Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 1
  • 1
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Algemeen » thematiseering van mijn zoo
thematiseering van mijn zoo
legoman12324
Datum: Maandag, 23 Dec 2013, 22:19 | Bericht # 1   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

ik ben langzaam bezig met het opzetten van mijn park nu heb ik wat thema's in het park net zoals in burgers zoo
maar hoe kan ik dit het leukst aan geven op de manier van diergaarde blijdorp of zoals in burgers zelf

en zo ja hoe kan ik dit het best aanpakken geef hier je suggesties als het kan via foto's graag

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtik ben langzaam bezig met het opzetten van mijn park nu heb ik wat thema's in het park net zoals in burgers zoo
maar hoe kan ik dit het leukst aan geven op de manier van diergaarde blijdorp of zoals in burgers zelf

en zo ja hoe kan ik dit het best aanpakken geef hier je suggesties als het kan via foto's graag

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 23 Dec 2013 om 22:19
raymondhoek
Datum: Dinsdag, 24 Dec 2013, 00:51 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

Allereerst is het belangrijk om van te voren te weten wat je computer aan kan.
Zo weet je hoe gedetailleerd je alles wel of juist niet kunt maken.
Niets is zo deprimerend in een thema zoo als blijkt dat na je eerste thema je computer het niet meer aan kunt, waardoor je moet stoppen.

Verder moet je (middels hekken/padden) je ruimte een beetje indelen.
Je gaat al snel denken: oja en dit wil ik erbij en dit en dat. En op die manier gaat 1 thema al snel 70% van het geheel opnemen.
Zonde van de verdeling!

Ook is het slim om te denken aan duidelijke thema entree's.
Daardoor weet je direct dat je in een ander gebied zit.
Denk aan bogen, andere paden, ander beplanting, andere hekken, etc.

Tot slot nog 1 laatste tip:
Bedenk van te voren welke dieren je gaat gebruiken.
Door deze alvast te plaatsen en in een krat te plaatsen heb je een idee welke dieren je kan gaan combineren of wellicht een bepaald gebied kunnen delen.

Veel succes, ik kan niet wachten tot ik de resultaten ziet.

Raymond ;)

BerichtAllereerst is het belangrijk om van te voren te weten wat je computer aan kan.
Zo weet je hoe gedetailleerd je alles wel of juist niet kunt maken.
Niets is zo deprimerend in een thema zoo als blijkt dat na je eerste thema je computer het niet meer aan kunt, waardoor je moet stoppen.

Verder moet je (middels hekken/padden) je ruimte een beetje indelen.
Je gaat al snel denken: oja en dit wil ik erbij en dit en dat. En op die manier gaat 1 thema al snel 70% van het geheel opnemen.
Zonde van de verdeling!

Ook is het slim om te denken aan duidelijke thema entree's.
Daardoor weet je direct dat je in een ander gebied zit.
Denk aan bogen, andere paden, ander beplanting, andere hekken, etc.

Tot slot nog 1 laatste tip:
Bedenk van te voren welke dieren je gaat gebruiken.
Door deze alvast te plaatsen en in een krat te plaatsen heb je een idee welke dieren je kan gaan combineren of wellicht een bepaald gebied kunnen delen.

Veel succes, ik kan niet wachten tot ik de resultaten ziet.

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 24 Dec 2013 om 00:51
carnotaurus
Datum: Dinsdag, 24 Dec 2013, 11:00 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Ik heb ook nog wat tips voor je:

1) niet teveel soorten per thema. Bij thema's met kleinere soorten en grote keuze
ben je geneigd om veel soorten te kiezen. Dit gaat dan fout omdat je thema vlug heel veel ruimte inneemt.

2) Neem vertegenwoordigers: dieren die hun diergroep in dat gebied vertegenwoordigen.
Als je bijvoorbeeld een europees thema neemt, ga na wat de belangrijkste diergroepen zijn en
zoek één of twee, bij kleine soorten misschien iets meer, vertegenwoordigers per groep.
In het geval van europa bijvoorbeeld: hoefdieren (edelhert), kleine roofdieren (das), roofvogels (oehoe), zangvogels (roodborst, gaai) etc.

3) niet altijd de "standaard" regels volgen. Neem als voorbeeld Burger's zoo, qua safari is dat niet helemaal standaard,
geen eland- maar zwarte paardantilopen. Geen blauwe maar witbaardgnoes. Helaas zie je nog heel vaak de standaard: zebra, giraf, gazelle, neushoorn.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtIk heb ook nog wat tips voor je:

1) niet teveel soorten per thema. Bij thema's met kleinere soorten en grote keuze
ben je geneigd om veel soorten te kiezen. Dit gaat dan fout omdat je thema vlug heel veel ruimte inneemt.

2) Neem vertegenwoordigers: dieren die hun diergroep in dat gebied vertegenwoordigen.
Als je bijvoorbeeld een europees thema neemt, ga na wat de belangrijkste diergroepen zijn en
zoek één of twee, bij kleine soorten misschien iets meer, vertegenwoordigers per groep.
In het geval van europa bijvoorbeeld: hoefdieren (edelhert), kleine roofdieren (das), roofvogels (oehoe), zangvogels (roodborst, gaai) etc.

3) niet altijd de "standaard" regels volgen. Neem als voorbeeld Burger's zoo, qua safari is dat niet helemaal standaard,
geen eland- maar zwarte paardantilopen. Geen blauwe maar witbaardgnoes. Helaas zie je nog heel vaak de standaard: zebra, giraf, gazelle, neushoorn.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 24 Dec 2013 om 11:00
ZooZa
Datum: Dinsdag, 24 Dec 2013, 12:36 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 4

Curator

je kan ook dit gebruiken hier
vanaf 5.14 heb je gewoon een heel leuk klein themagebiedje, zonder veel downloads te hoeven gebruiken, en je kan het zo simpel en zo moeilijk maken voor jezelf
maar je moet gewoon uniek zijn, iets hebben wat anderen niet hebben
zoals bijvoorbeeld dit (sorry, ik zat even langs zijn filmpjes te kijken) hij heeft een safari tour tussen panda's, pinguïns enz. wat ik nog nooit had gezien en nooit had bedacht
zo trek je de aandacht, en dat is wat handig is, dan maak je een eigen stijl/thema

Berichtje kan ook dit gebruiken hier
vanaf 5.14 heb je gewoon een heel leuk klein themagebiedje, zonder veel downloads te hoeven gebruiken, en je kan het zo simpel en zo moeilijk maken voor jezelf
maar je moet gewoon uniek zijn, iets hebben wat anderen niet hebben
zoals bijvoorbeeld dit (sorry, ik zat even langs zijn filmpjes te kijken) hij heeft een safari tour tussen panda's, pinguïns enz. wat ik nog nooit had gezien en nooit had bedacht
zo trek je de aandacht, en dat is wat handig is, dan maak je een eigen stijl/thema

Bericht getypt door - ZooZa
Toegevoegd op 24 Dec 2013 om 12:36
legoman12324
Datum: Dinsdag, 24 Dec 2013, 16:06 | Bericht # 5   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

zeer dank voor alle tips en trucs alleen in het thematisering van mijn zoo
bedoel ik meer op zoon manier:

mijn zoo gaat Leidens zoo en aquarium heten met als thema's Leidens Afrika, Azië, Ocean, enzovoorts

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtzeer dank voor alle tips en trucs alleen in het thematisering van mijn zoo
bedoel ik meer op zoon manier:

mijn zoo gaat Leidens zoo en aquarium heten met als thema's Leidens Afrika, Azië, Ocean, enzovoorts

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 24 Dec 2013 om 16:06
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Algemeen » thematiseering van mijn zoo
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Hosted by uCoz