Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 1 of 1
  • 1
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Tutorial » Show: Een illusie-bos
Show: Een illusie-bos
Olaf2000
Datum: Maandag, 22 Okt 2012, 20:37 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Kassa Medewerker

Het is natuurlijk goed als dat saaie en kale grasveld in je park niet is te zien. We hebben natuurlijk liever een enorm woud daarvoor in de plaats. En ik zal je uitleggen hoe je dat kan doen zonder drie uur bezig te zijn met bomen en planten plaatsen.

Benodigde downloads:

Temperate Forest Foliage van Zeta-Designs, voor de Turkse Hazelaar (even naar beneden scrollen voor de download).
Enkele hoge grassen. Northern Skies flipt momenteel bij mij, maar ik weet dat er daar mooie op staan. Zoek maar eventjes, bij foliage of packs ^^
Een heleboel mooie planten naar keuze :) Er staan o.a. mooie op Gaia en Northern Skies.

De stappen:

Stap I: Hazelaars plaatsen.
Stap II: Bomen toevoegen.
Stap III: Planten plaatsen
Stap IV: Grassen en dichte planten plaatsen.

Laten we beginnen!

Ik heb een simpel verblijfje gebouwd om het nut van zo'n bos wat meer aan te tonen. Zoals je ziet is dit erg lelijk en kaal en zeer somber:

Om dit tegen te gaan, ga je naar 'Landschapsarchitectuur', dan naar 'Bomen' en kies je het tabblad 'Gematigd woud'. Vervolgens kies je de Turkse Hazelaar.
Zet de hazelaars in een wijde, dichte cirkel waar niet doorheen te kijken valt. De onderstreepte woorden zijn zeer belangrijk!

Stap II: Bomen plaatsen.

Ten eerste: kies drie bomen uit die hoog en mooi zijn. Deze bomen zijn de hoofdbomen in je bos.
Kies je eerste boom uit en plaats ze vlak voor de Turkse Hazelaars. Ik heb als eerste boom een dennenboom van Aurora Designs (te vinden op hun site).

Vervolgens kies je je tweede boom. Ik heb hiervoor een hoge dennenboom gebruikt uit een import-pack van Pro Cycling Manager (te vinden op Gaia (pin me er niet op vast! xD) ).

Hierna kies je je derde en laatste boom. Ik heb hiervoor de Vlier uit European Expeditions gebruikt (EE is te vinden op ZTABC).

Dit ziet er natuurlijk een beetje eentonig en saai uit. Daarom kan je als vierde cirkel een volledige mengelmoes van bomen kiezen en die volledig door elkaar plaatsen (wat voor planten ligt geheel aan jou en je gevoel voor realisme).

Let op: ik heb hiervoor planten gebruikt die onder het kopje bomen staan. Als je dus iets ziet dat meer plant dan boom is, dan is dat de schuld van het spel. :P

Stap III: Planten plaatsen.

Dit is allemaal leuk en aardig, maar het is onderaan nog wat kaal. Hierdoor zeg ik hetzelfde als bij de bomen: laat je gaan en plaats een complete mengelmoes van planten. Zorg wel dat het een beetje dicht is.

Nou is dit heel goed enzo, maar je kan nog steeds enkele lege plekken zien. Deze plekken kan je opvullen met grassen en andere dichte planten.

Gefeliciteerd! Je hebt die lelijke kale map in een prachtig bos veranderd! Toegegeven, dit ziet er toch veel beter uit?

Ik hoop dat deze tutorial een beetje van nut is!

Blubblubvisjes zijn mijn beste vrienden =D
BerichtHet is natuurlijk goed als dat saaie en kale grasveld in je park niet is te zien. We hebben natuurlijk liever een enorm woud daarvoor in de plaats. En ik zal je uitleggen hoe je dat kan doen zonder drie uur bezig te zijn met bomen en planten plaatsen.

Benodigde downloads:

Temperate Forest Foliage van Zeta-Designs, voor de Turkse Hazelaar (even naar beneden scrollen voor de download).
Enkele hoge grassen. Northern Skies flipt momenteel bij mij, maar ik weet dat er daar mooie op staan. Zoek maar eventjes, bij foliage of packs ^^
Een heleboel mooie planten naar keuze :) Er staan o.a. mooie op Gaia en Northern Skies.

De stappen:

Stap II: Bomen toevoegen.
Stap III: Planten plaatsen

Laten we beginnen!

Ik heb een simpel verblijfje gebouwd om het nut van zo'n bos wat meer aan te tonen. Zoals je ziet is dit erg lelijk en kaal en zeer somber:

Om dit tegen te gaan, ga je naar 'Landschapsarchitectuur', dan naar 'Bomen' en kies je het tabblad 'Gematigd woud'. Vervolgens kies je de Turkse Hazelaar.
Zet de hazelaars in een wijde, dichte cirkel waar niet doorheen te kijken valt. De onderstreepte woorden zijn zeer belangrijk!

Stap II: Bomen plaatsen.

Ten eerste: kies drie bomen uit die hoog en mooi zijn. Deze bomen zijn de hoofdbomen in je bos.
Kies je eerste boom uit en plaats ze vlak voor de Turkse Hazelaars. Ik heb als eerste boom een dennenboom van Aurora Designs (te vinden op hun site).

Vervolgens kies je je tweede boom. Ik heb hiervoor een hoge dennenboom gebruikt uit een import-pack van Pro Cycling Manager (te vinden op Gaia (pin me er niet op vast! xD) ).

Hierna kies je je derde en laatste boom. Ik heb hiervoor de Vlier uit European Expeditions gebruikt (EE is te vinden op ZTABC).

Dit ziet er natuurlijk een beetje eentonig en saai uit. Daarom kan je als vierde cirkel een volledige mengelmoes van bomen kiezen en die volledig door elkaar plaatsen (wat voor planten ligt geheel aan jou en je gevoel voor realisme).

Let op: ik heb hiervoor planten gebruikt die onder het kopje bomen staan. Als je dus iets ziet dat meer plant dan boom is, dan is dat de schuld van het spel. :P

Stap III: Planten plaatsen.

Dit is allemaal leuk en aardig, maar het is onderaan nog wat kaal. Hierdoor zeg ik hetzelfde als bij de bomen: laat je gaan en plaats een complete mengelmoes van planten. Zorg wel dat het een beetje dicht is.

Nou is dit heel goed enzo, maar je kan nog steeds enkele lege plekken zien. Deze plekken kan je opvullen met grassen en andere dichte planten.

Gefeliciteerd! Je hebt die lelijke kale map in een prachtig bos veranderd! Toegegeven, dit ziet er toch veel beter uit?

Ik hoop dat deze tutorial een beetje van nut is!

Bericht getypt door - Olaf2000
Toegevoegd op 22 Okt 2012 om 20:37
AngelMC
Datum: Donderdag, 31 Jan 2013, 04:06 | Bericht # 2   
AngelMC 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid

Stagiaire

thanks for sharing! i will try it
Berichtthanks for sharing! i will try it

Bericht getypt door - AngelMC
Toegevoegd op 31 Jan 2013 om 04:06
debbie
Datum: Vrijdag, 22 Feb 2013, 19:03 | Bericht # 3   
debbie 
ZTSF Gegevens
Groep: Non-actief lid

Parkeerhulp

I thnk i will hqve a try but not sure its that fantastic maybe pix not great to show how good n real
BerichtI thnk i will hqve a try but not sure its that fantastic maybe pix not great to show how good n real

Bericht getypt door - debbie
Toegevoegd op 22 Feb 2013 om 19:03
teunzoo
Datum: Dinsdag, 19 Maa 2013, 22:22 | Bericht # 4   
teunzoo 
ZTSF Gegevens

Stagiaire

mooi maar het ziet er niet echt realisties uit in een echt bos staat alles door elkaar
Berichtmooi maar het ziet er niet echt realisties uit in een echt bos staat alles door elkaar

Bericht getypt door - teunzoo
Toegevoegd op 19 Maa 2013 om 22:22
Jeweetwelwie
Datum: Dinsdag, 19 Maa 2013, 22:27 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 20

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Winnaar ZTSF Awards 2012
Directeur

@ teunzoo
Stap 2 is bomen plaatsen. Je kan eventueel ook gewoon verschillende bomen kiezen.
Maar dan kan je wel met deze tutorial een illusie-bos maken.

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht@ teunzoo
Stap 2 is bomen plaatsen. Je kan eventueel ook gewoon verschillende bomen kiezen.
Maar dan kan je wel met deze tutorial een illusie-bos maken.

Groetjes,
Jeweetwelwie ^_^

Bericht getypt door - Jeweetwelwie
Toegevoegd op 19 Maa 2013 om 22:27
Tjitske
Datum: Zondag, 03 Mei 2015, 09:50 | Bericht # 6   
Tjitske 
ZTSF Gegevens

Vrijwilliger

Hallo , :)

Zou het mogelijk zijn om ook in deze tut de foto's opnieuw te plaatsen?

~ When nothing goes right...go left ~
BerichtHallo , :)

Zou het mogelijk zijn om ook in deze tut de foto's opnieuw te plaatsen?

Bericht getypt door - Tjitske
Toegevoegd op 03 Mei 2015 om 09:50
Zoo Tycoon SUPER Forum » Zoo Tycoon » Zoo Tycoon 2 Tutorial » Show: Een illusie-bos
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Hosted by uCoz