Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 1
  • 1
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Tutorial » Show: Een waterverblijf met verhogingen maken
Show: Een waterverblijf met verhogingen maken
KoenZoo
Datum: Zondag, 28 Okt 2012, 17:45 | Bericht # 1   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

Een waterverblijf maken met hoogteverschil? Dat kan! Maak een verhoging zo groot als je het zwemgedeelte wilt hebben. Zoals je ziet heb je nu een grote verhoogde vlakte.

De volgende stap is het plaatsen van hekken. Op deze manier voorkom je dat de grond "verschuift" en kan je precies bepalen waar je water wilt hebben. Maak aan de kanten waar je kijkpunten wilt hebben muren met behulp van de bassinmuren. Let op! Bij de bassinmuren ga je nu de grond aan de buitenkant (waar de bezoekers staan) verlagen, zodat ze tegen de grond aankijken (zie het plaatje hier direct onder).

Als je het doet zoals mij, heb je nu onderstaande uitwerking.

We gaan nu het verblijf met water vullen. Als je klaar bent valt je meteen op dat de glazen muur verhoogt is.

Met de tool om het terein te verlagen maak je de grond nu weer gelijk met de rest van de buitenkant van het verblijf.

Zoals je ziet kan je nu weer naar binnen kijken! Ik heb al enkele verhogingen aangebracht zoals je ziet. Normaal kan dit niet in een bassin, maar op deze manier kan je het hoogteverschil zelf bepalen.

Vervolgens kan je het verblijf gaan afwerken. Zoals je ziet heb ik ook de houten hekken verwijderd. Omdat de wanden van het water zo steil zijn kan dit gewoon, de dieren kunnen niet ontsnappen (of ze moeten op het land kunnen, kijk uit met zeeleeuwen!).

Zo maak je dus waterverblijven met een wisselende diepte.
BerichtEen waterverblijf maken met hoogteverschil? Dat kan! Maak een verhoging zo groot als je het zwemgedeelte wilt hebben. Zoals je ziet heb je nu een grote verhoogde vlakte.

De volgende stap is het plaatsen van hekken. Op deze manier voorkom je dat de grond "verschuift" en kan je precies bepalen waar je water wilt hebben. Maak aan de kanten waar je kijkpunten wilt hebben muren met behulp van de bassinmuren. Let op! Bij de bassinmuren ga je nu de grond aan de buitenkant (waar de bezoekers staan) verlagen, zodat ze tegen de grond aankijken (zie het plaatje hier direct onder).

Als je het doet zoals mij, heb je nu onderstaande uitwerking.

We gaan nu het verblijf met water vullen. Als je klaar bent valt je meteen op dat de glazen muur verhoogt is.

Met de tool om het terein te verlagen maak je de grond nu weer gelijk met de rest van de buitenkant van het verblijf.

Zoals je ziet kan je nu weer naar binnen kijken! Ik heb al enkele verhogingen aangebracht zoals je ziet. Normaal kan dit niet in een bassin, maar op deze manier kan je het hoogteverschil zelf bepalen.

Vervolgens kan je het verblijf gaan afwerken. Zoals je ziet heb ik ook de houten hekken verwijderd. Omdat de wanden van het water zo steil zijn kan dit gewoon, de dieren kunnen niet ontsnappen (of ze moeten op het land kunnen, kijk uit met zeeleeuwen!).

Zo maak je dus waterverblijven met een wisselende diepte.

Bericht getypt door - KoenZoo
Toegevoegd op 28 Okt 2012 om 17:45
Real_thomas
Datum: Zondag, 28 Okt 2012, 18:42 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO

Curator

Het kan zelfs nog makkelijker.. Als ik zin heb show ik een tut over hoe je hem ook krijgt.
Maar een hele mooie tut!
Ook erg duidelijk!

Gr.Thomas ^_^

~Updates van Lancing ZOO komen eraan :D~
BerichtHet kan zelfs nog makkelijker.. Als ik zin heb show ik een tut over hoe je hem ook krijgt.
Maar een hele mooie tut!
Ook erg duidelijk!

Gr.Thomas ^_^

Bericht getypt door - Real_thomas
Toegevoegd op 28 Okt 2012 om 18:42
KoenZoo
Datum: Zondag, 28 Okt 2012, 20:01 | Bericht # 3   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Ah oké, dit heb ik iig destijds gezien op Youtube en vind het een makkelijke manier.
BerichtAh oké, dit heb ik iig destijds gezien op Youtube en vind het een makkelijke manier.

Toegevoegd op 28 Okt 2012 om 20:01
NielsG
Datum: Maandag, 29 Okt 2012, 20:18 | Bericht # 4   
NielsG 
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 5

Member van het Seizoen
Directeur

Fantastisch en duidelijk tutorail! Bedankt. :)

BerichtFantastisch en duidelijk tutorail! Bedankt. :)

Bericht getypt door - NielsG
Toegevoegd op 29 Okt 2012 om 20:18
Mark_23
Datum: Maandag, 29 Okt 2012, 20:41 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Zo doe ik het ook hoor. Op deze manier heb je binnen een paar minuten een mooie waterverblijf met reliëf. Ik ben benieuwd naar die snellere manier van jou Real_thomas
BerichtZo doe ik het ook hoor. Op deze manier heb je binnen een paar minuten een mooie waterverblijf met reliëf. Ik ben benieuwd naar die snellere manier van jou Real_thomas

Bericht getypt door - Mark_23
Toegevoegd op 29 Okt 2012 om 20:41
KoenZoo
Datum: Maandag, 29 Okt 2012, 20:58 | Bericht # 6   
KoenZoo 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Hij heeft al zijn manier geplaatst in dit board ;)
BerichtHij heeft al zijn manier geplaatst in dit board ;)

Toegevoegd op 29 Okt 2012 om 20:58
nourdipoer
Datum: Woensdag, 05 Dec 2012, 18:18 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Vrijwilliger

dit gebruik ik nu heel vaak in mijn zoo, dankje voor de uitleg
Berichtdit gebruik ik nu heel vaak in mijn zoo, dankje voor de uitleg

Bericht getypt door - nourdipoer
Toegevoegd op 05 Dec 2012 om 18:18
teunzoo
Datum: Dinsdag, 19 Maa 2013, 23:10 | Bericht # 8   
teunzoo 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Stagiaire

het is vooral handig voor rif verblijven vind ik
Berichthet is vooral handig voor rif verblijven vind ik

Bericht getypt door - teunzoo
Toegevoegd op 19 Maa 2013 om 23:10
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Tutorial » Show: Een waterverblijf met verhogingen maken
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Hosted by uCoz