Van dier naar object (Model) Soms is het handig om dieren als een object te kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld voor een standbeeld. Echter zijn er 2 verschillende versie's NIF data in Zoo Tycoon 2 gebruikt. - NiTriShapeData (Dieren, Bezoekers, etc.) - NiTriStripsData (Objecten, etc.)
Nodig: - Nifskope - Dier model (NIF) - Object model (NIF)
In dit voorbeeld ga ik de okapi omvormen naar een model en die over de neushoorn van het 'standaard' standbeeld plaatsen.
1. Open als eerst de modellen (In mijn geval open ik dus het model van de okapi (Okapi_Adult_F.nif) en het model van het neushoorn standbeeld (Statue_Rhino.nif)).
2. Klik de okapi aan, ga naar Spells => Optimize => Stripify all TriShapes
3. Klik nu nogmaals de okapi aan en klik (in de block list) het blokje uit voor meer details. En kijk vervolgens in welk block de Data staat.
4. In mijn geval moet ik gaan naar block '110'. Klik rechts op dit block. Dan kies je => Block => Copy.
5. Ga nu naar het model van het standbeeld, klik op de neushoorn en klik (in de block list) het blokje uit voor meer details. En kijk vervolgens in welk block de Data staat.
6. Ga nu naar dat Data block, dus in mijn geval block '17'. Klik rechts op dit block. Dan kies je => Block => Paste Over.
7. Je nieuwe model staat nu op het standbeeld. Het kan echter wel gebeuren dat deze iets verspringt (door andere schalen, formaten, etc.) Deze kun je zelf snel en simpel terug plaatsen.
ray bedankt voor de uitleg maar wat zou het beste standbeeld wezen als ik er geen voetstuk onder wil een klein zinnetje: DE NATUUR IS DE LEERMEESTER VAN IEDER