Nieuwe berichten  
Startpagina Startpagina

Page 1 of 212»
Forum moderator: ZTAO-Crew2 
Zoo Tycoon SUPER Forum » ZTAO » ZTAO Gezocht Topics » Zeer zeldzame dieren (o.a. rode paradijsvogel en kantjil)
Zeer zeldzame dieren
carnotaurus
Datum: Dinsdag, 20 Mei 2014, 21:40 | Bericht # 1   
ZTSF Gegevens
Groep: Designer
Prijzenkast: 2

ZTAO
Credits: 0
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Ik zocht laatst naar leuke aanwinsten voor mijn park.
Het viel me op dat een tweetal soorten op uitsterven staan.

De eerste is de kantjil, het kleinste hert ter wereld, uit Zuid-Oost Azië.
Ik vond één exemplaar, een hinde, in Zooza's Dierenhandel.
Dus zelfs als er in een oud, stoffig topic een bok gevonden word, komt er nog geen kweek.

De tweede is de rode paradijsvogel, misschien wel de mooiste vogel in de ZTAO.
Een pop spotte ik in Zoo Esch, ik hoopte ergens een man te vinden, tevergeefs.
Ook hiervan is er dus maar één exemplaar.

Mocht ik een exemplaar over het hoofd gezien hebben, laat het me weten!

Ook jammer vind ik dat er voor deze dieren ook geen fokbeleid komt.
Lager dan rep. 4 geen fokprogramma's. Zelf kwam ik hieracher toen ik de
quetzal uit Amerika probeerde te behouden. Het resultaat: nu loopt de kweek vast.
Ik vind dat het ook voor deze dieren mogelijk moet zij een fokprogramma te starten.
Want zelfs als er nog kantjils of paradijsvogels tevoorschijn komen, zal de fok,
zonder fokbeleid, bijna zeker vastlopen . Ik hoop dat dit wordt aangepast.

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtIk zocht laatst naar leuke aanwinsten voor mijn park.
Het viel me op dat een tweetal soorten op uitsterven staan.

De eerste is de kantjil, het kleinste hert ter wereld, uit Zuid-Oost Azië.
Ik vond één exemplaar, een hinde, in Zooza's Dierenhandel.
Dus zelfs als er in een oud, stoffig topic een bok gevonden word, komt er nog geen kweek.

De tweede is de rode paradijsvogel, misschien wel de mooiste vogel in de ZTAO.
Een pop spotte ik in Zoo Esch, ik hoopte ergens een man te vinden, tevergeefs.
Ook hiervan is er dus maar één exemplaar.

Mocht ik een exemplaar over het hoofd gezien hebben, laat het me weten!

Ook jammer vind ik dat er voor deze dieren ook geen fokbeleid komt.
Lager dan rep. 4 geen fokprogramma's. Zelf kwam ik hieracher toen ik de
quetzal uit Amerika probeerde te behouden. Het resultaat: nu loopt de kweek vast.
Ik vind dat het ook voor deze dieren mogelijk moet zij een fokprogramma te starten.
Want zelfs als er nog kantjils of paradijsvogels tevoorschijn komen, zal de fok,
zonder fokbeleid, bijna zeker vastlopen . Ik hoop dat dit wordt aangepast.

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 20 Mei 2014 om 21:40
OrcaFreak
Datum: Dinsdag, 20 Mei 2014, 22:43 | Bericht # 2   
OrcaFreak 
ZTSF Gegevens
Groep: Actief lid
Prijzenkast: 1

ZTAO
Reputatie: 9

Kassa Medewerker

Fauna Wonders heeft quetzals, dus als je er een wil ruilen, sta ik daar zeker voor open.

En er zijn wel meerder diersoorten waar er enkel een man of een vrouw van te vinden is.
Het is gewoon een kwestie van tijd voor er een of meerdere beschikbaar komen in de winkel, de adoptielijst of de opvang.

BerichtFauna Wonders heeft quetzals, dus als je er een wil ruilen, sta ik daar zeker voor open.

En er zijn wel meerder diersoorten waar er enkel een man of een vrouw van te vinden is.
Het is gewoon een kwestie van tijd voor er een of meerdere beschikbaar komen in de winkel, de adoptielijst of de opvang.

Bericht getypt door - OrcaFreak
Toegevoegd op 20 Mei 2014 om 22:43
ZTAO-Crew
Datum: Dinsdag, 20 Mei 2014, 23:07 | Bericht # 3   
ZTSF Gegevens
Groep: Technisch medewerker
Prijzenkast: 0

ZTAO-Crew
Directeur

@ carnotaurus,
Deze regels zijn expres opgesteld, omdat dit onnnodige fokprogramma's opleverde.
Je kan een gezocht topic aanmaken waar meerdere mensen op kunnen reageren. Hier moet dan wel een duidelijke titel vermeldt worden.

Mvg,
ZTAO-Crew

Ps. Er zijn meerdere dierentuinen in de ZTAO met Quetzals

Follow the rules...
Bericht@ carnotaurus,
Deze regels zijn expres opgesteld, omdat dit onnnodige fokprogramma's opleverde.
Je kan een gezocht topic aanmaken waar meerdere mensen op kunnen reageren. Hier moet dan wel een duidelijke titel vermeldt worden.

Mvg,
ZTAO-Crew

Ps. Er zijn meerdere dierentuinen in de ZTAO met Quetzals

Bericht getypt door - ZTAO-Crew
Toegevoegd op 20 Mei 2014 om 23:07
Verzorger-Jarne
Datum: Woensdag, 21 Mei 2014, 14:03 | Bericht # 4   
ZTSF Gegevens

ZTAO
Reputatie: 2

Verzorger

@ carnotaurus, je kan natuurlijk ook iets met elkaar afspreken zoals het regelmatig ruilen van die soort onderling om zo te kunnen blijven kweken en een populatie in stand houden zonder dat het een echt fokprogramma is. Zoals jij met Boerroel545 hebt gedaan. Een maki ruilen tegen een maki om inteelt te voorkomen.

Bericht veranderd door: Verzorger-Jarne - Woensdag, 21 Mei 2014, 14:04
Bericht@ carnotaurus, je kan natuurlijk ook iets met elkaar afspreken zoals het regelmatig ruilen van die soort onderling om zo te kunnen blijven kweken en een populatie in stand houden zonder dat het een echt fokprogramma is. Zoals jij met Boerroel545 hebt gedaan. Een maki ruilen tegen een maki om inteelt te voorkomen.

Bericht getypt door - Verzorger-Jarne
Toegevoegd op 21 Mei 2014 om 14:03
Kit_Fisto
Datum: Woensdag, 21 Mei 2014, 14:58 | Bericht # 5   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

misschien een beetje een domme vraag en misschien hoort die hier niet. maar fokprogamma's zijn toch hier voor bedoelt? om dieren die bijna zijn uitgestorven in de ZTAO weer te redden. en om dat diersoort te redden maak je dan een fokprogramma aan. om er uitgebreid voor te zorgen.

zo dacht ik altijd dat fokprogamma's in elkaar zaten. maar gaat het zo wel of niet??

gr. Marijn ;)

kijk in Dierenpark arts trade voor veel nieuwe dieren! :D
Berichtmisschien een beetje een domme vraag en misschien hoort die hier niet. maar fokprogamma's zijn toch hier voor bedoelt? om dieren die bijna zijn uitgestorven in de ZTAO weer te redden. en om dat diersoort te redden maak je dan een fokprogramma aan. om er uitgebreid voor te zorgen.

zo dacht ik altijd dat fokprogamma's in elkaar zaten. maar gaat het zo wel of niet??

gr. Marijn ;)

Bericht getypt door - Kit_Fisto
Toegevoegd op 21 Mei 2014 om 14:58
Verzorger-Jarne
Datum: Woensdag, 21 Mei 2014, 15:17 | Bericht # 6   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ Kit_Fisto,  Zo zit dat inderdaad, in de echte wereld zeggen ze natuurlijk niet dat dat diersoort geen fokprogramma krijgt omdat het een lage reputatie heeft. Daar kijkt men echt naar de zeldzaamheid. Hier op ZTAO is die regel waarschijnlijk omdat sommige mensen dan fokprogramma's gaan aanmaken voor dieren als het varken of de blauwe pauw terwijl dat geen zeldzame dieren zijn.
Bericht@ Kit_Fisto,  Zo zit dat inderdaad, in de echte wereld zeggen ze natuurlijk niet dat dat diersoort geen fokprogramma krijgt omdat het een lage reputatie heeft. Daar kijkt men echt naar de zeldzaamheid. Hier op ZTAO is die regel waarschijnlijk omdat sommige mensen dan fokprogramma's gaan aanmaken voor dieren als het varken of de blauwe pauw terwijl dat geen zeldzame dieren zijn.

Toegevoegd op 21 Mei 2014 om 15:17
carnotaurus
Datum: Woensdag, 21 Mei 2014, 17:51 | Bericht # 7   
ZTSF Gegevens
Prijzenkast: 2

ZTAO
Reputatie: 3

Onderdirecteur

Ik weet dat er inderdaad meerdere quetzals zijn, ik ben zelf ook in het bezit geweest.
Ik denk dat we het op de manier zoals Verzorger-Jarne schetst moeten gaan doen.
(alleen voor pauwen etc. kan er geen fokprogramma komen, lees daarvoor even de regels)
De reputatie heeft eigenlijk niets te maken met de zeldzaamheid of voortplantingssnelheid.

Deze hele discussie kan wel voortgaan, maar ik vraag hier eigenlijk of er nog ergens meer kantjils of paradijsvogels zijn.
Niemand meer eentje gevonden?

dieren? ik weet er alles van! heb je een vraag? PM me!
BerichtIk weet dat er inderdaad meerdere quetzals zijn, ik ben zelf ook in het bezit geweest.
Ik denk dat we het op de manier zoals Verzorger-Jarne schetst moeten gaan doen.
(alleen voor pauwen etc. kan er geen fokprogramma komen, lees daarvoor even de regels)
De reputatie heeft eigenlijk niets te maken met de zeldzaamheid of voortplantingssnelheid.

Deze hele discussie kan wel voortgaan, maar ik vraag hier eigenlijk of er nog ergens meer kantjils of paradijsvogels zijn.
Niemand meer eentje gevonden?

Bericht getypt door - carnotaurus
Toegevoegd op 21 Mei 2014 om 17:51
OrcaFreak
Datum: Woensdag, 21 Mei 2014, 18:46 | Bericht # 8   
OrcaFreak 
ZTSF Gegevens

ZTAO

Kassa Medewerker

Er is zeker nog ergens een tweede (vrouwelijke) paradijsvogel. Ben er ergens nog een tegengekomen, maar ik weet niet meer waar.
Een kantjil heb ik helaas nergens anders meer gezien.

BerichtEr is zeker nog ergens een tweede (vrouwelijke) paradijsvogel. Ben er ergens nog een tegengekomen, maar ik weet niet meer waar.
Een kantjil heb ik helaas nergens anders meer gezien.

Bericht getypt door - OrcaFreak
Toegevoegd op 21 Mei 2014 om 18:46
boerroel545
Datum: Woensdag, 21 Mei 2014, 19:26 | Bericht # 9   
boerroel545  
ZTSF Gegevens

ZTAO

Curator

misschien is het ook een idee om nogmaals een rondje via pb te vragen welke leden nog door willen blijven gaan met ztao want er zijn
verschillende trade's van leden die niet tot nooit meer online zijn. en al die dieren gaan naar de opvang.

Berichtmisschien is het ook een idee om nogmaals een rondje via pb te vragen welke leden nog door willen blijven gaan met ztao want er zijn
verschillende trade's van leden die niet tot nooit meer online zijn. en al die dieren gaan naar de opvang.

Bericht getypt door - boerroel545
Toegevoegd op 21 Mei 2014 om 19:26
Verzorger-Jarne
Datum: Woensdag, 21 Mei 2014, 19:33 | Bericht # 10   
ZTSF Gegevens

ZTAO

Verzorger

@ carnotaurus, Er is een tweede paradijsvogel in Trade Topic Niels.
Bericht@ carnotaurus, Er is een tweede paradijsvogel in Trade Topic Niels.

Toegevoegd op 21 Mei 2014 om 19:33
Zoo Tycoon SUPER Forum » ZTAO » ZTAO Gezocht Topics » Zeer zeldzame dieren (o.a. rode paradijsvogel en kantjil)
Page 1 of 212»
Search:

Hosted by uCoz