apen enz.. maar het zou leuk zijn als je ook wat soorten krijgt die minder mensen kennen. zoals: Bonobo, buideldieren uit Australië enz..

3: meer kleine dieren en hun verblijven. ik heb altijd al de Aquariums bij ZT2 flut gevonden. het zou mooi zijn als je ook echte aquariums kon maken net zoals in echte dierentuinen. ook zou het mooi zijn als je terrariums en volières kan maken. zodat je ook vele kleine diersoorten kan gebruiken.

4: kassen. het zou echt mooi zijn als je kassen kon maken. net zoals Burgers zoo heeft. waar je een eigen jungle in kan maken. of juist iets anders.

natuurlijk kun je deze ideeën ook met downloads. maar als er een nieuwe game ooit een keer uitkomt duurt het vaak nog wel een tijdje voordat er downloads voor uitkomen.

gr. Marijn ;)




kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D


Bericht veranderd door: Kit_Fisto - Zondag, 20 Apr 2014, 11:03
Berichtmisschien zijn dit nog wel een paar leuke ideeën:

1: Betere dierentuin ingangen. alles is beter als die stomme ingangen die je altijd hebt bij ZT2. bijvoorbeeld dat je ook kassa's hebt, met wachtrijen en een informatie bureau enz.. . misschien ook leuk als je de ingang zelf kan maken.

2: betere dieren. heel vaak zie je in een dierentuin game standaard dieren: Leeuwen,tijgers,olifanten,apen enz.. maar het zou leuk zijn als je ook wat soorten krijgt die minder mensen kennen. zoals: Bonobo, buideldieren uit Australië enz..

3: meer kleine dieren en hun verblijven. ik heb altijd al de Aquariums bij ZT2 flut gevonden. het zou mooi zijn als je ook echte aquariums kon maken net zoals in echte dierentuinen. ook zou het mooi zijn als je terrariums en volières kan maken. zodat je ook vele kleine diersoorten kan gebruiken.

4: kassen. het zou echt mooi zijn als je kassen kon maken. net zoals Burgers zoo heeft. waar je een eigen jungle in kan maken. of juist iets anders.

natuurlijk kun je deze ideeën ook met downloads. maar als er een nieuwe game ooit een keer uitkomt duurt het vaak nog wel een tijdje voordat er downloads voor uitkomen.

gr. Marijn ;)

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 20 Apr 2014 om 11:01
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Algemeen » Zoo Tycoon 2 --> Zoo Tycoon 3
Page 1 of 41234»
Search:


Hosted by uCoz