ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 84 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Kassa Medewerker
Een waterverblijf maken met hoogteverschil? Dat kan! Maak een verhoging zo groot als je het zwemgedeelte wilt hebben. Zoals je ziet heb je nu een grote verhoogde vlakte.
De volgende stap is het plaatsen van hekken. Op deze manier voorkom je dat de grond "verschuift" en kan je precies bepalen waar je water wilt hebben. Maak aan de kanten waar je kijkpunten wilt hebben muren met behulp van de bassinmuren. Let op! Bij de bassinmuren ga je nu de grond aan de buitenkant (waar de bezoekers staan) verlagen, zodat ze tegen de grond aankijken (zie het plaatje hier direct onder).
Als je het doet zoals mij, heb je nu onderstaande uitwerking.
We gaan nu het verblijf met water vullen. Als je klaar bent valt je meteen op dat de glazen muur verhoogt is.
Met de tool om het terein te verlagen maak je de grond nu weer gelijk met de rest van de buitenkant van het verblijf.
Zoals je ziet kan je nu weer naar binnen kijken! Ik heb al enkele verhogingen aangebracht zoals je ziet. Normaal kan dit niet in een bassin, maar op deze manier kan je het hoogteverschil zelf bepalen.
Vervolgens kan je het verblijf gaan afwerken. Zoals je ziet heb ik ook de houten hekken verwijderd. Omdat de wanden van het water zo steil zijn kan dit gewoon, de dieren kunnen niet ontsnappen (of ze moeten op het land kunnen, kijk uit met zeeleeuwen!).
Zo maak je dus waterverblijven met een wisselende diepte.
ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 126 Prijzenkast:
0
Horeca Medewerker
Zo doe ik het ook hoor. Op deze manier heb je binnen een paar minuten een mooie waterverblijf met reliëf. Ik ben benieuwd naar die snellere manier van jou Real_thomas