Tutorial Ik ga jullie uitleggen hoe je een mooi kluten verblijf kunt maken. (aangezien het een eiland is, kan je het voor allerlei diersoorten gebruiken). Ik vind het realistischer om de biome van de omgeving te gebruiken. In deze tutorial zal het biome daarom niet veranderd worden, maar dit kan je zelf altijd nog doen.
Stap 1: Zet hekken neer voor de grootte van jouw verblijf verblijf (grootste kring). Hierin zetten we nog een ronde van hekken.
Stap 2: Tussen de twee hekken in plaatsen we water.
Stap 3: Vervolgens halen we de binnenste ronde van de hekken weg. Je hebt op dit moment een vierkant eilandje gecreëerd.
Stap 4: Aangezien we een vierkant eiland niet zo mooi vinden, ronden we de hoeken een beetje af.
Stap 5: Hetzelfde doen we voor de buitenste rand
Stap 6: Plaats het pad voor de bezoekers en daarna ook het hek.
Stap 7: Een plat verblijf is niet zo mooi om te zien, daarom gaan we vervolgens wat heuveltjes in het verblijf maken. Volg onderstaande foto's en je zal mooie kleine heuvels krijgen.
Stap 8: Voordat we gaan beplaten, plaatsen we eerst het eten en het drinken, anders heb je de beplanting misschien voor niets geplaatst.
Stap 9: We plaatsen nu de beplanting. Wij hebben gekozen voor rotsen op de hoeken en een soort beplanting, omdat dit lage beplanting is en heel neutraal overkomt.
Stap 10: Naast het eilandje is het natuurlijk ook leuk om het aan te kleden, daarom plaatsen we aan de achterkant en de zijkant wat rotsen. Zo krijgen we ook gelijk een natuurlijke afscheiding. Vergeet niet om tussen deze rotsen onzichtbare hekken te gebruiken, want anders kunnen de kluten heb gevoel hebben, dat ze niet omheind zijn.
Stap 11: Ook dit moet natuurlijk goed beplant worden. Dit kan door de planten mooi te plaatsen, en om verschillende soorten bomen te gebruiken.
Zoals je kan zien op de foto's kan de beplanting soms veranderen. Het is niet erg als je later tot een ander inzicht komt.
Stap 12: Tot nu toe ziet het eiland er zo uit:
Stap 13: Het is tijd om de kluten te plaatsen. Ze zullen het vast naar hun zin hebben in hun nieuwe verblijf.
Datum: Donderdag, 01 Nov 2012, 15:20 | Bericht # 5
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 1330 Prijzenkast:
10 ZTAOCredits:0Reputatie:4
Voormalig Crewlid
Directeur
Ook voor apen kun je zoiets maken, dan is het een apeneiland!!! Dat doe ik meestal en dat vind ik heel erg mooi!! Groetjes van Laraatje En 27 april 2012 mijn grote dag, trouwen!!