ZTSF Gegevens Groep: Actief lid Berichten: 75 Prijzenkast:
0 ZTAOCredits:0Reputatie:2
Kassa Medewerker
ik dacht laat ik eens een fokprogramma starten met sabeloryx geschiedenis
Het dier is vrij groot, weegt tot meer dan 200 kg en bereikt een hoogte van 1,60 meter. Hij leeft van grassen en struikgewas en heeft aardig wat water nodig. Ze leven in kuddes van zo'n 12 tot 60 dieren en kunnen grote afstanden afleggen op zoek naar grazige weiden. Hij kan een leeftijd van 20 jaar bereiken. De soort is met uitsterven bedreigd. In een goed beschermd gebied in Tunesië zijn de eerste dierentuin-algazelen uitgezet.
reden voor fokprogramma de sabeloryx is in 2008 als uitgestorven in wild verklaart daarom vind ik dat er een fokprogramma voor deze dieren moet komen
@ steeling13, ik heb 2xv - 1xm sabelorxy maar ik denk niet dat dit een goed idee is want volgensmij hebben best veel dierentuinen deze dieren [meer dan 6]
@ steeling13, Indien inderdaad meer dan 6 mensen de Sabeloryxen hebben, dan kan er helaas geen fokprogramma voor deze dieren opgericht worden, dit staat namelijk in de regels. Ik weet niet of er inderdaad meer dan 6 mensen deze hebben, maar dat moeten jullie even bekijken.