Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

• Page 3 of 3
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Nieuws » Zoo Antwerpen Nieuws
Zoo Antwerpen Nieuws
JowJonas
Datum: Maandag, 06 Jul 2015, 21:45 | Bericht # 21   
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 0

Horeca Medewerker

Aangezien ik een grote fan ben van de Antwerpse Zoo, ga ik proberen om dit topic een beetje up-to-date te houden :)

De belangrijkste nieuwtjes van 2015 tot nu toe!

januari 2015

- De zuivere masaïgiraffe Dawa is gestorven. Ze werd al enkele maanden bijgevoederd, maar ze verzwakte snel en zakte door haar poten. Er werd besloten om haar in slaap te doen.

maart 2015

- En baby-Maleise tapir is geboren! Het is het eerste kind van de ouders Nakal en Kamal. De bevalling verliep spoedig. Het is het zesde jong dat in de Zoo geboren werd. Later bleek dat het een meisje is en ze heeft de naam Qadira gekregen.

- Verder zijn er ook nog een kogelgordeldier, een kolenbranderschildpad, een boomstekelvarken, een kuifmakaak en een balabac kantjil geboren.

april 2015

- De vlindertuin is terug! Tegenover vorig jaar zijn de ramen vervangen, zodat er meer warmte wordt vastgehouden in het gebouw, en is een grote palm weggehaald om nog meer licht binnen te laten. Ook zijn er naast Zuid-Amerikaanse soorten nu ook Aziatische soorten te zien.

- In de wintertuin kan je nu twee koala's bekijken, die zijn overgekomen uit Planckendael, namelijk Goonawarra en Guwara. Op dit moment zijn er dus 2 dierentuinen in België met koala's. Ze krijgen ook een buur: de goodfellowboomkangoeroe Lilly.

- Het rifaquarium is geopend! Het is de kers op de taart van het vernieuwde aquarium. Het heeft maar liefst 2 jaar werk gekost, en dat mag gezien worden. Er leven maar liefst 4000 vissen en is daarmee één van de grootste van Europa. Het koraalrif bevat échte koralen die zullen groeien doorheen de jaren. Elk jaar zal het rif er dus anders uitzien.

- De nijlpaarden kregen nieuwe kamergenootjes: een groep pelikanen. Deze leefden vroeger naast hen, maar nu delen ze een verblijf.

mei 2015

- Er is een erg speciale zwartvoetpinguïn geboren, Querido. Deze pinguïn zat nog in het ei, maar heeft heel wat meegemaakt. Tijdens het broeden is zijn moeder gestorven en daardoor stond de vader er alleen voor. Deze kon dat niet alleen aan. De verzorgers hebben het ei gelegd bij een koppel dat op een onbevrucht ei aan het broeden was. Dat bleek een succes, want nu telt de pinguïnkolonie 1 telg meer!

- Ook bij de bongo's is er een exemplaar bijgekomen: Qamisi, een meisje!

juni 2015

- Yenthe, een vrouwtjesokapi, is zwanger!

- De monniksgieren verwelkomen een gezond kuiken, Qamar.

juli 2015

- Antwerpenaren mogen vanaf 1 juli gratis de zoo binnen op hun verjaardag!

- Na zes jaar is er nogmaals een zeehond geboren in Antwerpen. De dieren kregen anticonceptie, maar enkele maanden geleden stopten ze ermee, en dat heeft resultaat opgeleverd. Een ander vrouwtje is ook zwanger.

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
BerichtAangezien ik een grote fan ben van de Antwerpse Zoo, ga ik proberen om dit topic een beetje up-to-date te houden :)

De belangrijkste nieuwtjes van 2015 tot nu toe!

januari 2015

- De zuivere masaïgiraffe Dawa is gestorven. Ze werd al enkele maanden bijgevoederd, maar ze verzwakte snel en zakte door haar poten. Er werd besloten om haar in slaap te doen.

maart 2015

- En baby-Maleise tapir is geboren! Het is het eerste kind van de ouders Nakal en Kamal. De bevalling verliep spoedig. Het is het zesde jong dat in de Zoo geboren werd. Later bleek dat het een meisje is en ze heeft de naam Qadira gekregen.

- Verder zijn er ook nog een kogelgordeldier, een kolenbranderschildpad, een boomstekelvarken, een kuifmakaak en een balabac kantjil geboren.

april 2015

- De vlindertuin is terug! Tegenover vorig jaar zijn de ramen vervangen, zodat er meer warmte wordt vastgehouden in het gebouw, en is een grote palm weggehaald om nog meer licht binnen te laten. Ook zijn er naast Zuid-Amerikaanse soorten nu ook Aziatische soorten te zien.

- In de wintertuin kan je nu twee koala's bekijken, die zijn overgekomen uit Planckendael, namelijk Goonawarra en Guwara. Op dit moment zijn er dus 2 dierentuinen in België met koala's. Ze krijgen ook een buur: de goodfellowboomkangoeroe Lilly.

- Het rifaquarium is geopend! Het is de kers op de taart van het vernieuwde aquarium. Het heeft maar liefst 2 jaar werk gekost, en dat mag gezien worden. Er leven maar liefst 4000 vissen en is daarmee één van de grootste van Europa. Het koraalrif bevat échte koralen die zullen groeien doorheen de jaren. Elk jaar zal het rif er dus anders uitzien.

- De nijlpaarden kregen nieuwe kamergenootjes: een groep pelikanen. Deze leefden vroeger naast hen, maar nu delen ze een verblijf.

mei 2015

- Er is een erg speciale zwartvoetpinguïn geboren, Querido. Deze pinguïn zat nog in het ei, maar heeft heel wat meegemaakt. Tijdens het broeden is zijn moeder gestorven en daardoor stond de vader er alleen voor. Deze kon dat niet alleen aan. De verzorgers hebben het ei gelegd bij een koppel dat op een onbevrucht ei aan het broeden was. Dat bleek een succes, want nu telt de pinguïnkolonie 1 telg meer!

- Ook bij de bongo's is er een exemplaar bijgekomen: Qamisi, een meisje!

juni 2015

- Yenthe, een vrouwtjesokapi, is zwanger!

- De monniksgieren verwelkomen een gezond kuiken, Qamar.

juli 2015

- Antwerpenaren mogen vanaf 1 juli gratis de zoo binnen op hun verjaardag!

- Na zes jaar is er nogmaals een zeehond geboren in Antwerpen. De dieren kregen anticonceptie, maar enkele maanden geleden stopten ze ermee, en dat heeft resultaat opgeleverd. Een ander vrouwtje is ook zwanger.

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 06 Jul 2015 om 21:45
Verzorger-Jarne
Datum: Vrijdag, 24 Jul 2015, 21:35 | Bericht # 22   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Verzorger

En nog even iets nieuws, de verzorgers hebben afscheid moeten nemen van tijgerman Kharlan. Hij werd 16 jaar en laat nu zijn metgezel achter, een 17 jarig vrouwtje genaamd yessie.
BerichtEn nog even iets nieuws, de verzorgers hebben afscheid moeten nemen van tijgerman Kharlan. Hij werd 16 jaar en laat nu zijn metgezel achter, een 17 jarig vrouwtje genaamd yessie.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 24 Jul 2015 om 21:35
JowJonas
Datum: Woensdag, 09 Sep 2015, 13:42 | Bericht # 23   
ZTSF Gegevens

Horeca Medewerker

Hier het nieuws van juli!

- Er is aangekondigd dat de bouw aan een nieuwe ingang zal gebeuren in september. Het zal af zijn in maart 2016. Meer info hier!

- Er is een springhaasje geboren! Het wordt met de hand groot gebracht.

- De ZOO neemt afscheid van okapi Sofie, de oudste okapi van Europa. Ze is 24 jaar geworden en gestorven van ouderdom.

- Nog meer droevig nieuws: ook babytapir Qadira is gestorven. Ze is amper vijf maanden oud geworden. De autopsie moet de doodsoorzaak uitwijzen.

Added (09 Sep 2015, 13:42)
---------------------------------------------
AUGUSTUS

- De laatste Siberische tijger is ook overleden. Yessie ging te hard achteruit en is ingeslapen. Momenteel staat het perk leeg.

Deviantart | Natuurgebied De Zwaan
BerichtHier het nieuws van juli!

- Er is aangekondigd dat de bouw aan een nieuwe ingang zal gebeuren in september. Het zal af zijn in maart 2016. Meer info hier!

- Er is een springhaasje geboren! Het wordt met de hand groot gebracht.

- De ZOO neemt afscheid van okapi Sofie, de oudste okapi van Europa. Ze is 24 jaar geworden en gestorven van ouderdom.

- Nog meer droevig nieuws: ook babytapir Qadira is gestorven. Ze is amper vijf maanden oud geworden. De autopsie moet de doodsoorzaak uitwijzen.

Added (09 Sep 2015, 13:42)
AUGUSTUS

- De laatste Siberische tijger is ook overleden. Yessie ging te hard achteruit en is ingeslapen. Momenteel staat het perk leeg.

Bericht getypt door - JowJonas
Toegevoegd op 09 Sep 2015 om 13:42
Verzorger-Jarne
Datum: Zondag, 08 Nov 2015, 22:02 | Bericht # 24   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 2

Verzorger

Intussen zijn overal in de Antwerpse Zoo werken bezig. Het nieuwe restaurant + savanne begint langzaam vorm te krijgen. De vier beelden die bij de ingang stonden staan nu bij de leeuwen (2 aan de kant van de zeehonden en 2 bij de tijgers). Heel de shop en ingang ligt intussen plat. Door de verbouwingen is er ook nog maar 1 restaurant open, de laiterie. Verder zijn de volgende dieren in een ander verblijf gezet wegens het lawaai. Odilon de brilbeer is met de neusberen in het tijgerverblijf gezet en de flamingo's zijn tijdelijk naar planckendael vermoed ik. Ik zag ze tenminste niet en dat is vroeger ook al eens gedaan.

Hier ook nog een overzicht van de geplande verbouwingen:
begonnen:
1: nieuwe savanne voor zebra's, giraffen, witte neushoorns en buffels + gloednieuw (te nieuw naar mijn mening) restaurant.
2: vernieuwing (vooral restauratie) van de shop, restaurant de flamingo en de ingang + uitbreiding flamingoverblijf (hopelijk komt er dan eens een echte kweekgroep i.p.v. 10-15 dieren)
3: restauratie Egyptische tempel (bijna klaar)
nog niet echt begonnen:
1: uitbreiding okapiverblijf
2: uitbreiding mensapen (buitenverblijf)
3: roofdierverblijven (2 glazen verblijven voor kweekkoppels amoertijgers en amoerluipaarden

Dit is ongeveer alles wat ik weet. De info is vooral afkomstig van mijn bezoek op 24 oktober aan de zoo. Ik heb toen redelijk veel vragen gesteld er over en ben zo wel wat te weten gekomen. Verder staan er ook dingen op de website van de zoo.

Added (08 Nov 2015, 22:02)

Dit hier zijn de plannen.

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Zondag, 08 Nov 2015, 22:00
BerichtIntussen zijn overal in de Antwerpse Zoo werken bezig. Het nieuwe restaurant + savanne begint langzaam vorm te krijgen. De vier beelden die bij de ingang stonden staan nu bij de leeuwen (2 aan de kant van de zeehonden en 2 bij de tijgers). Heel de shop en ingang ligt intussen plat. Door de verbouwingen is er ook nog maar 1 restaurant open, de laiterie. Verder zijn de volgende dieren in een ander verblijf gezet wegens het lawaai. Odilon de brilbeer is met de neusberen in het tijgerverblijf gezet en de flamingo's zijn tijdelijk naar planckendael vermoed ik. Ik zag ze tenminste niet en dat is vroeger ook al eens gedaan.

Hier ook nog een overzicht van de geplande verbouwingen:
begonnen:
1: nieuwe savanne voor zebra's, giraffen, witte neushoorns en buffels + gloednieuw (te nieuw naar mijn mening) restaurant.
2: vernieuwing (vooral restauratie) van de shop, restaurant de flamingo en de ingang + uitbreiding flamingoverblijf (hopelijk komt er dan eens een echte kweekgroep i.p.v. 10-15 dieren)
3: restauratie Egyptische tempel (bijna klaar)
nog niet echt begonnen:
1: uitbreiding okapiverblijf
2: uitbreiding mensapen (buitenverblijf)
3: roofdierverblijven (2 glazen verblijven voor kweekkoppels amoertijgers en amoerluipaarden

Dit is ongeveer alles wat ik weet. De info is vooral afkomstig van mijn bezoek op 24 oktober aan de zoo. Ik heb toen redelijk veel vragen gesteld er over en ben zo wel wat te weten gekomen. Verder staan er ook dingen op de website van de zoo.

Added (08 Nov 2015, 22:02)

Dit hier zijn de plannen.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 08 Nov 2015 om 22:02
Zoo Tycoon SUPER Forum » Dieren en Dierentuinen » Dieren(tuin) Nieuws » Zoo Antwerpen Nieuws
  • Page 3 of 3
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
Search:

Hosted by uCoz