Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 1
  • 1
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Tutorial » Design: Hoe gebruik je een dieren NIF als object NIF (Bijv. om dieren in een standbeeld te gebruiken)
Design: Hoe gebruik je een dieren NIF als object NIF
raymondhoek
Datum: Dinsdag, 23 Okt 2012, 22:22 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

Van dier naar object (Model)
Soms is het handig om dieren als een object te kunnen plaatsen.
Bijvoorbeeld voor een standbeeld.
Echter zijn er 2 verschillende versie's NIF data in Zoo Tycoon 2 gebruikt.
- NiTriShapeData (Dieren, Bezoekers, etc.)
- NiTriStripsData (Objecten, etc.)

Nodig:
- Nifskope
- Dier model (NIF)
- Object model (NIF)

In dit voorbeeld ga ik de okapi omvormen naar een model en die over de neushoorn van het 'standaard' standbeeld plaatsen.

1. Open als eerst de modellen (In mijn geval open ik dus het model van de okapi (Okapi_Adult_F.nif) en het model van het neushoorn standbeeld (Statue_Rhino.nif)).

2. Klik de okapi aan, ga naar Spells => Optimize => Stripify all TriShapes

3. Klik nu nogmaals de okapi aan en klik (in de block list) het blokje uit voor meer details. En kijk vervolgens in welk block de Data staat.

4. In mijn geval moet ik gaan naar block '110'. Klik rechts op dit block. Dan kies je => Block => Copy.

5. Ga nu naar het model van het standbeeld, klik op de neushoorn en klik (in de block list) het blokje uit voor meer details. En kijk vervolgens in welk block de Data staat.

6. Ga nu naar dat Data block, dus in mijn geval block '17'. Klik rechts op dit block. Dan kies je => Block => Paste Over.

7. Je nieuwe model staat nu op het standbeeld. Het kan echter wel gebeuren dat deze iets verspringt (door andere schalen, formaten, etc.) Deze kun je zelf snel en simpel terug plaatsen.

Nu nog wat afwerken en klaar is je standbeeld:

Raymond ;)

BerichtVan dier naar object (Model)
Soms is het handig om dieren als een object te kunnen plaatsen.
Bijvoorbeeld voor een standbeeld.
Echter zijn er 2 verschillende versie's NIF data in Zoo Tycoon 2 gebruikt.
- NiTriShapeData (Dieren, Bezoekers, etc.)
- NiTriStripsData (Objecten, etc.)

Nodig:
- Nifskope
- Dier model (NIF)
- Object model (NIF)

In dit voorbeeld ga ik de okapi omvormen naar een model en die over de neushoorn van het 'standaard' standbeeld plaatsen.

1. Open als eerst de modellen (In mijn geval open ik dus het model van de okapi (Okapi_Adult_F.nif) en het model van het neushoorn standbeeld (Statue_Rhino.nif)).

2. Klik de okapi aan, ga naar Spells => Optimize => Stripify all TriShapes

3. Klik nu nogmaals de okapi aan en klik (in de block list) het blokje uit voor meer details. En kijk vervolgens in welk block de Data staat.

4. In mijn geval moet ik gaan naar block '110'. Klik rechts op dit block. Dan kies je => Block => Copy.

5. Ga nu naar het model van het standbeeld, klik op de neushoorn en klik (in de block list) het blokje uit voor meer details. En kijk vervolgens in welk block de Data staat.

6. Ga nu naar dat Data block, dus in mijn geval block '17'. Klik rechts op dit block. Dan kies je => Block => Paste Over.

7. Je nieuwe model staat nu op het standbeeld. Het kan echter wel gebeuren dat deze iets verspringt (door andere schalen, formaten, etc.) Deze kun je zelf snel en simpel terug plaatsen.

Nu nog wat afwerken en klaar is je standbeeld:

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 23 Okt 2012 om 22:22
steeling13
Datum: Dinsdag, 23 Okt 2012, 22:43 | Bericht # 2   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

ZTAO
Reputatie: 2

Kassa Medewerker

oke dat is wel makkelijk zo dat je het uitlegt vor anderen dan he niet voor mij ik snap helemaal niks van disignen en dat soort gedoe

Berichtoke dat is wel makkelijk zo dat je het uitlegt vor anderen dan he niet voor mij ik snap helemaal niks van disignen en dat soort gedoe

Bericht getypt door - steeling13
Toegevoegd op 23 Okt 2012 om 22:43
legoman12324
Datum: Dinsdag, 23 Okt 2012, 22:58 | Bericht # 3   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

ray bedankt voor de uitleg maar wat zou het beste standbeeld wezen als ik er geen voetstuk onder wil

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER
Berichtray bedankt voor de uitleg maar wat zou het beste standbeeld wezen als ik er geen voetstuk onder wil

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 23 Okt 2012 om 22:58
raymondhoek
Datum: Dinsdag, 23 Okt 2012, 23:07 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens
Groep: ZTSF beheerder
Prijzenkast: 9

ZTAO
Reputatie: 4

ZTSF Admin
Directeur

@ legoman12324,
Dat maakt echt helemaal niets uit.
Als je toch geen voetstuk wil hebben kun je zelfs elk objecten model gebruiken dat je maar wilt.

Raymond ;)

Bericht@ legoman12324,
Dat maakt echt helemaal niets uit.
Als je toch geen voetstuk wil hebben kun je zelfs elk objecten model gebruiken dat je maar wilt.

Raymond ;)

Bericht getypt door - raymondhoek
Toegevoegd op 23 Okt 2012 om 23:07
kroko72
Datum: Woensdag, 24 Okt 2012, 09:43 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

hallo,

de uitleg is heel duidelijk en werkte bij mij ook alleen hoe krijg ik hem dan nu in het spel dan

groetjes kroko

klik op de banner om bij mijn trade-center komen
Berichthallo,

de uitleg is heel duidelijk en werkte bij mij ook alleen hoe krijg ik hem dan nu in het spel dan

groetjes kroko

Bericht getypt door - kroko72
Toegevoegd op 24 Okt 2012 om 09:43
legoman12324
Datum: Woensdag, 24 Okt 2012, 13:49 | Bericht # 6   
legoman12324  
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 3

Onderdirecteur

@ raymondhoek, nu gebruik ik een nif model van een standbeeld zonder voetstuk het lukt ook maar nu zegt hij dit

failed to sanitize blocks order, corrupt nif tree?
invalid link

en ik krijg niks in beeld
of licht het aan het fijt dat ik een RR dier gebruik

een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER

Bericht veranderd door: legoman12324 - Woensdag, 24 Okt 2012, 14:30
Bericht@ raymondhoek, nu gebruik ik een nif model van een standbeeld zonder voetstuk het lukt ook maar nu zegt hij dit

failed to sanitize blocks order, corrupt nif tree?
invalid link

en ik krijg niks in beeld
of licht het aan het fijt dat ik een RR dier gebruik

Bericht getypt door - legoman12324
Toegevoegd op 24 Okt 2012 om 13:49
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Tutorial » Design: Hoe gebruik je een dieren NIF als object NIF (Bijv. om dieren in een standbeeld te gebruiken)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Hosted by uCoz